بیمه مرکزی به کارگزاری‌های آنلاین بیمه، اخطار داد

بیمه مرکزی به ۴ شرکت کارگزاری رسمی بیمه مستقیم برخط ازکی، بیمه بازار، آیتول و بیمه داتکام اخطار داد در صورت تداوم ارایه تخفیف به خریداران بیمه با آنها برخورد قانونی می‌کند.

اخطاریه بیمه مرکزی به شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های کارگزاری بیمه آنلاین، ارائه تخفیف از سوی این شرکت‌ها به مشتریان، مغایر بخش‌نامه بیمه مرکزی عنوان شده است و از این شرکت‌ها خواسته شده «در اسرع وقت» کلیه بخش‌های مربوط به تخفیف‌های غیر مجاز را در سامانه‌های خود حذف و نتایج را ظرف مدت ۳ روز کاری به اداره کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای اعلام کنند.

این اخطاریه در روز ۱۰ فروردین ماه صادر و برای ۴ شرکت تجارت الکترونیک نوین نار (ازکی)، سرمایه‌سازان کامیاب امین (بیمه بازار)، همپاد کیان افق هیربد(آیتول) و آریاپرداز رایکا (بیمه داتکام) ارسال شده است.

در این زمینه روابط عمومی آیتول با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این اخطاریه در ارتباط با آیتول و خدمات آن مصداق پیدا نمی‌کند و فعالیت آیتول کاملا شفاف و در چارچوب قوانین تعیین شده از سوی بیمه مرکزی بوده و قرار گرفتن نام این شرکت در لیست شرکت‌های ذکر شده از سوی بیمه مرکزی، سوال برانگیز است.

آیتول در جوابیه‌ای به بیمه‌ مرکزی اعلام کرد: «آیتول به عنوان ارائه‌دهنده خدمات یکپارچه خودرویی که فروش آنلاین بیمه خودرو یکی از خدمات آن است، همواره در چارچوب های تعیین شده از سوی بیمه مرکزی گام برداشته و تخفیفی مازاد بر آنچه بیمه مرکزی مجاز اعلام کرده است را به خریداران بیمه از طریق سامانه خود اعلام و ارائه نکرده است. ضمن اینکه میزان مجاز تخفیف به خریداران بیمه از سوی بیمه مرکزی ۲.۵ درصد اعلام شده که منوط به دریافت مجوز از شرکت‌های بیمه است. آیتول نیز با دریافت مجوز این میزان تخفیف را به کاربران خود ارائه می‌کند و هیچ نوع تخفیفی در قالب کارت هدیه و غیره از سوی این سامانه به مخاطبان ارائه نشده است.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.