واتساپ فوروارد کردن پیام‌ها را محدود می‌کند

واتساپ برای جلوگیری از نشر اطلاعات غلط، فوروارد کردن پیام‌ها را محدود می‌کند.

واتساپ سه سال پیش در برزیل برای تعداد پیام‌هایی که می‌توان یکباره به مخاطبین زیادی فوروارد کرد، محدودیت گذاشت و گویا حالا قصد دارد این ویژگی را به شکل جهانی روی اپلیکیشن خود پیاده‌سازی کند. ویژگی مذکور اکنون در نسخه بتا به سر می‌برد و به‌زودی طی یک بروزرسانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

طبق اطلاعات منتشر شده از WABetaInfo، این محدودیت برای فوروارد کردن پیام‌ها همین حالا هم در نسخه بتای 22.7.0.76 واتساپ در سیستم عامل iOS  و نسخه بتای اندروید 2.22.8.11 موجود است. همانطور که در اسکرین‌شات زیر مشاهده می‌کنید، اپلیکیشن جهت جلوگیری از اسپم و انتشار اطلاعات نادرست قابلیت فوروارد کردن پیام‌های فوروارد شده به بیش از یک گروه را محدود می‌کند.

با اجرای این محدودیت تازه، کاربران واتساپ هربار تنها می‌توانند یک پیام فوروارد شده را فوروارد کنند. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن در برزیل بین پیام‌های یکبار فوروارد شده و پیام‌هایی که چندین بار فوروارد شده‌اند، تفاوت قائل می‌شود، در حالت اول می‌توانید پیام را حداکثر با 5 چت به اشتراک بگذارید و در حالت دوم این رقم به تنها یکبار تقلیل پیدا می‌کند.

سایر ویژگی‌های واتساپ برای آینده

جدا از این موارد، طبق اعلام WABetaInfo، واتساپ در نظر دارد تا تب دوربین را با تب «جوامع» (Communities) جایگزین کند. بخشی که می‌توانید گروه‌های مختلف و دلخواه‌تان را در آن جمع‌آوری کنید. این قابلیت همچنین به ادمین‌ها اجازه می‌‌دهد مدیریت بهتری روی گروه‌ها داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید واتساپ که در راه است به زمانی مربوط می‌شود که کاربران قادرند هنگام ارسال محتوای چند رسانه‌ای دریافت‌کنندگان مختلفی را انتخاب کنند. قابلیت اضافه شده بعدی نیز Businesses Nearby است که به شما امکان می‌دهد میان مشاغل نزدیک به خودتان نظیر رستوران‌ها، فروشگاه و بوتیک‌ها جستجو کنید.

مورد آخر هم ویژگی revamped Contact info نام دارد که به رابط کاربری تازه‌ معرفی شده برای اطلاعات تجاری شباهت دارد اما دارای میانبر برای جستجو است. گفتنی است که این سه قابلیت هم اکنون در حال توسعه قرار دارند برای کاربران عادی در دسترس نیستند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.