وزارت ارتباطات:

اینترنت پرسرعت ۱۰۰ مگابیتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ارایه می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام یک خبر خوب برای شرکت‌های دانش بنیان، از ارائه اینترنت پرسرعت تا ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه به این شرکت‌های خبر داد.

به گزارش فاواپرس، این خبر خوب در حالی از سمت عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح می‌شود که پیش از این نیز وزارت ارتباطات دولت گذشته چنین وعده‌ای را به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی داده بود، وعده‌ای که هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نشد. حالا به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان «تولید، دانش بنیان و اقتصادآفرین» در تلاش است که وعده‌های گذشته را اجرا کند.

مهدی سالم، روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک رشته توییت در توییتر خود از جلسه مشترک وزیر ارتباطات و معاون علمی رئیس جمهوری خبر داده که در این جلسه تصمیم‌های برای ارائه خدمات بهتر به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی مطرح شده است. طبق گفته‌های او در این جلسه مصوب شده تا يک هفته كارگروه توسعه و حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان در حوزه ICT شكل بگيرد و بخش خصوصی در فعاليت‌های اين حوزه بيش از گذشته فعال باشد.

همچنین در این جلسه وزیر ارتباطات یک خبر خوب برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی عنوان کرده است؛ طبق این خبر خوب قرار است اینترنت پرسرعت تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه به این شرکت‌ها داده شود. از طرف دیگر نیز در این جلسه برنامه‌ریزی برای آزاد‌سازی داده‌ها متناسب با نياز اين حوزه مطرح شده است. این توئیت‌ها مورد واکنش برخی از فعالان بخش خصوصی هم قرار گرفته است.

برای مثال مهدی شریعتمداری، رئیس انجمن فین‌تک ایران، در واکنش به این خبرها با مخاطب قرار دادن مهدی سالم نوشته است: بخش خصوصی هرچه بیشتر فعال باشد، می‌تواند شرایط بهتری برای رشد اقتصادی در کشور فراهم کند ولی تا مشخص نشود که بخش‌ خصوصی چه شرکت‌هایی هستند و چقدر در مشارکت با حاکمیت وزرا رأی دارد، همان تجربه گذشته تکرار خواهد شود.

پیش از این نیز پست‌بانک از برنامه‌ریزی حمایتی خود برای شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داده بود. چند هفته پیش مدیرعامل پست‌بانک ایران اعلام کرده که برای تقویت اقتصاد دیجیتال برای نخستین بار در قالب بودجه سال ۱۴۰۰، منابعی دراختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته که بتواند آن را با منابع پست‌بانک ایران (بانک عامل) تلفیق و تسهیلاتی به فعالان حوزه ICT، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کند.

بهزاد شیری با تأکید بر اینکه درحال‌حاضر قرارداد عاملیت بین پست‌بانک ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رقمی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان به امضا رسیده است، اعلام کرد از این اعتبار، ۸۵۰ میلیارد تومان سهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و برابر این رقم نیز سهم پست‌بانک ایران است و باید این تسهیلات در قالب یک ساختار پرداخت شود. هنوز جزئیات این تسهیلات و اینکه این تسهیلات قرار است به چه شرکت‌هایی و با چه روشی پرداخت شود اعلام نشده است.


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.