عرضه ارزهای دیجیتال مخصوص اینستاگرام و واتساپ توسط متا

طبق گزارش فایننشال تایمز، شرکت متا برای معرفی توکن های مجازی متا و ارزهای دیجیتال در مجموعه اپلیکیشن‌های خود از جمله واتس‌اپ و اینستاگرام برنامه‌هایی را آماده می‌کند.

به گزارش فاواپرس، روزنامه فایننشیال تایمز گزارش داد: این برنامه در مراحل ابتدایی قرار دارد و با رشد تمرکز شرکت متا به سرویس های متمرکز بر متاورس (دنیای مجازی) دنبال می‌شود.

توکن های مجازی متا با هدف پاداش به سازندگان، وام دهی و انجام سریع‌تر سایر خدمات مالی عرضه خواهند شد. نام احتمالی این رمزارزها، «Zuck Bucks» خواهد بود و احتمال اینکه بر پایه بلاکچین نباشند، وجود دارد. 

اگر این طرح اجرایی شود، برای شرکت متا کانال درآمد جدید و کنترل تراکنش ها در مجموعه اپلیکیشن ها و سرویس هایش شامل فیس بوک، اینستاگرام، واتساپ و پلتفرم واقعیت مجازی متا کوئست را فراهم می کند.

فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: رمزارزهای متا که در داخل این شرکت زاک باکس نامیده می شوند برای متاورس در نظر گرفته شده اند و ممکن است مبتنی بر بلاک چین نباشند.

شرکت متا ممکن است توکن های درون برنامه ای را معرفی کند که توسط این شرکت کنترل می شوند و چنین توکن هایی می توانند برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام یا جایزه دادن به افرادی که مشارکت قابل ملاحظه ای در گروه های فیس بوک دارند، استفاده شوند.

سخنگوی شرکت متا حاضر نشد درباره این خبر اظهارنظر کند و تنها گفت: این شرکت به توسعه برای متاورس متمرکز است و این شامل پرداختها و خدمات مالی خواهد بود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا ماه میلادی گذشته اظهار کرده بود: اینستاگرام در آینده نزدیک توکن های غیرقابل معاوضه (NFT) معرفی خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت متا اوایل امسال به گروه COPA ملحق شد که متعهد است دسترسی باز به فناوری های رمزارز را اشاعه دهد.

توکن‌های مجازی متا

برنامه معرفی توکن‌های مجازی و ارزهای دیجیتال توسط متا هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و موقعی انجام خواهد شد که تمرکز این شرکت بر متاورس (یک محیط مجازی که در آن افراد با یکدیگر تعامل، کار و بازی می‌کنند) افزایش پیدا کند. اگر متا این طرح را پیاده سازی کند، یک منبع درآمد جدید به دست خواهد آورد. همچنین می‌تواند برای انجام تراکنش‌های مالی در برنامه‌های خود مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس اپ و پلتفرم واقعیت مجازی متا کوئست، کنترل بیشتری داشته باشد.

گزارش FT به نقل از افراد آشنا با این موضوع، بیان می‌کند که در داخل شرکت به رمزارزهای متا، «Zuck Bucks» می‌گویند. این ارزها برای دنیای متاورس در نظر گرفته شده‌اند و این احتمال وجود دارد که مبتنی بر بلاک چین نباشند.

در این گزارش آمده است که متا می‌تواند توکن‌های درون‌برنامه‌ای را معرفی کند که به‌طور مرکزی توسط شرکت کنترل می‌شوند و چنین توکن‌هایی می‌توانند برای پرداخت به سازندگان مورد علاقه در اینستاگرام یا پاداش دادن به افرادی که مشارکت‌های معناداری در گروه‌های فیسبوک دارند، استفاده شوند.

سخنگوی متا روز چهارشنبه به رویترز گفت: «ما امروز هیچ به‌روزرسانی نداریم که بتوانیم به اشتراک بگذاریم.» مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، ماه گذشته گفت که اینستاگرام توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در کوتاه مدت معرفی خواهد کرد.

در اوایل سال جاری، متا به اتحاد پتنت باز کریپتو (COPA) پیوست، گروهی از شرکت‌ها به رهبری Block Inc جک دورسی که متعهد شده است دسترسی آزاد به فناوری‌های ارزهای دیجیتال را ارتقا دهد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.