ایلان ماسک از پیوستن به هیات مدیره توییتر انصراف داد

ایلان ماسک از پیوستن به هیات مدیره توییتر خودداری کرد و پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر در این رابطه گفت این تصمیم برای توییتر بهتر است.

«پاراگ آگراوال»، مدیرعامل توییتر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ایلان ماسک از پیوستن به هیات مدیره این شرکت منصرف شده است. با این حال او همچنان به عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر به فعالیت خود ادامه می‌دهد و از این طریق نظراتش را به گوش مدیران این شرکت خواهد رساند.

آگراوال در توییتی در این باره نوشت: سه‌شنبه [هفته پیش] اعلام کردیم که ایلان [ماسک] به عضویت هیات مدیره ما در می‌آید. تاریخ رسمی شروع به کار او در هیات مدیره 9 آوریل (20 فروردین) بود، اما ایلان صبح همان روز به ما اعلام کرد که دیگر قصد پیوستن به هیات مدیره را ندارد. فکر می‌کنم بهترین تصمیم اتخاذ شده است.

توییتر همچنان به نظرات ایلان ماسک گوش می‌دهد

با این حال، مدیرعامل توییتر تاکید کرد که نظر همه سهام‌داران شرکت، چه در هیات مدیره باشند چه نباشند، برای مدیران این شبکه اجتماعی ارزشمند است. او وعده داد با توجه به این که ماسک بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر است، آن‌ها به شنیدن نظرات او ادامه خواهند داد.

ایلان ماسک

آگراوال در بیانیه خود اعلام نکرده که ایلان ماسک با ارایه دلیل خاصی از پیوستن به هیات مدیره منصرف شده است یا خیر. با این وجود، او از کارمندان توییتر خواست روی انجام وظایف خود متمرکز بمانند: «در آینده حواس‌‌پرتی‌هایی به وجود خواهد آمد اما اهداف و اولویت‌های ما بدون تغییر باقی می‌مانند. اتخاذ تصمیمات و چگونگی اجرای آن‌ها نه وابسته به هیچ کس دیگر بلکه در دستان خود ماست.»

مدیرعامل تسلا هفته گذشته حدود 9.2 درصد از سهام توییتر را خرید تا به بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت تبدیل شود. به فاصله کوتاهی پس از این اتفاق اعلام شد که آگراوال و ماسک هفته‌هاست با یکدیگر گفتگو داشته‌اند و ثروتمندترین فرد دنیا به‌زودی به هیات مدیره این شبکه اجتماعی می‌پیوندد. اما مشخص نیست که چه چیزی او را از این تصمیم منصرف کرده است. البته پیوستن به هیات مدیره باعث می‌شد ماسک نتواند بیش از 14.9 درصد از سهام شرکت را تحت کنترل درآورد.

پاراگ آگراوال در بخش دیگری از بیانیه جدید خود می‌گوید باور داشت که آمدن ایلان ماسک به هیات مدیره بهترین تصمیم برای این کمپانی بوده و آن‌ها را به سمت منافع مشترکشان هدایت می‌کرده است. با این حال، آگراوال حالا به این نتیجه رسیده که به تصمیم ماسک احترام بگذارد و بدون حضور او در هیات مدیره از نظراتش استفاده کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.