بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: طرح ⁧‫صیانت‬⁩ با رای قاطع نمایندگان من بعد به جای بررسی در کمیسیون مشترک، در صحن مجلس و توسط ۲۹۰ نماینده بررسی خواهد شد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت طبق تصمیم نمایندگان طرح صیانت از فضای مجازی برای بررسی به صحن علنی ارجاع می‌شود.

به گزارش فاواپرس، معین‌الدین سعیدی با اشاره به جلسه غیر علنی امروز نمایندگان با موضوع بررسی طرح صیانت حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد که این طرح به صحن مجلس بازگشته و در صحن بررسی شود.

همچنین جلیل رحیمی جهان آبادی با بیان این خبر گفت: قبلا این طرح در کمیسیون مشترک بررسی می‌شد که با انتقادات شدید مردمی و گروه‌های مختلف فعال در عرصه مجازی مواجه شده بود.

همچنین جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «طرح ⁧‫صیانت‬⁩ با رای قاطع نمایندگان من بعد به جای بررسی در کمیسیون مشترک، در صحن مجلس و توسط ۲۹۰ نماینده بررسی خواهد شد.»

طرح صیانت از اوایل سال گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفت و براساس رأی نمایندگان مقرر شد تا براساس اصل ۸۵ این طرح در یک کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار بگیرد. در آن زمان این تصمیم نمایندگان، با واکنش منفی کارشناسان و کاربران فضای مجازی رو‌به‌رو شد. حتی نحوه بررسی این طرح در این کمیسیون بارها مورد انتقاد قرار گرفت تا اینکه در اسفند ماه کلیات آن در کمترین زمان به رای گذاشته شد. در آن زمان معاونت قوانین مجلس هم به این نوع رای‌گیری ایراداتی وارد کرد.

هفته گذشته نامه درخواست ۱۸۵ نماینده مجلس به منظور بازگشت طرح صیانت از کمیسیون مشترک به صحن مجلس به هیات رییسه مجلس تحویل داده شد.

جلال رشیدی کوچی، نماینده عضو کمیسیون مشترک و تنها مخالف بررسی این طرح در کمیسیون مشترک و تصویب کلیات آن، نامه‌ای تنظیم کرد تا این طرح به صحن علنی برگردد. در نهایت این طرح به امضای ۱۸۵ نماینده رسید و پس از تعطیلات عید به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد.

قرار بود در همان جلسه اول مجلس در سال جدید این نامه اعلام وصول شود؛ اما این اتفاق رخ نداد؛ تا اینکه امروز (۲۲ فروردین‌ ماه) مجلس در مورد این موضوع جلسه غیرعلنی برگزار کرد. 

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس این درخواست باید با اولویت در صحن مجلس اعلام وصول شده و سپس مورد رسیدگی قرار گیرد.


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.