قرعه‌‌کشی خرید خودرو امسال حذف می‌شود

به گزارش فاواپرس، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت عنوان کرد در طول سال جاری حذف قرعه‌ کشی خرید خودرو اجرایی خواهد شد.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت به برنامه‌های وزیر برای صنعت خودروی کشور اشاره کرد و در مورد حذف تدریجی قرعه کشی خرید خودرو در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد با افزایش عرضه خودروهای مختلف در ماه‌های آتی به تقاضای بازار نیز پاسخ خوبی داده خواهد شد.

منطقی ادامه داد که وقتی میزان عرضه از تقاضای موجود کمتر است، طبیعتا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و میان قیمت کارخانه‌ و بازار خودروها فاصله زیادی ایجاد می‌شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در ادامه با اشاره به این که یکی از بهترین راه‌ها به منظور کاهش قیمت خودرو، افزایش عرضه است، بیان کرد به منظور این که مشخص شود برای برچیدن بساط قرعه‌ کشی خرید خودرو باید چه میزان خودرو روانه بازار شود محاسباتی صورت گرفت و مطابق با این محاسبات، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

بر اساس این محاسبات، در صورتی که ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه اتومبیل روانه بازار کشور شود دیگر به قرعه کشی نیازی نخواهد بود. از این رو برنامه‌ریزی شد تا طی سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو روانه بازار کشور شود تا بدین واسطه میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود.

حذف قرعه‌ کشی خرید خودرو در ابتدای سال امکان‌پذیر نخواهد بود

منطقی ادامه داد که افزایش این‌چنینی عرضه باعث می‌شود با گذشت زمان محصولات بیشتری از شمول قرعه کشی حذف شوند و تخمین زده می‌شود که حتی برخی محصولات به صورت فروش اقساطی عرضه شوند و هم‌اکنون نیز تعدادی از شرکت‌ها مشغول به فروش نقدی و اقساطی محصولات خود هستند.

منطقی در انتها با اشاره به روند تدریجی حذف قرعه کشی‌ها، خاطرنشان کرد این امر در ابتدای سال تحقق پیدا نخواهد کرد،‌ بلکه در طول سال و به دنبال افزایش عرضه خودرو فاصله ایجاد شده میان عرضه و تقاضا کاهش پیدا خواهد کرد و تا ماه‌های پایانی سال، میزان خودروهایی که از شمول قرعه کشی حذف خواهند شد، افزایش پیدا خواهد کرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.