فروم هکری RaidForums از دسترس خارج شد

پلیس فروم هکری RaidForums را از دسترس خارج و مدیر آن را دستگیر کرد.

انجمن گفتگوی آنلاین RaidForums که داده‌های شخصی مسروقه را در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌داد، در یک عملیات بین‌المللی از دسترس خارج شد و پلیس بنیان‌گذار 21 ساله آن را در بریتانیا دستگیر کرد.

انجمن RaidForums که نه در دارک وب بلکه در وب آزاد وجود داشت، میزبان اطلاعات مالی حساس و مارکت‌پلیسی برای هکرها بود. پلیس بریتانیا، آمریکا، آلمان، سوئد، پرتغال و رومانی در عملیاتی مشترک این وب‌سایت را از کار انداختند و «دیگو سانتوس کوئلیو»، موسس و مدیر 21 ساله پرتغالی آن را در تاریخ 31 ژانویه در بریتانیا بازداشت کردند.

از سوی دیگر، سازمان جرایم ملی بریتانیا (NCA) اعلام کرده که پلیس همچنین مظنون 21 ساله دیگری اهل «کرویدون» لندن را در ماه مارس در خانه‌اش دستگیر کرده است. البته او حالا برخلاف کوئلیو آزاد شده، اما در زمان بازداشت 5 هزار پوند، هزاران دلار آمریکا و کیف پولی به ارزش بیش از نیم میلیون دلار رمزارز داشته است.

تصرف RaidForums با همکاری بین‌المللی ممکن شد

پلیس در عملیاتی تحت عنوان «تورنیکت» به معنی «رگ‌بند» با همکاری کشورهای مختلف مظنونان متعددی را بازداشت کرد. «استیون دی‌آنتونو» از اف‌بی‌آی می‌گوید: «تصرف وب‌سایت RaidForums که بستری برای خرید داده‌های مسروقه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بود و اتهاماتی که علیه مدیر این مارکت‌پلیس مطرح شده، گواهی بر قدرت همکاری‌های بین‌المللی اف‌بی‌آی است.»

«کنت پولایت»، دستیار دادستان کل آمریکا هم می‌گوید: «این عملیات مثال دیگری است که تاثیر همکاری‌های بین‌المللی پلیس در تعطیلی مارکت‌پلیس‌های مجرمانه و دستگیری مدیران آن‌ها را نشان می‌دهد.»

انجمن RaidForums در سال 2015 راه‌اندازی شد و با ارائه اطلاعات افشایی از پایگاه‌های داده به سرعت میان مجرمان به محبوبیت رسید. بر اساس داده‌های شرکت Recorded Future، این وب‌سایت بیش از 530 هزار کاربر ثبت نامی داشت. از جمله اطلاعاتی که در این سایت خرید و فروش می‌شد، می‌توانیم به اطلاعات کارت‌های اعتباری، حساب‌های بانکی، نام‌های کاربری و گذرواژه‌ها اشاره کنیم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.