هیات مدیره در حال ارزیابی پیشنهاد خرید ایلان ماسک است

مدیرعامل توییتر به تازگی در جلسه‌ای به کارکنان این شرکت اعلام کرد هیئت‌مدیره‌ درحال بررسی پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید کل سهام این شبکه‌ی اجتماعی است

پاراگ آگراوال مدیرعامل توییتر روز گذشته به کارمندان خود گفت که این شرکت همچنان درحال ارزیابی پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید شرکت و خصوصی کردن آن است که این اقدام زمینه را برای ایجاد بحث‌های طولانی‌تر با یکی از ثروتمندترین افراد جهان فراهم خواهد کرد.

TheVerge به نقل از یکی از حاضرین در جلسه‌ی ۴۵ دقیقه‌ای پرسش‌وپاسخ مدیرعامل توییتر با کارمندان این شرکت اعلام کرد که آگراوال دقیقاً به تاریخ ارائه‌ی پاسخ به پیشنهاد ماسک اشاره‌ای نکرده است که این وضعیت برای افرادی که انتظار توضیحات دقیق‌تری از مدیرعامل توییتر داشتند، ناامیدکننده بوده است. آگراوال اعلام کرده که هیئت مدیره، فرایندی دقیق را دنبال خواهد کرد و تصمیمی را که به‌نفع سهام‌داران باشد، خواهد گرفت.

آگراوال که نوامبر گذشته به عنوان مدیرعامل جدید توییتر، جایگاه جک دورسی را تصاحب کرد، نگرانی‌های کارمندان خود را درمورد آینده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی در صورتی‌که ماسک آن را تصاحب کند، ابراز کرد. یکی از کارمندان این شرکت درمورد احتمال اخراج کارکنان در آینده سؤال کرد که آگراوال در پاسخ به او گفت که این اقدام براساس رتبه‌بندی عملکرد فردی تعیین نمی‌شود.

مدیرعامل توییتر در پاسخ به سؤال دیگر مبنی‌براینکه اگر این پلتفرم اجتماعی خصوصی شود چه اتفاقی برای سهام کارکنان خواهد افتاد گفت که فعلاً برای صحبت در این‌ مورد خیلی زود است. این جلسه‌ی اضطراری درحالی برگزار شده است که کارمندان توییتر در هفته‌ی استراحت برای افزایش تمرکز به‌سر می‌بردند. طی این تعطیلی یک‌ هفته‌ای، قرار بود برای تمرکز بیشتر کارکنان روی پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنند، جلسات کمتری برگزار شود.

ماسک پیش از این نشست، از احتمال اقدام هیئت‌مدیره علیه این قرارداد انتقاد کرده بود و گفت: این اقدام به‌هیچ‌وجه قابل دفاع نیست که پیشنهاد خرید را با سهام‌داران به رای نگذاریم.

ماسک در مصاحبه‌ای در کنفرانس TED ۲۰۲۲ در ونکوور اعلام کرد که پیشنهاد او برای کسب درآمد نبوده و وی اصلاً به اقتصاد اهمیت نمی‌دهد. ماسک در ادامه‌ گفت از توییتر درخواست دارد که از آزادی بیان محافظت کند و الگوریتم خود را برای بررسی‌های خارجی، متن‌‌باز کند.

اظهارات آگراوال در رابطه با این موضوع نشان می‌دهد که توییتر به‌راحتی دربرابر پیشنهاد ماسک سر خم نخواهد کرد. هیات مدیرهی توییتر می‌تواند پیشنهادهای دیگری ارائه دهد یا تصمیمی مهم برای رد استراتژی تلاش‌های خصمانه برای تصاحب این پلتفرم اتخاد کند. ماسک درهمین‌حال روز گذشته در TED به حضار گفت اگر توییتر پیشنهاد وی را رد کند، او نقشه‌ی دیگری در سر دارد.

حتی اگر توییتر این‌بار موفق شود دربرابر ماسک از خود دفاع کند، کارمندانش به این فکر می‌کنند که آیا این شرکت می‌تواند دربرابر تلاش‌های بعدی که برای تصاحب این پلتفرم صورت می‌گیرد مقاومت کند یا خیر. آگراوال در پاسخ به یکی از کارمندان که درمورد تلاش‌های آینده برای تصاحب این شرکت سؤال پرسیده بود، گفت: آیا قرار است همه‌ی میلیاردها را به هیات مدیره خود دعوت کنیم؟

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.