بررسی کنید آیا اطلاعات شخصی شما لو رفته است؟

اگر اخبار هک شدن‌ها شما را در مورد لو رفتن اطلاعات‌تان نگران کرده است؛ وب سایت لیکفا می‌تواند برای بررسی لو رفتن اطلاعات شخصی در اینترنت به شما کمک کند.

فاواپرس: اگر هک شدن اپلیکیشن تپسی، سازمان ثبت احوال و وزارت علوم شما را در مورد لو رفتن اطلاعات شخصی‌تان نگران کرده است؛ وب سایت لیکفا می‌تواند برای بررسی لو رفتن اطلاعات شخصی در اینترنت به شما کمک کند.

به احتمال زیاد در چند سال اخیر خبرهایی از درز اطلاعات و دیتابیس‌های شرکت‌های ایرانی را شنیده‌اید. حالا به لطف ابزاری به نام لیکفا می‌توانید چک کنید آیا اطلاعات شخصی شما نیز درز لو رفته است یا خیر؟ اگر نگران امنیت سایبری خود هستید و به دنبال بررسی لو رفتن اطلاعات خود هستید، در این مطلب همراه فاواپرس باشید تا شما را با روش بررسی لو رفتن اطلاعات شخصی در اینترنت آشنا کنیم.

در یکی دو سال اخیر بارها دیتابیس یا همان بانک اطلاعاتی شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی ایرانی نشت کرده است. با این‌که چنین خبرهایی زیاد جدی گرفته نمی‌شود اما توصیه می‌کنیم نسبت به آن‌ها بسیار حساس باشید. حالا به لطف ابزاری به نام لیکفا می‌توانید چک کنید آیا اطلاعات شما نیز در میان این میلیون‌ها خط اطلاعات وجود دارد یا خیر.

اطلاعات کدام سازمان‌ها در سال‌های اخیر نشت کرده است؟

راستش را بخواهید تعداد این سازمان‌ها متأسفانه به ده‌ها سازمان می‌رسد. در این میان اطلاعات ده‌ها میلیون کاربر ایرانی درز کرده که آن‌ها را در معرض دسترس عموم قرار داده است. برخی از بزرگ‌ترین این نشت‌ها به شرح زیر هستند:

چرا نشت اطلاعات شخصی خطرناک است؟

شاید بگویید نام، نام خانوادگی، سن، تحصیلات، شماره تلفن و آدرس شما چیزهای خیلی حساسی نیستند. این اطلاعات را شاید به‌راحتی به هر کسی بگویید. با این‌که در نشت اطلاعات شرکت‌های ایرانی، معمولاً خبری از پسورد حساب شما و یا اطلاعات کارت بانکی شما نیست، اما باید آن‌ها را جدی بگیرید.

بسیاری از هکرها از همین اطلاعات شخصی برای هک کردن شما استفاده می‌کنند. ممکن است پاسخ پرسش امنیتی که هنگام ساخت ایمیل یا حسابتان وارد کرده‌اید، در همین اطلاعات درز کرده باشد. همچنین بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی از این اطلاعات برای تبلیغات هدفمند خود سواستفاده می‌کنند.

روش بررسی لو رفتن اطلاعات شخصی در اینترنت

وب سایت لیکفا ابزاری برای بررسی لو رفتن اطلاعات شخصی در اینترنت است که می‌تواند به شما کمک کند.

همان‌طور که گفتیم وب‌سایتی به نام لیکفا و به آدرس leakfa.com کار را برای شما ساده کرده است. ابتدا وارد این وب‌سایت شده و جستجوی نشت را از بالای صفحه انتخاب کنید. حالا یک‌بار شماره تلفن همراه و بار دیگر آدرس ایمیل خود را وارد کرده و دکمه جستجو را بزنید.

وب‌سایت از میان نشت‌های عمده شامل بانک صادرات، ایرانسل، فیس‌بوک، راهور، سامانه شکار، بانک ملت و … اطلاعات شما را جستجو می‌کند. به این ترتیب می‌توانید متوجه شوید آیا اطلاعات شما لو رفته است یا خیر.

فاواپرس / لیکفا ابزار بررسی لو رفتن اطلاعات شخصی در اینترنت

اطلاعات شخصی من درز کرده، حالا چه‌کار کنم؟

متأسفانه در این مورد آب رفته به جوی باز نمی‌گردد. با این‌حال می‌توانید سعی کنید تا از سواستفاده‌های احتمالی از این اطلاعات جلوگیری کنید. سعی کنید پسورد تمامی وب‌سایت‌ها و سرویس‌های دیگر را که احتمالاً در آن‌ها هم از رمز مشابه استفاده می‌کنید، تغییر دهید.

از این پس از قرار دادن شماره تلفن، تاریخ تولد یا سایر موارد افشا شده به عنوان پسورد یا برای راه‌کارهای بازیابی پسورد خودداری کنید. در صورت امکان پرسش و پاسخ‌های امنیتی برای ایمیل‌های خود را نیز تغییر دهید.

 

 

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.