افزایش فشار ایلان ماسک و جک‌ دورسی بر هیات مدیره توییتر برای فروش

ایلان ماسک از پلتفرم توییتر علیه هیات مدیره این شرکت استفاده کرد تا اقدام دفاعی‌ روز جمعه برابر با ۱۵ آوریل را نقد کند. او در پست‌های خود، اقدام هیات‌مدیره مبنی بر رد پیشنهاد ماسک را غیرمسئولانه جلوه می‌دهد.

به گزارش فاواپرس به نقل از فوربس، عجیب‌تر اینکه شخص دیگری هم به جمع منتقدان پیوسته است: جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار توییتر که در ماه نوامبر از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری کرد و تا پایان ماه آینده همچنان به‌ عنوان عضوی از هیات مدیره فعال است.

دورسی هیات مدیره را به «اختلال مداوم در عملکرد شرکت» متهم کرده و می‌گوید با بیانیه «گری تن»، فعال سرمایه‌گذاری جسورانه، مبنی بر اینکه یک هیات مدیره نامناسب «می‌تواند میلیارد‌ها دلار ارزش را نابود کند» موافق است. جک دورسی به سوال کاربر توییتری که از او پرسید آیا اجازه چنین اظهارنظر عمومی‌ای را دارد، پاسخ منفی داد.

ماسک تلاش کرده تا با اشاره به سهام ناچیزی که هیات مدیره توییتر در مالکیت خود دارد، اعضای آن را بی‌تفاوت به منافع شرکت جلوه دهد. او در توییتر گفت: «جدا از دورسی، هیات مدیره توییتر روی‌ هم‌ رفته تقریباً هیچ سهامی ندارند! مشخصاً منافع اقتصادی آنها با سهامداران هم‌‌راستا نیست.»

به عقیده ماسک، اگر اعضای هیات مدیره سهامداران بزرگی بودند، پیشنهاد فوق‌العاده او مبنی بر خرید این شرکت را رد نمی‌کردند.

ایلان ماسک برای خرید توییتر قیمت ۵۴.۲۰ دلار در ازای هر سهام را پیشنهاد کرده که این شرکت را حدود ۴۳ میلیارد دلار ارزش‌گذاری می‌کند. هیات مدیره توییتر روز جمعه با تایید استراتژی قرص سمی، که امکان فروش سهام و تقلیل مالکیت ماسک را فراهم می‌کند، با این پیشنهاد مقابله کرد و مشخصاً تمایلی به پذیرش پیشنهاد ماسک ندارد. ماسک گفته خبری از پیشنهاد جدید نخواهد بود که البته از این میلیاردر غیرقابل پیش‌بینی چیز بعیدی نیست. توییتر هم از جانب خود احتمالاً به‌ دنبال خریداری جدید یا همان استراتژی دفاعی شوالیه خواهد بود.

خوب است اشاره کنیم هیچ مدرکی دال بر همکاری رسمی ماسک و دورسی در مورد توییت‌های چند روز گذشته وجود ندارد اما کارزار ناخواسته یا غیررسمی این دو بازیگر بزرگ که روی هم رفته ۹۰ میلیون دنبال‌کننده توییتری دارند، شاید بر انظار عمومی نسبت به هیات مدیره توییتر تاثیر مهمی بگذارد.

اختلاف نظر دورسی و هیات مدیره توییتر به اولین روزهای آغاز به کار توییتر بازمی‌گردد. در سال ۲۰۰۸، این هیات مدیره با اِو ویلیامز، دیگر هم‌بنیان‌گذار، هم‌صدا شد و پس از اخراج دورسی، ویلیامز را به‌ مدیرعاملی این شرکت انتخاب کرد. در سال ۲۰۱۰ نیز در یک جلسه هیات مدیره، دیک کاستولو، مدیر اجرایی وقت توییتر، جانشین ویلیامز شد.

پنج سال بعد در دورانی که سهام توییتر به شدت افت کرده بود، کاستولو توییتر را رها کرد و دورسی بار دیگر به‌ عنوان مدیرعامل آغاز به کار کرد. دورسی اخیراً به یکی از حامیان جدی شبکه‌ اجتماعی نامتمرکز بدل شده که البته اطلاعات دقیقی از اهداف او در دست نیست و تنها موضوع مرتبط، پروژه‌ای به نام آسمان آبی در توییتر است که از سوی او تامین بودجه شده و قرار است این نوع شبکه اجتماعی را بیشتر بررسی کند.


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.