ایلان ماسک سینا استوی را در توییتر بلاک کرد

سینا استوی در ادامه شکست‌های تجاری اخیر خود این بار توسط ایلان ماسک در توییتر بلاک شد.

سینا استوی فعال بازار رمزارز در تلاش برای فروش NFT اولین توییت تاریخ که تا اینجا ضرر بزرگی برایش به همراه داشته اقدام به ریتوییت یکی از توییت های ایلان ماسک کرده و نوشت: «خوب نیست که صاحب کل توییتر اولین توییت تاریخ را نداشته باشد.»

اقدامی که باعث شد ثروتمندترین فرد جهان تمام اکانت های سینا استوی و ارز دیجیتال بریج اوراکل را در توییتر بلاک کند. استوی پس از بلاک شدن در توییتر توسط ایلان ماسک برای او نوشت: «چرا اکانت‌هایم را بلاک کردی؟ بیا با هم دوست باشیم.»

ایلان ماسک سینا استوی را در توییتر بلاک کرد

استوی که این NFT را در سال ۲۰۲۱ به مبلغ ۲.۹ میلیون دلار خریده بود، حالا در فروش اولین توییت تاریخ که توسط جک دورسی، موسس این شبکه اجتماعی منتشر شده بود به بن بست خورده است زیرا بالاترین قیمتی که تاکنون برای خرید این NFT پیشنهاد شده تنها ۱۸ هزار دلار بوده است. این در حالی است که خود استوی قیمت ۴۸ میلیون دلار را برای فروش آن در نظر گرفته بود.

او وقتی خبر به فروش گذاشتن NFT خود را اعلام کرد، قول داد ۵۰ درصد از سود فروش را که انتظار داشت حداقل ۲۵ میلیون دلار باشد به یک خیریه اهدا کند. موضوعی که با توجه به کلاهبرداری‌های استوی جنجال زیادی به پا کرد. تا جایی که جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر برای استوی نوشت: «چرا ۹۹ درصدش را به خیریه نمی‌دهی؟» که استوی در پاسخ گفت باقی این مبلغ را برای خودش نمی‌خواهد، بلکه ترجیح می‌دهد از آن برای حمایت از پروژه‌های بلاکچین خود یعنی بریج اوراکل استفاده کرده و به مردم کمک کند اما اگر دورسی بخواهد حاضر است ۱۰۰ درصد آن را به خیریه اهدا کند.

استوی که حالا انگار از فروش این NFT ناامید شده آن را مونالیزای دنیای دیجیتال نامیده و می‌گوید: «برایم مهم است که چه کسی آن را می‌خرد. حاضر نیستم این NFT را به هرکسی بفروشم چون فکر نمی‌کنم هرکسی لیاقت آن را داشته باشد.» او همچنین به نشریه تایمز گفت دیگر مطمئن که بخواهد این NFT را بفروشد.

شاید مهم‌ترین عامل شکست سینا استوی در فروش این NFT را بتوان بدنامی او در دنیای کریپتوکارنسی دانست. توکن بریج اوراکل که توسط او راه‌‌اندازی شده مدت‌هاست که از سوی فعالان بازار رمزارز به عنوان یک پروژه کلاهبرداری معرفی می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.