به زودی اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه در اندروید متوقف می‌شوند

بر اساس اطلاعات موجود، ممکن است به زودی دیگر نتوانید از اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه بر روی گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید.

گوشی‌های اندرویدی نسل جدید اغلب فاقد قابلیت ضبط مکالمه هستند اما می‌توان از صدها یا حتی هزاران برنامه ضبط مکالمه موجود در فروشگاه پلی استور گوگل استفاده کرد. خبر بد اینکه ممکن است به زودی دیگر نتوانید از اپلیکیشن های ضبط مکالمه بر روی گوشی های اندرویدی استفاده کنید.

گوگل به تازگی در جریان یک وبینار مخصوص توسعه دهندگان خبر از اعمال یک سیاست جدید در راستای حفاظت از حریم خصوصی کاربران داده است که اجرایی شدن آن به معنای از کار افتادن کامل اپلیکیشن های ضبط مکالمه است.

این تغییر جدید از روز 11 ماه می امسال (21 اردیبهشت 1401) اجرایی می‌شود و گوگل دسترسی توسعه دهندگان به Accessibility API را محدود می‌کند که برای ضبط مکالمه ضروری است. به گفته گوگل این API برای ضبط مکالمه طراحی نشده است و نباید برای چنین منظوری مورد استفاده قرار بگیرد.

اپلیکیشن های ضبط مکالمه بر روی گوشی های اندرویدی

چنین اتفاقی می‌تواند به معنای پایان کار اپلیکیشن های ضبط مکالمه بر روی گوشی‌های اندرویدی باشد. گوگل در گذشته نیز به مرور API های مورد استفاده اپلیکیشن های ضبط مکالمه را با توجیه حفاظت از حریم خصوصی کاربران حذف کرده بود.

گوگل در اندروید 10 و نسخه‌های پس از آن ضبط مکالمه را از کار انداخته است اما توسعه دهندگان اپلیکیشن های ضبط مکالمه با زیرکی از Accessibility API برای این منظور سوءاستفاده می‌کنند. با این حال از ماه آینده دیگر نمی‌توانند از این رابط برنامه نویسی برای ضبط مکالمه در اندروید استفاده کنند.

لازم به ذکر است این سیاست جدید گوگل شامل گوشی‌هایی نمی‌شود که ذاتاً دارای قابلیت ضبط مکالمه هستند. هنوز نمی‌دانیم گوگل چگونه می‌خواهد استفاده از Accessibility API برای ضبط مکالمه را غیر ممکن کند اما می‌تواند از طریق آپدیت‌های جدید اندروید صورت بگیرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.