اولین تصاویر از شاسی بلند ملی ایران خودرو منتشر شد

تصویری بی‌کیفیت از اولین شاسی بلند ملی ایران خودرو منتشر شد. ایران خودرو احتمالا محصول جدید خودرو را با نام رایمون – RAYMON به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش فاواپرس، گروه صنعتی ایران خودرو از سال گذشته پروژه توسعه یک شاسی بلند ملی را آغاز کرد؛ خودرویی که از پلتفرمی مشابه با تارا بهره می‌برد و با اعمال تغییراتی در قالب یک شاسی بلند روانه بازار خواهد شد. این گروه صنعتی قصد دارد در سال ۱۴۰۱ به شکل رسمی از اولین شاسی بلند ملی ایران خودرو با نام احتمالی رایمون، پرده‌برداری کند.

مشخصات رایمون، اولین شاسی بلند ملی ایران خودرو

شاسی بلند ایران خودرو عنوانی است که هر از چند گاهی بر صدر اخبار می‌نشیند و دوباره به باد فراموشی سپرده می‌شود. اما این‌بار گویا با وجود اخبار نیمه‌رسمی و انتشار تصاویری از رندرهای اولیه این خودروی مینی کراس اوور، به نظر می‌رسد نخستین شاسی‌بلندِ بزرگترین خودروساز خاورمیانه با کد K125 به خط تولید نزدیک‌تر از همیشه باشد.

رایمون اولین شاسی بلند ملی ایران خودرو

ایران‌خودرو می‌گوید تغییرات بسیاری در بخش‌های فنی و طراحی پیکره این خودرو داده شده و حتی پیشرانه و گیربکس آن نیز از تولیدات گروه PSA نخواهند بود. بر همین اساس عمق داخلی‌سازی کراس‌اوور اختصاصی این کمپانی بالا است و گفته می‌شود 150 قطعه‌ساز داخلی در پروژه K125 با بزرگترین خودروساز خاورمیانه همکاری خواهند داشت. گویا قالب‌های بدنه این خودرو در ایران ساخته شده‌اند و سیستم برق و الکترونیک آن با پژو 2008 تفاوت‌های اساسی دارد.

مینی کراس اوور K125 یک خودرو در کلاس CUVهاست؛ خودروهایی که بهترین نمونه آنها را می‌توان نیسان قشقایی عرضه‌شده در ایران توسط پارس‌خودرو دانست.

رایمون اولین شاسی بلند ملی ایران خودرو

به تازگی تصویری بی کیفیت از اولین شاسی بلند تولیدی ایران خودرو منتشر شده که نشان می‌دهد فرایند طراحی آن به پایان رسیده و به احتمال زیاد در سال ۱۴۰۱ شاهد معرفی و عرضه آن به بازار ایران خواهیم بود. طبق شنیده‌ها، ایران خودرو سری نخست پروژه K125 را با موتور EF7 پلاس و گیربکس 6 سرعته تولید و به بازار عرضه خواهد کرد.

رایمون اولین شاسی بلند ملی ایران خودرو

همچنین خبرها حاکی از آن است که ایران خودرو در حال حاضر نام رایمون – RAYMON را روی این شاسی بلند درج کرده و قصد دارد آن را با همین نام معرفی و به بازار کند. البته برخی بر این باورند نام رایمون که به معنای رای و عقیده است فقط در قالب یک نام تحقیقاتی روی این خودرو درج شده و هنوز ایران خودرو برای آن نام تجاری را در نظر نگرفته است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.