واکنش دیوار به انتقاد کاربران از افزایش هزینه درج آگهی

هزینه‌های درج آگهی در دیوار افزایش پیدا کرده است، موضوعی که انتقاد کاربران را در پی داشت اما دیوار دلایلی را برای این اقدام به ما اعلام کرد.

به گزارش فاواپرس به نقل از تجارت نیوز، به وجود آمدن پلتفرم خرید و فروش دیوار باعث شد تا فروشندگان با پرداخت هزینه‌های کم به راحتی بتوانند کالا و خدمات خود را در معرض دید عموم مردم در سراسر کشور قرار دهند. اما به تازگی افزایش هزینه درج آگهی در دیوار باعث نارضایتی و انتقاد کاربران از این پلتفرم گردیده است.

همچنان آگهی برای مردم عادی در دیوار به شکل رایگان منتشر می‌شود. اما آن دسته از افرادی که از دیوار به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنند و در دیوار به عنوان یک کسب‌وکار شناخته می‌شوند، نیازمند پرداخت هزینه ثبت آگهی هستند.

هزینه‌ای که البته برای همه کسب‌وکارها یکسان نیست. دیوار براساس شهر محل آگهی، محله آن و دسته‌بندی آن در بخش‌های متفاوت، هزینه‌های متفاوتی نیز در نظر گرفته‌است. البته باید این نکته را در نظر داشت که فروشندگان تنها برای بهتر دیده شدن آگهی، باید هزینه‌ای پرداخت کنند.

براساس گزارش‌های موجود؛ افزایش کیفیت و بازدید آگهی‌ها و همچنین جلوگیری از ثبت آگهی‌های بی‌کیفیت و تکراری موجب بالا رفتن هزینه‌های ثبت اگهی دیوار می‌شود. از سوی دیگر همزمان با بالا رفتن تورم در اقتصاد کشور، طبعاً هزینه‌های جاری (تجهیزات و منابع انسانی) از جمله عوامل تاثیرگذار بر تعرفه‌های دیوار است. اما چرا تورم تا این حد باید بر روی هزینه‌های یک پلتفرم ثبت آگهی نیز تاثیر داشته باشد؟

هزینه‌های درج آگهی در دیوار

افزایش نرخ ثبت آگهی در دیوار بر چه اساسی است؟

آنطور که مخاطبان اعلام کردند؛ نرخ تعرفه‌های ثبت آگهی در سایت دیوار، مدتی است که تغییرات نسبتا زیادی داشته است. این روند افزایش نرخ ثبت آگهی دیوار موجب نارضایتی بعضی از کاربران شده‌است. به عنوان مثال هزینه ثبت آگهی فوری یک خودرو در همه شهرهای کشور به ۵۳ هزار تومان در سال جدید رسید.

روابط عمومی دیوار با تایید اینکه هزینه نردبان کردن و ثبت آگهی در برخی از دسته‌بندی‌ها افزایش داشته‌است، می‌گوید: با شروع سال جدید، این تصمیم در جهت بهبود کیفیت و بازدهی آگهی‌ها و همچنین به‌دلیل افزایش هزینه‌های دیوار گرفته شده است.

طبق تحقیقات دیوار، با این تغییر، آگهی‌های با کیفیت افزایش می‌یابد و تعداد و کیفیت تماس‌هایی که روی آگهی‌های کاربران برقرار می‌شود، بیشتر خواهد شد. با توجه به «دستورالعمل نرخ‌گذاری کالا و خدمات صنفی» مصوب سال ۱۳۹۱ برای نرخ‌گذاری و چگونگی تعیین قیمت کالا و خدمات صنفی ضوابطی مشخص شد.

همچنین، با نظر اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی به عنوان نهاد متولی، قیمت‌گذاری در دیوار و کسب‌وکارهای مشابه با توجه به مولفه‌های مختلفی از جمله هزینه‌های زیرساختی، نیروی انسانی و سایر هزینه‌ها انجام می‌شود. در نهایت ذکر این نکته ضروری است که دیوار برای کاربران عادی همچنان رایگان است و این اعمال تعرفه فقط برای افراد و کسب‌و‌کارهایی است که استفاده تجاری از دیوار دارند.»

 

 

مطالب مرتبط
1 دیدگاه
  1. آواتار ناشناس
    ناشناس می‌گوید

    آقای روابط عمومی سایت دیوار پس
    تلکیف شکایت ما از تیم چت ناظر دیوار. چی میشود

ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.