ریخت و پاش ایلان ماسک برای مدیران ارشد توییتر

مدیران ارشد شبکه اجتماعی توییترنیز در صف پرداخت‌های چند میلیون دلاری ایلان ماسک هستند.

پس از اعلام موافقت فروش توییتر به ایلان ماسک به رقم تقریبی ۴۴ میلیارد دلار، جک دورسی، از بنیانگذاران این شبکه اجتماعی از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک استقبال کرد و گفت: «من به ماموریت او برای گسترش نور آگاهی اعتماد دارم.»

دورسی ۴۵ ساله که مدت‌هاست از حامیان ماسک است در توییتی نوشت: «در اصل من فکر نمی‌کنم کسی باید مالک توییتر باشد یا آن را اداره کند. اما به عهد ماسک برای تبدیل توییتر به سنگر آزادی بیان ایمان دارم.» او همچنین نوشت: «ایده و خدمات تمام چیزی است که برای من مهم است و هر کاری که لازم باشد برای محافظت از هر دوی این‌ها انجام می‌دهم. پس گرفتن توییتر از وال استریت اولین قدم صحیحی است که می‌توان در این راه برداشت.»

جک دورسی
جک دورسی، از بنیان‌گذاران توییتر

این توییت‌ها تنها چند ساعت پس از فاش شدن اینکه او در پی خرید این رسانه اجتماعی از سوی ایلان ماسک، در صف دریافت مبلغ ۹۷۸ میلیون دلاری است، از سوی دورسی زده شد. دورسی ۱۸ میلیون و ۴۲ هزار و ۴۲۸ (معادل ۲.۴ درصد) سهم از شرکت توییتر دارد که اکنون ماسک هر کدام را به قیمت ۵۴.۲۰ دلار خریداری خواهد کرد. همین موضوع نزدیک به یک میلیارد دلار برای دورسی به ارمغان خواهد آورد.

دورسی که به خاطر سبک زندگی هیپی‌وار خود شناخته می‌شود، مدت‌هاست که حقوق خود از توییتر را کاهش داده و حداقل دریافتی یعنی ۱.۴۰ دلار در سال دریافت می‌کند.

امید کردستانی، پاراگ آگراوال
امید کردستانی (راست)، مدیر اجرایی سابق و پاراگ آگراوال (چپ)، مدیرعامل فعلی توییتر در صف پرداخت‌های میلیون دلاری

سایر مدیران این شبکه اجتماعی نیز در صف پرداخت‌های چند میلیون دلاری هستند. پاراگ آگراوال، مدیرعامل فعلی توییتر نیز در صف دریافت بسته پرداختی ۳۸.۷ میلیون دلاری خواهد بود. برت تیلور، رئیس فعلی هیات مدیره مبلغی بیش از سه میلیون دلار و امید کردستانی ۵۹ ساله، رئیس اجرایی سابق که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ رئیس این شرکت بود ۵۰.۶ میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

در حالی که بسیاری از کارکنان این شبکه اجتماعی نگران از دست دادن فوری شغل خود بودند به آنها گفته شد که مشاغلشان حداقل به مدت شش ماه تضمین شده است؛ یعنی تا زمانی که ماسک تحت شرایط قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری برای به دست گرفتن کنترل شرکت، مسئولیت را به عهده بگیرد.

عده زیادی هم نگران سهام خود بودند و گویا در اتاق‌ها غوغایی به پا بود. بسیاری از کارکنان این شرکت از فروش موثرترین شبکه اجتماعی جهان به ثروتمندترین فرد دنیا ناراضی هستند اما گفته می‌شود نگرانی کارکنان مربوط به امتیازات خودشان است و نه جهت‌گیری‌های جدید این پلتفرم.

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.