قیمت اینترنت موبایل در جهان چقدر است | جایگاه ایران چندم است؟

با بالا گرفتن اعتراضات نسبت به افزایش قیمت احتمالی اینترنت در ایران، در ادامه به بررسی وضعیت قیمت اینترنت موبایل در جهان و جایگاه ایران می پردازیم.

در تصویر زیر اینفوگرافیک قیمت اینترنت موبایل به ازای هر گیگابایت در هر کشور در سال 2022 را مشاهده می کنید که ایران در جمع کشورهایی با اینترنت موبایل ارزان طبقه بندی شده است.

قیمت اینترنت موبایل در جهان چقدر است | جایگاه ایران چندم است؟
برای مشاهده در اندازه‌ی اصلی روی تصویر کلیک کنید.

آمار سال ۲۰۲۰ اتحادیه جهانی مخابرات نشان می‌دهد که بر اساس شاخص برابری قدرت خرید، ایران در نرخ اینترنت موبایل در رده یازدهم قرار دارد. مطابق این آمار کشورهای پاکستان، سریلانکا، میانمار، هائیتی و مولداوی ۵ کشور ابتدای جدول ارزان‌ترین اینترنت موبایل از نظر شاخص برابری قدرت خرید هستند.

مقایسه میانگین قیمت اینترنت موبایل بر اساس شاخص درآمد سرانه GNIpc نیز محاسبه شده که ایران در رده ۵۸ از میان ۲۰۰ کشور قرار دارد. از نظر شاخص درآمد سرانه نیز کشورهای لیختن اشتاین، ماکائو، لوکزامبورگ، هنگ کنگ و لهستان در رده کشورهای نخست ارزان نرخ اینترنت موبایل قرار دارند.

گفتنی‌ست برخی اخبار حاکی از ان است که اپراتور های بزرگ موبایل در ایران خواستار افزایش قیمت اینترنت موبایل و تعرفه های خود شده اند به طوری که به ازای هر گیگابایت، 40 هزار تومان از کاربران دریافت کنند. این در حالیست که این رقم در کشور همسایه یعنی عراق، 1 دلار معادل 28 هزار تومان فعلی است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.