پایان کار سایت الکسا و چالش جدید دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکارهای ایرانی

سرانجام سایت الکسا به طور رسمی امروز فعالیت سایت خود را خاتمه داد و با انتشار متنی، این موضوع را به اطلاع کاربران خود رساند.

سرانجام امروز پایان کار سایت الکسا به صورت رسمی اعلام و اطلاعات این سایت از دسترس کاربران خارج گردید.

به گزارش فاواپرس، الکسا که به عنوان یک منبع معتبر و اصلی در سالهای اخیر در بین کسب و کارهای ایرانی برای سنجش کیفیت یک سایت و تخمین بازدید روزانه اش به حساب می‌آمد؛ طبق اعلام قبلی قرار بود از 1 می 2022 فعالیتش را خاتمه دهد. این سایت اعلام کرد فعالیت افزونه الکسا همچنان تا دسامبر 2022 ادامه خواهد داشت و افزونه الکسا تا زمستان 1401 همچنان به رتبه دهی به سایت‌ها بر اساس ترافیک آن‌ها می‌پردازد.

پایان کار سایت الکسا

اگرچه این سایت امکان حذف دایمی همه اطلاعات یک سایت به درخواست صاحب سایت مذکور را در صفحه اصلی خود قرار داده تا اگر مالک هر سایت تمایلی به نمایش داده هایش ولو از طریق افزونه ندارد، این امکان نیز مسدود شود.

پایان کار سایت الکسا

سوال اساسی برای بسیاری از صاحبین کسب و کار پس از این اتفاق این است که پس از پایان کار سایت الکسا، بر چه متر و معیاری سایت ها رو مورد ارزیابی قرار دهند؟

البته سایت‌های مشابه مثل similarweb وجود دارند اما به سبب عادت صاحبین کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ به رتبه الکسا، این تغییر کمی سخت خواهد بود چرا که الکسا تقریباً مورد پذیرش همه صاحبین و فعالین حوزه فناوری و اقتصاد در ایران قرار داشت و پیدا کردن سایت جایگزین که اعتبارش مورد پذیرش همگانی باشد، کمی سخت به نظر می رسد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.