اسپاتیفای وارد دنیای متاورس شد

اسپاتیفای به عنوان اولین پلتفرم استریم آنلاین موسیقی وارد دنیای متاورس شد و جزیره اسپاتیفای (Spotify Island) را در Roblox راه‌اندازی کرد.

اسپاتیفای و Roblox هر دو شرکت‌های شناخته شده‌ای هستند و حالا اسپاتیفای اعلام کرده که در پلتفرم Roblox با راه اندازی جزیره‌ اسپاتیفای وارد متاورس شده است.

چندی پیش خبری منتشر شده بود که به قرارداد میان بارسلونا و Spotify برای تغییر نام نیوکمپ اشاره داشت. این اخبار نشان می‌دهند که Spotify اهداف بزرگی را دنبال می‌کند. حال که این کمپانی تصمیم گرفته تا در متاورس هم فعالیت کند، یعنی شاهد گسترش دامنه فعالیت‌های آن هستیم.

آشنایی با جزیره اسپاتیفای در Roblox

جزیره اسپاتیفای

به نقل از منبع آگاه، اسپاتیفای رسما از Spotify Island رونمایی کرده تا هنرمندان و طرفداران در آن بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و در این میان، خرید و فروش محصولات انحصاری و ویژه نیز صورت بگیرد. این جزیره بزرگ متعلق به Spotify، ابعاد بزرگی دارد و کاربران می‌توانند به صورت آزادانه در آن حرکت کنند و به کاوش کردن بپردازند. این دنیای متعلق به Spotify از پالت رنگی با محوریت رنگ سبز بهره می‌برد؛ این پالت رنگی با رنگ‌های بنفش و نارنجی نیز ترکیب شده است.

یک جعبه پخش موزیک در گوشه سمت راست Spotify Island جا خوش کرده که در سراسر جزیره اسپاتیفای صدای آن پیچیده و موزیکهای منتخب را پخش می‌کند. هنرمندان و خوانندگان فعال در اسپاتیفای می‌توانند محصولات خود را وارد این دنیا کنند تا از یک راه اضافی درآمد کسب کنند. البته مقداری از درآمد هنرمندان به اسپاتیفای خواهد رسید.

خوشبختانه اسپاتیفای چهار آیتم رایگان را برای کاربران شرکت‌کننده در Spotify Island در نظر گرفته است. شما می‌توانید با انجام دادن ماموریت‌های مربوط به این آیتم‌ها، آن‌ها را بدون پرداخت هزینه بازگشایی کنید.

ورود اسپاتیفای به دنیای متاورس می‌تواند از جنبه‌های دیگری نیز جذاب باشد. به عنوان مثال امکان دارد که در آینده‌ای نه چندان دور، یکی از خوانندگان محبوب جهان بتواند کنسرتی مجازی را در Spotify Island برگزار کند. بنابراین این تنها یک شروع برای Spotify است و به‌زودی شاهد اقدامات بزرگ‌تری خواهیم بود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.