اینستاگرام فید تمام صفحه را در دسترس قرار داد

اینستاگرام آزمایش فید تمام صفحه را برای برخی از کاربران آغاز کرده است. در این فید شاهد تصاویر و ویدئوهای طویل‌تری خواهید بود.

تغییری که اینستاگرام (Instagram) به‌صورت آزمایشی و محدود روی کار آورده، شباهت‌های بین این اپلیکیشن و تیک تاک را بیشتر می‌کند. براساس آنچه The Verge به‌نقل از TechCrunch می‌نویسد اینستاگرام در حال آزمایش فید عمودی تمام صفحه است.

کاربر به محض باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام تغییراتی را مشاهده می‌کند که باعث می‌شوند ویدئوها در این شبکه‌ی اجتماعی بیش از پیش در مرکز توجه باشند. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، با انتشار ویدیویی در توییتر تایید کرده که اینستاگرام در حال آزمایش تغییرات جدید است. آدام موسری می‌گوید شماری از کاربران در فید اصلی اینستاگرام، عکس‌ها و ویدئوهای طویل‌تری مشاهده خواهند کرد.

تصویری که توسط اینستاگرام منتشر شده، فیدی را به نمایش می‌گذارد که در آن شاهد پستی تمام صفحه هستیم. در این حالت آیکون کامنت، لایک و حتی کپشن و دیگر مشخصه‌ها به‌جای این‌که در زیر پست به نمایش دربیایند، روی آن قرار گرفته‌اند.

در بخش بالایی تصویر منتشرشده توسط اینستاگرام نوار مربوط به استوری‌ها دیده نمی‌شود. فردی به نمایندگی از متا می‌گوید زمانی که کاربر شروع‌ به اسکرول کند این نمای جدید را خواهد دید و در حالت عادی، استوری‌ها همچنان در نوار بالایی صفحه به کاربر نشان داده خواهند شد.

اینستاگرام فید تمام صفحه

بخش‌های Search و Reels و فروشگاه و آیکون صفحه‌ی پروفایل در نوار پایین صفحه قابل‌دسترس خواهند بود. نوتیفیکیشن‌ها، پیام‌ها و آیکون اضافه کردن پست جدید در بخش بالای صفحه‌نمایش داده خواهند شد. به گفته‌ی اینستاگرام، فید تمام صفحه نه‌تنها ویدئو بلکه تصاویر ساکن را نیز شامل می‌شود.

تصمیم اینستاگرام به استفاده از محتوای تمام صفحه در فید و افزایش شباهت به تیک تاک، چندان تعجب‌برانگیز نیست. این شبکه‌ی اجتماعی بارها تلاش کرده ویدئوهای کوتاه را در بین تولیدکنندگان محتوا و کاربران عادی جا بیندازد و حتی برای تولیدکنندگانی که در بخش Reels محتواهای برتر را می‌سازند پاداش نقدی در نظر گرفته است.

اینستاگرام در گذر زمان تلاش می‌کند تعداد بیشتری از کاربران تیک تاک را به سمت خودش بکشاند. متا، شرکت مادر اینستاگرام، در گزارش مالی اخیرش اعلام کرد بیش از ۲۰ درصد از کل زمان صرف‌شده توسط کاربران در این شبکه‌ی اجتماعی به بخش Reels مربوط می‌شود؛ همان قابلیتی که مشابه عملکرد تیک تاک است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.