انتخابات اتحادیه کسب‌و‌کارهای فضای مجازی لغو شد

انتخابات اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی که قرار بود 19 اردیبهشت ماه برگزار شود، لغو شد.

انتخابات اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی که قرار بود 19 اردیبهشت ماه برگزار شود، لغو شد. بنابر اعلام دبیرخانه هیات عالی نظارت، علت لغو انتخابات، دستور وزیر صمت مبنی بر تفکیک این اتحادیه بوده است. تفکیکی که اعضای اتحادیه و اتاق اصناف با آن مخالف هستند.

به گزارش فاواپرس، حواشی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی تمامی ندارد. این حواشی اکنون وارد فاز جدیدی شده و دو گروه در مقابل یکدیگر قد علم کرده‌اند؛ گروهی که منتقد سر سخت و مخالف فعالیت این اتحادیه به شکل سابق خود است و در مقابل گروهی دیگر با ریشه‌هایی از اعضای فعلی که در برابر دو شقه شدن یا انحلال احتمالی اتحادیه مقاومت می‌کند. تا این لحظه گروه اول وزنه سنگین‌تری را در اختیار داشته و توانسته تا حدود زیادی به اهداف خود برسد. آینده اتحادیه به شکل فعلی محتوم به شکست است و انتخابات آن نیز لغو شده و کماکان تغییر مثبتی به نفع گروه دوم در وضعیت رخ نداده است.

براساس تصمیمی که پیش‌تر گرفته شد، قرار بود روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ انتخابات هیات مدیره اتحادیه برگزار شود. با نامه‌ای که یکشنبه این هفته به ناگهان از سوی وزارت صمت با چراغ سبز وزیر، منتشر شد با تفکیک اتحادیه به ۲ اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی «توزیعی» و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی «خدماتی» موافقت به عمل آمد.

اعلام این خبر برگزاری انتخابات مورد انتظار را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور امروز با انتشار اطلاعیه‌ای بر حدس و گمان‌ها پایان داد. هیات عالی نظارت اعلام کرد انتخابات اتحادیه به دلیل دستور تفکیک آن، لغو شده است. متن اطلاعیه این مجموعه به شرح زیر است:

با عنایت به موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت با نامه معاون تجارت و خدمات وزارت متبوع مبنی بر تخصصی نمودن وظایف اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و تفکیک رسته‌های توزیعی و خدماتی کسب و کارهای مجازی، به علت افزایش و رشد فعالان این حوزه، لذا ضمن احترام به داوطلبین محترم و تمامی فعالین و اعضاء محترم اتحادیه به اطلاع می‌رساند، جهت انجام تشریفات قانونی موضوع، برگزاری انتخابات اتحادیه مذکور در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه لغو می‌گردد.

شایان ذکر است دبیرخانه هیات عالی نظارت مطابق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اسرع وقت تشریفات و مراحل قانونی تفکیک را طی می‌کند، تا با مشارکت حداکثری اعضاء این حوزه نوپا و مهم صنفی، انتخابات برگزار و با انتخاب هیات مدیره اتحادیه های تخصصی کشوری، زمینه انجام وظایف قانونی و نظارت بر عملکرد اعضاء جهت رشد و پویایی کلیه صنوف و شرکتهای دانش بنیان فعال در این عرصه، بیش از پیش فراهم شود.

لحظاتی پیش اتاق اصناف ایران با انتشار نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت مخالفت صریح خود را با تفکیک اتحادیه به دو اتحادیه مجزا اعلام کرد. اتاق اصناف در نامه خود این موضوع را عنوان کرده که کسب‌وکارهایی که به صورت واقعی در فضای فیزیکی فعالیت می‌کنند و از فضای مجازی به عنوان تکمیل کننده فضای کسب‌وکار خود بهره می‌برند، دیگر نیازی به دریافت جواز کسب از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی ندارند.

با وجود لغو شدن انتخابات، ائتلاف «تاد» قرار است شنبه هفته آینده نشست خبری با موضوع پاسخ به پرسش‌ها در مورد مسائل اخیر اتحادیه برگزار کند. این نشست به صورت مستقل توسط اتحادیه برگزار خواهد شد. ائتلاف تاد (توسعه اقتصاد دیجیتال) متشکل از شرکت‌هایی همچون دیوار و اسنپ، ائتلافی است که به‌منظور شرکت در انتخابات دور دوم هیات مدیره اتحادیه شکل گرفته است.

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.