آموزش تبدیل لینک گوگل درایو به لینک مستقیم

همه ما با آن صفحه وب ناخواسته مواجه شده‌ایم که وقتی روی پیوند فایل گوگل درایو (Google Drive) کلیک می‌کنید باز می‌شود.

اگر برای دانلود فایل‌ها از Google Drive به مشکل برخورده‌اید، نگران نباشید ما در این مقاله شما را با ترفند تبدیل لینک گوگل درایو به لینک مستقیم آشنا می‌کنیم.

همه ما با آن صفحه وب ناخواسته مواجه شده‌ایم که وقتی روی پیوند فایل گوگل درایو کلیک می‌کنید باز می‌شود؛ اما خوشبختانه با یک راه حل، می‌توانید یک لینک دانلود مستقیم برای فایل‌های خود ایجاد کرده و آن صفحه را دور بزنید. برای یادگیری این ترفند با فاواپرس همراه باشید.

ترفند تبدیل لینک گوگل درایو به لینک مستقیم

این راه حل از شناسه فایل مشترک شما در پیوند سفارشی برای بارگیری مستقیم فایل استفاده می‌کند. می توانید از این روش در همه دستگاه‌های خود، از جمله Windows ، Mac ، Linux ، Chromebook ، iPhone ، iPad و Android استفاده کنید. البته ما برای آموزش این ترفند از یک مرورگر وب دسکتاپ استفاده می‌کنیم.

برای شروع تبدیل لینک گوگل درایو به لینک مستقیم، با باز کردن یک مرورگر وب در رایانه خود و دسترسی به سایت Google Drive شروع کنید. در سایت، فایلی را پیدا کنید که می‌خواهید به صورت مستقیم برای آن لینک دانلود ایجاد کنید.

فاواپرس / تبدیل لینک گوگل درایو به لینک مستقیم

روی فایل خود راست کلیک کرده و Share یا هم‌رسانی را با توجه به زبانی که برای حساب گوگل خود انتخاب کرده‌اید، از منو انتخاب کنید.

فاواپرس / تبدیل لینک گوگل درایو به لینک مستقیم

پنجره Share with People and Groups یا هم‌رسانی با افراد و گروه‌ها باز می‌شود. اگر می خواهید افراد خاصی بتوانند فایل شما را بارگیری کنند، فایل خود را با آنها به اشتراک بگذارید. یا، برای اینکه هر کسی در اینترنت بتواند فایل شما را بارگیری کند، روی گزینه Change to Anyone with the Link یا تغییر به همه افرادی که پیوند را دارند، در پایین این پنجره کلیک کنید. ما از گزینه دوم استفاده می‌کنیم.

فاواپرس / تبدیل لینک گوگل درایو به لینک مستقیم

در همان پنجره Share with People and Groups، از بخش کپی پیوند «Get Link» ، «Copy Link» را انتخاب کنید. این کار پیوند را به فایل گوگل درایو شما کپی می‌کند.

فاواپرس / تبدیل لینک گوگل درایو به لینک مستقیم

پیوند کپی شده شما باید شبیه شکل زیر باشد. از این پیوند، متن بین d / و / view را کپی کنید. این شناسه فایل منحصر به فرد برای فایل Google Drive شما است.

فاواپرس / تبدیل لینک گوگل درایو به لینک مستقیم

برای تبدیل لینک گوگل درایو به لینک مستقیم، در پیوند زیر، شناسه فایل منحصر به فردی را که از بالا کپی کرده اید جایگزین FILEID کنید.

https://drive.google.com/uc?export=download&id=FILEID

پیوند نهایی شما باید شبیه این باشد:

https://drive.google.com/uc?export=download&id=1Q7MB6smDEFd-PzpqK-3cC2_fAZc4yaXF

و این لینک دانلود مستقیم فایل انتخابی گوگل درایو شما است. روی پیوند کلیک کنید یا آن را در مرورگر خود past کنید و به جای نمایش یک صفحه وب، بلافاصله بارگیری فایل را آغاز می‌کند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.