طرح صیانت به قوت خود باقیست و دوباره به مجلس باز می‌گردد

یک نماینده مجلس گفت:‌ طرح صیانت به قوت خود باقیست و در قالب یک لایحه دوباره به مجلس باز می‌گردد.

به گزارش فاواپرس،‌ رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت طرح صیانت به قوت خود باقیست و در قالب یک لایحه دوباره به مجلس باز می‌گردد.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مورد آخرین وضعیت کمیسیون مشترک طرح صیانت عنوان کرد کمیسیون مشترک طرح صیانت بر اساس رای نمایندگان به صحن علنی مجلس برگشت و برای این که طرح به شکل لایحه باشد تصمیم بر آن شد تا پس از برگشت این طرح به صحن علنی و بعد از رای‌گیری به شورای عالی فضای مجازی کشور ارائه شود تا آنها این طرح را به شکل لایحه به مجلس برگردانند.

طرح صیانت دوباره به مجلس باز می‌گردد

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد برای طرحی که در زمینه مطرح شده هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و در حال حاضر موضوع کمیسیون مشترک صیانت از دستور کار مجلس خارج شده است. وی افزود با تصویب این طرح شاهد رونق کسب‌وکارها خواهیم بود و در کسب‌وکارهای مردم هیچ نوع محدودیتی ایجاد نمی‌شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تاکید کرد در حقیقت این طرح برای ساماندهی و ایمن‌سازی فضای مجازی در نظر گرفته شده و محدودیتی را به همراه نخواهد داشت. وی در خصوص این موضوع که برخی بر این باورند چنین طرح‌هایی باعث افزایش مهاجرت نخبگان از کشور خواهد شد گفت چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و بسیاری از مواردی که در مورد طرح صیانت مطرح می‌شود، واقعیت ندارد. نخبگان با اجرای این طرح متوجه خواهند شد که ما آن را برای دفاع از حقوق مردم در نظر گرفتیم.

نیک‌بین در بخش دیگری از گفته‌های خود بیان کرد در حوزه فضای مجازی در جهان ۳ نوع نظارت وجود دارد؛ یک نوع از آن نظارت حاکمیتی بوده که طبق آن در کشورهایی نظیر چین و کره هر چه حاکمیت بخواهد انجام می‌شود. وی افزود در ایران نیز حاکمیت تصمیم‌گیرنده است، اما به شدت چین و کره نیست. در همین راستا طرحی را برای خارج کردن فضای مجازی از دست حاکمیت در نظر گرفتیم تا به شکل مشترک مردم نیز در نوع استفاده از فضای مجازی تصمیم بگیرند.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد اگر طرح شفافیت در مجلس تصویب نشود، شاید برخی نمایندگان بخواهند با تصویب طرح حمایت از فضای مجازی در قسمت‌هایی برای مردم محدودیت‌هایی را به وجود آورند. البته طرح دو فوریتی شفافیت جامع رد شد، اما احتمالا این هفته طرح شفافیت نمایندگان تصویب خواهد شد. وی تاکید کرد برخی افراد در مجلس سعی دارند این طرح را به سمت خاصی سوق دهند، اما موفق نخواهند شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.