آشنایی با ارز دیجیتال DENT و کاربرد آن

خداحافظی با رومینگ تلفن همراه با کمک ارز دیجیتال دِنت

ارز دیجیتال دنت قصد دارد با طرح خود برای ایجاد تحول در بخش تلفن همراه، انقلابی در این صنعت داده‌های تلفن همراه ایجاد کند.

ارز دیجیتال دنت نقشه راه بلندپروازانه‌ای در پیش داشته و قصد دارد با طرح خود برای ایجاد تحول در بخش تلفن همراه، انقلابی در این صنعت ایجاد کند.

دسترسی به داده‌های تلفن همراه به اندازه غذا، آب و برق برای انسان اهمیت دارد. دارایی بعدی که آزاد می‌شود داده‌های تلفن همراه است. اپراتورها میلیاردها دلار سود می‌برند، اما مصرف‌کنندگان از درک پتانسیل کامل داده‌های تلفن همراه منع می‌شوند. دنت یک اپراتور دیجیتال تلفن همراه است که سیم کارت‌های الکترونیکی، طرح‌های داده تلفن همراه، شارژ مکالمه و خدمات بدون رومینگ را ارایه می‌دهد.

این شرکت از قدرت فناوری بلاکچین برای ایجاد یک بازار جهانی جهت آزادسازی داده‌های تلفن همراه استفاده می‌کند. ارز دیجیتال دنت (DENT) یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است. دنت از قابلیت‌های فناوری بلاکچین برای ایجاد یک بازار جهانی برای آزادسازی داده‌های تلفن همراه استفاده می‌کند.

اپراتور دنت و ارز دیجیتال دنت نقشه راه بلندپروازانه‌ای در پیش داشته و برنامه‌هایی برای گسترش خدمات خود به بازارهای جدید دارند. این شرکت تاکنون بیش از بیست و پنج میلیون کاربر دستگاه‌های تلفن همراه را جذب کرده و خدمات دنت در بیش از 140 کشور در دسترس است.

دنت قصد دارد با طرح خود برای ایجاد تحول در این بخش در مورد نحوه استفاده، خرید و فروش داده‌های تلفن همراه، انقلابی در صنعت داده‌های تلفن همراه ایجاد کند. دنت یک رویکرد غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین را برای مدیریت داده‌های تلفن همراه، به عنوان یک پروژه مبتکرانه و برجسته ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.

به زودی، روزهای پرداخت هزینه تلفن بین‌المللی، مسافرانی که چندین سیم‌کارت و شماره محلی را خریداری می‌کردند و شرکت‌های تلفنی که برای دسترسی به داده‌های آنلاین خارج از کشور از کاربران قیمت‌های گزافی دریافت می‌کردند، می‌گذرد. این امر به لطف DENT Wireless یا در زبان عامیانه به نام DENT است. هدف دنت تبدیل شدن به اپراتور تلفن همراه دیجیتال و جهانی شماست.

از طریق شبکه DENT، هر کسی در سراسر جهان می‌تواند به توکن‌سازی و معامله دقیقه‌ها و بسته‌های داده تلفن همراه از طریق صرافی دنت (DENT exchange) دسترسی داشته باشد. این امر به لطف فناوری بلاکچین و ارز دیجیتال دنت ممکن شده است.

در این مقاله، قصد داریم به بررسی اکوسیستم DENT Wireless بپردازیم. ما خدمات ارائه شده از طریق DENT Network و صرافی دنت را بررسی خواهیم کرد.

دنت چیست؟

فاواپرس / ارز دیجیتال دنت / رمزارز Dent

DENT Wireless یا DENT، بازار داده‌های تلفن همراه را آزادسازی کرده و یک شبکه جهانی موبایل و داده ایجاد می‌کند. یکی از نقاط قوت منحصر به فرد دنت، امکان استفاده از یک شبکه تلفن همراه – DENT Network – و سفر آزادانه در سراسر جهان بدون نگرانی از هزینه‌های رومینگ داده یا خرید سیم کارت‌های محلی است.

Dent یک محیط غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین است که در آن کاربران می‌توانند خدمات مختلف داده تلفن همراه را خریداری کرده و بفروشند. این پلتفرم تماس‌های بدون رومینگ، طرح‌های داده تلفن همراه، سیم‌کارت‌های الکترونیکی و شارژ تماس را ارائه می‌دهد. هدف دنت ایجاد انقلابی در نحوه استفاده و پرداخت هزینه داده‌های تلفن همراه است و کنترل خدمات داده تلفن همراه را برای کاربران شبکه به ارمغان می‌آورد.

اپراتور و ارز دیجیتال دنت به کاربران امکان می‌دهد داده‌های تلفن همراه و خدمات مرتبط با آن را روی بلاکچین اتریوم اهدا کرده و خرید و فروش کنند. بنابراین، یک بازار جهانی کاملاً غیرمتمرکز، ایمن و خودکار برای خدمات داده تلفن همراه ارائه می‌دهد. داده‌های تلفن همراه در تمام نقاط جهان به یک ضرورت تبدیل شده است و ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه همیشه خدمات مناسب ارائه نمی‌دهند. به همین دلیل است که دنت کاربران را از طریق بلاکچین از تمام نقاط جهان به هم متصل کرده و کنترل بازار داده تلفن همراه را در دستان کاربران شبکه قرار می‌دهد.

دنت یک بازار همتا به همتا برای فروش، اهدا و خرید خدمات داده تلفن همراه ایجاد می‌کند، که روش سنتی صنعت ارتباطات راه دور را تغییر می دهد. کاربران با دنت می‌توانند از تماس‌های بدون رومینگ، کاهش هزینه‌های برنامه‌های داده تلفن همراه و امکانات بیشتر بهره ببرند. دنت به افراد و شرکت‌های مخابراتی اجازه می‌دهد تا خدمات داده تلفن همراه را در بازار P2P دنت بفروشند. کاربران می‌توانند به طور خودکار بهترین معاملات را در بازار پیدا کرده و برای خدمات با قیمت‌های پایین‌تر و مقرون به صرفه‌تر هزینه کنند.

اکوسیستم DENT Wireless توسط ارز دیجیتال دنت (DENT) مبتنی بر ERC-20 تغذیه می‌شود. ارز دیجیتال دنت (DENT) به عنوان توکن پایه در DENT Exchange استفاده می‌شود و به عنوان ارز برای پرداخت دارایی‌های داخل شبکه استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال دنت چگونه کار می‌کند؟

فاواپرس / ارز دیجیتال دنت / رمزارز Dent
صرافی دنت محلی برای تبادل ارز دیجیتال دنت با داده های تلفن همراه

دنت چندین فناوری پیشرفته را ترکیب می‌کند تا اشتراک‌گذاری ساده و غیرمتمرکز خدمات داده تلفن همراه را در میان شرکت‌کنندگان شبکه امکان‌پذیر کند. برای اینکه دنت بتواند اینکار را انجام دهد، از قراردادهای هوشمند اتریوم و اپراتورهای مجازی و همچنین اپلیکیشن‌های موبایل و وب استفاده می‌کند.

Dent به این عناصر کلیدی و یک پایگاه وابسته بوده و به یک پایگاه بزرگ برای حفظ ترافیک کافی برای عملکرد خود نیاز دارد. تعداد زیاد کاربران و خریداران به این معنی است که شرکت‌های مخابراتی و فروشندگان احتمال بیشتری برای پیوستن به این پلتفرم خواهند داشت.

دنت یک اکوسیستم پیچیده اما کاربرپسند ایجاد می‌کند که در آن صرافی دنت (Dent Exchange) یک جزء جدایی‌ناپذیر آن است. صرافی دنت تمامی فعالیت‌های بازار P2P (همتا به همتا) را تسهیل می‌کند و دارای هفت عنصر است: مخزن ابزار، الگوریتم‌های Market Maker، داده‌های قیمت‌گذاری، مدیریت سفارش، مدیریت پورتفولیو، اجرای سفارش و پاراچین صرافی دنت. نسخه وب این صرافی پیچیده‌تر از نسخه موبایل است که ممکن است بصری‌تر و کاربر پسندتر باشد. کاربران می‌توانند از وب یا اپلیکیشن موبایل برای دسترسی به صرافی DENT استفاده کنند.

تمام نقل و انتقالات و تراکنش‌ها به قراردادهای هوشمند اتریوم بستگی دارند که در آن نقل و انتقالات به ترتیب فعالیت‌های بازار انجام می‌شوند. اپراتورهای مجازی بازارسازها هستند و طیف گسترده‌ای از بسته‌های داده و خدمات را به کاربران شبکه ارائه می‌دهند.

همچنین، اپراتورها به عنوان telco شناخته می‌شوند و سرویس‌های پریمیوم بسته‌های SMS و USSD را نیز بر عهده دارند. شبکه دنت قادر به انجام سه نوع انتقال است که شامل انتقال بسته داده P2P برای سرویس بدون رومینگ، مبادله داده کاربر به کاربر و ارائه داده‌های اولیه است. IDOها توسط شرکت‌های مخابراتی ارائه می‌شوند و دنت با گرفتن هزینه‌هایی بابت اداره IDOها، کارمزد دریافت می‌کند.

بنیانگذاران دنت چه کسانی هستند؟

اپراتور و ارز دیجیتال دنت در سال 2017 توسط مدیر عامل و بنیانگذار شرکت DENT Wireless، ترو کاتاجاینن (Tero Katajainen) راه‌اندازی شد. او در سال 1999 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم از دانشگاه فناوری تامپره (Tampere) گرفت. وی پس از فارغ‌التحصیلی، مدیر سیستم و برنامه‌نویس جاوا در دانشگاه شد.

در سال 2001، کاتاجاینن مدیر ارشد فناوری Genetics AG شد و در سال 2003 Pocket Indian Software Solutions را تأسیس کرد. او در سال 2015 به عنوان مشاور ارشد جاوا/اندروید برای سازمان ملل متحد خدمت کرد. او جوایز متعدد و دستاوردهای افتخاری در زمینه فناوری و تکنولوژی دارد.

فاواپرس / ارز دیجیتال دنت / رمزارز Dent

میکو لیناماکی (Mikko Linnamäki) یکی از هم‌بنیانگذاران DENT Wireless است. او از سال 2000 یک کارآفرین و تاجر فعال بوده است. لیناماکی با پنج کسب‌وکار موفق قبل از تأسیس دنت، خود را به عنوان یک «کارآفرین سریالی وب و نرم‌افزار اینترنتی» معرفی کرد. طولانی‌ترین سرمایه‌گذاری تجاری او Smartseed GmbH است که از اواخر سال 2000 با موفقیت فعالیت می‌کند. از آن زمان، لیناماکی در تأسیس DEVCOT، یکی از بزرگترین سرورهای IMAP منبع باز در سطح جهان، شرکت کرد.

لیناماکی و کاتاجاینن به همراه یک تیم توسعه‌دهنده با تجربه، پروژه بلاکچینی دنت را ایجاد کردند که صنعت داده‌های تلفن همراه را متحول کند.

ارز دیجیتال دنت (DENT) چیست؟

توکن و ارز دیجیتال دنت (DENT)، ارز دیجیتالی است که زیرساخت دنت را بر اساس استاندارد بلاکچین ERC-20 نیرو می‌بخشد.

دنت به عنوان یک برنامه ساخته شده بر اساس زیرساخت اتریوم، هدفش این است که یک تحول بزرگ در بازار داده‌های تلفن همراه باشد، که بر طبق وایت پیپر آن در سال 2017« در آن کاربران می‌توانند آزادانه داده‌های تلفن همراه خود را از هر کاربری به هر کاربری بفروشند، بخرند و اهدا کنند.»

 

هدف اصلی این شرکت استفاده از فناوری بلاکچین برای حل یک مشکل عظیم ذاتی در قراردادهای تلفن همراه است: هزینه‌های رومینگ داده.

کاربران به جای اینکه هزینه‌های گزاف رومینگ را بپردازند، بسته‌های داده را از شبکه بزرگی از «گره‌ها» خریداری می‌کنند، این گره‌ها افرادی هستند که امیدوارند از کمک هزینه داده‌های استفاده نشده خود مقداری ارز دیجیتال دنت کسب کنند.

به دست آوردن ارز دیجیتال دنت به عنوان انگیزه‌ای برای این گره‌ها به روشی مشابه استخراج بیت کوین (BTC) عمل می‌کند. ارز دیجیتال دنت را می‌توان در بازارهای کریپتو خریداری و معامله کرد.

دنت به دنبال جایگزین کردن ارائه‌دهنده شرکت مخابراتی فعلی شما نیست. در مقابل، هدف آن این است که به عنوان یک همراه کار کند که به موجب آن یک جهانگرد می‌تواند به صورت یکپارچه بین ارائه‌دهنده معمولی خود و شبکه غیرمتمرکز DENT در صورت نیاز سوییچ کند.

اکوسیستم DENT Wireless

DENT Wireless گستره وسیعی را در بر می‌گیرد و مجموعه وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهد. در اینجا برخی از ویژگی‌های اصلی شبکه DENT آورده شده است.

DENT eSIM

DENT eSIM به کاربران بیش از 80 کشور اتصال به اینترنت ارائه می‌دهد که برای 365 روز اعتبار دارد. eSIM مانند اکثر اپراتورهای اصلی هزینه‌های رومینگ گرانی دریافت نمی‌کند و برای شروع کار رایگان است. علاوه بر این، DENT eSIM خدمات انعطاف‌پذیری را با یک قیمت مقرون به صرفه و بدون نیاز به قرارداد ارائه می‌دهد.

همچنین، DENT eSIM به این معنی است که کاربران در سفر به خارج از کشور نیازی به تغییر سیم کارت یا شماره تلفن همراه ندارند. با یک اپراتور واحد جهانی برای اتصال هر کسی در سراسر جهان به شبکه DENT، این امر می‌تواند کاتالیزوری برای نوآوری در آینده داده‌های تلفن همراه باشد.

DENT eSIM برای دانلود از طریق Google Play یا App Store اپل در دسترس است.

فاواپرس / ارز دیجیتال دنت / رمزارز Dent
اتصال به اینترنت با Esim برای کاربران ارز دیجیتال دنت
DENT Teams

DENT Teams به خانواده، دوستان و همکاران امکان می‌دهد داده‌های تلفن همراه را به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، داده‌ها را می‌توان در یک دستگاه خریداری کرد و در بین چندین نفر در چندین دستگاه در هر نقطه از جهان به اشتراک گذاشت. با گسترش اکوسیستم DENT Wireless، برنامه وب کاملاً جدید برای دانلود رایگان است، کاربران فقط برای داده (data) هزینه پرداخت می‌کنند. به علاوه، DENT Teams به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌ها را با هر دستگاه سازگار با سیم کارت به اشتراک بگذارند!

فاواپرس / ارز دیجیتال دنت / رمزارز Dent
امکان به اشتراک گذاشتن داده های تلفن همراه با Dent Teams

کاربران می‌توانند یک طرح داده جهانی را با DENT Teams مستقیماً از اپلیکیشن DENT خریداری کنند. DENT Teams به اعضا اجازه می‌دهد تا به آنها اضافه شوند تا بتوانند داده‌های تلفن همراه را در هر دستگاهی به روشی مقرون به صرفه به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این، والدین را قادر می‌سازد تا داده‌ها را با فرزندان خود به اشتراک بگذارند و مصرف اینترنت آنها را پیگیری کنند. همچنین، به همکاران، هم اتاقی‌ها و کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند و کمک هزینه داده را تخصیص دهند. علاوه بر این، حجم داده را می‌توان در میان سایر کاربران شبکه DENT خرید و فروش کرد.

صرافی DENT

یکی از ویژگی‌های اصلی این پروژه، صرافی دنت است. این صرافی اولین بازار برای داده‌های تلفن همراه با مشارکت شرکت پیشروی مخابراتی Telco است. صرافی DENT توسط ارز دیجیتال دنت تأمین می‌شود. این پلتفرم برای کالایی کردن داده‌ها و دقیقه‌ها ایجاد شده است و آنها را به دارایی‌های قابل مبادله تبدیل می‌کند که توسط بلاکچین تأمین می‌شود.

درست مانند سایر کالاها، DENT داده‌ها و دقیقه‌ها را به روشی مشابه با برق، نفت و سوخت‌های فسیلی در نظر می‌گیرد. DENT Exchange اجازه می‌دهد تا داده‌ها را در سطح جهانی با استفاده از ارز دیجیتال دنت (DENT) به عنوان دارایی پایه برای هر تراکنش مورد معامله قرار دهند. علاوه بر این، صرافی دنت به کاربران اجازه می‌دهد تا سفارش‌ها را اجرا کنند و سبد خود را به روشی ساده مدیریت کنند که درست مانند بسیاری از صرافی‌های رایج ارزهای دیجیتال دیگر کار می‌کند.

DENT App

اپلیکیشن موبایل DENT در حال حاضر با پیشرفت‌های زیادی در حال توسعه است. در iOS و اندروید موجود است، اما هنوز جنبه‌های مختلفی در اکوسیستم وجود دارد که هنوز در دسترس کاربران iOS نیست. در اینجا جنبه‌های مختلف اپلیکیشن دنت را بررسی کرده و جنبه‌های مختلف موجود در هر سرویس عملیاتی را مشخص کرده‌ایم.

فاواپرس / ارز دیجیتال دنت / رمزارز Dent
اپلیکیشن دنت به صورت رایگان قابل دانلود است
DENT Earn

در حال حاضر فقط از طریق DENT App در اندروید در دسترس است، DENT Earn روشی نوآورانه برای به دست آوردن مقداری توکن‌های رایگان ارز دیجیتال دنت است. کاربرانی که هر روز وارد این برنامه می‌شوند می‌توانند پس از یک دوره سه روزه، پاداش‌های ویژه دریافت کنند. به علاوه، با پاسخ دادن به نظرسنجی‌ها، کاربران می‌توانند با توکن‌های رایگان دنت برای صرف دقیقه یا خرید داده پاداش بگیرند.

فاواپرس / ارز دیجیتال دنت / رمزارز Dent
امکان ارایه ارز دیجیتال دنت به صورت رایگان در پلتفرم دنت

همچنین، DENT Earn به کاربران برای به اشتراک گذاشتن لینک خود با دوستان پاداش می‌دهد و پس از ثبت نام، ارز دیجیتال دنت رایگان دریافت می‌کند. علاوه بر این، این برنامه دارای چندین بازی است که در آن کاربران می‌توانند با انجام وظایف و چالش‌ها DENT رایگان کسب کنند. این کار شامل تماشای ویدیوها و تکمیل مینی بازی‌های درون برنامه‌ای می‌شود. کاربران می‌توانند توکن‌های رایگان DENT خود را روی بسته‌های داده تلفن همراه و مکالمه در DENT Exchange خرج کنند.

DENT Gigastore

فرض کنید داده شما تمام شده است و نمی‌خواهید تا شارژ ماهانه بعدی خود صبر کنید. با اپلیکیشن دنت می‌توانید هر زمان که نیاز دارید، شارژ ارسال یا دریافت کنید! علاوه بر این، این برنامه اشتراک‌گذاری داده‌های تلفن همراه را تسهیل می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا به اعضای خانواده، دوستان یا همکاران خود در سراسر جهان کمک هزینه داده ارسال کنند.

فاواپرس / ارز دیجیتال دنت / رمزارز Dent
ارسال و دریافت دیتای تلفن همراه از طریق دنت

اپلیکیشن DENT شما را پوشش می‌دهد که آیا به داده تلفن همراه نیاز دارید یا دقایقی برای مکالمه. DENT دارای امکاناتی است که به طور خودکار با تایپ شماره تلفن همراه خود، تشخیص می‌دهد که شخص از کدام اپراتور شبکه استفاده می‌کند. در این مرحله، دنت لیستی از بسته‌های مختلف موجود را ارائه می‌دهد که به بهترین وجه برای شبکه تلفن مورد نظر مناسب هستند. شبکه DENT بیش از 200 شبکه مخابراتی را پشتیبانی می‌کند که در بیش از 50 کشور موجود است. امکانات شارژ در هر دو فروشگاه اپل اپ استور و گوگل پلی در دسترس است.

DENT Marketplace

به تازگی در برنامه موبایل اندروید DENT، بازار دنت توسعه یافته است. DENT یک بازار غیرمتمرکز ایجاد کرده است که صرفاً به فروش، خرید و تجارت بسته‌های داده تلفن همراه و دقایق مکالمه اختصاص دارد. علاوه بر این، این بسته ها می‌توانند توسط خریدار استفاده شده یا به عنوان هدیه برای دوستان، خانواده یا همکاران خریداری شوند.

فاواپرس / ارز دیجیتال دنت / رمزارز Dent
بازار غیرمتمرکز دنت برای تبادل داده‌های تلفن همراه

DENT «دارایی‌های بسته‌های نامحدود» را ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که هیچ تاریخ انقضایی برای بسته‌های تلفن همراه وجود ندارد و آنها برای استفاده تا زمانی که بخواهید در دسترس هستند! شاید برای چند ماه از یک بسته داده خاص استفاده می‌کنید، سپس تغییر در شرایط شما را ملزم می‌کند بیشتر سفر کنید و به نوبه خود از داده‌ها بیشتر استفاده کنید.

شما می‌توانید بسته موبایل DENT خود را در صورت اقتضای شرایط شخصی خود تعویض کرده و تغییر دهید. علاوه بر این، تمام دارایی‌های درون برنامه DENT همگام‌سازی می‌شوند. هنگامی که یک کاربر دارایی‌ها را از داخل بازار DENT خریداری می‌کند، این دارایی‌ها به طور خودکار در حساب صرافی دنت ظاهر می‌شوند.

نقشه راه ارز دیجیتال دنت

تیم ارز دیجیتال دنت در چند سال گذشته خستگی‌ناپذیر کار کرده است. دنت از اوایل سال 2021، بازاریابی جهانی را آغاز کرده و آگاهی از برند خود را قبل از عرضه محصولات و خدمات جدید و هیجان‌انگیز افزایش داده است. تمرکز اصلی آنها بر بازارهای بین‌المللی و مسافران است.

در نیمه اول سال 2021، DENT برنامه شلوغی از انتشار داشته، از جمله فعال کردن DENT eSIM برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های ویندوز 10. همچنین، دنت امکانات تجارت داده را برای eSIM در DENT Exchange در هر دو برنامه وب و موبایل راه‌اندازی خواهد کرد.

همچنین، آنها قصد دارند بیش از 20 کشور جدید را به بسته جهانی DENT eSIM اضافه کنند. صرافی دنت نیز شاهد ارتقای تجربه تجارت کاربر در دستگاه‌های تلفن همراه خواهد بود.

فاواپرس / ارز دیجیتال دنت / رمزارز Dent
نقشه راه پلتفرم و ارز دیجیتال دنت

چه چیزی ارز دیجیتال دنت را منحصر به فرد می‌کند؟

ارز دیجیتال دنت نقشی تحول آفرین در بازار ارتباطات سیار و خدمات داده دارد. امروزه حدود نیمی از جمعیت جهان به دلیل قیمت‌های بالایی که اپراتورهای سنتی تلفن همراه ارائه می‌دهند، دسترسی محدودی به خدمات تلفن همراه دارند. دنت قدرت فناوری بلاکچین را به میدان آورده تا انقلابی در این زمینه ایجاد کند و دسترسی جهانی به تلفن همراه و داده‌ها را فراهم کند.

Dent با تبدیل شدن به یک اپراتور دیجیتال جهانی تلفن همراه، این باور را از بین می‌برد که داده‌های تلفن همراه با موقعیت مکانی شما مرتبط است. دنت با حذف هزینه‌های رومینگ و معرفی طرح‌های بین‌المللی موبایل، طرح‌هایی را ارائه می‌دهد که با نیازهای شهروندان جهانی امروزی مطابقت دارد. همه چیز در پلتفرم دنت از طریق توکن‌ یا ارز دیجیتال دنت (DENT) خریداری می‌شود، به این معنی که تمام تراکنش‌ها در بلاکچین ثبت می‌شود و امکان ندارد مشتری برای چیزی پول پرداخت کرده و آن را دریافت نکند.

ارز دیجیتال دنت به هر کسی این شانس را می‌دهد که داده‌های تلفن همراه و خدمات مخابراتی را بفروشد، که این امر شامل شرکت‌های مخابراتی و افراد به طور یکسان می‌شود. فروشندگان در شبکه دنت می‌توانند خدمات خود را در صرافی دنت ارائه دهند، زیرا Dent یک بازار همتا به همتا را با دسترسی جهانی رایگان برای همه تشکیل می‌دهد.

چه تعداد ارز دیجیتال دنت در گردش وجود دارد؟

طبق گزارش وایت پیپر این شرکت، حداکثر عرضه 100 میلیارد ارز دیجیتال دنت وجود دارد. مجموع عرضه در حال گردش در زمان نگارش این مقاله 99 میلیارد توکن ارز دیجیتال دنت است.

عرضه

مجموع عرضه توکن‌های DENT به 100 میلیارد محدود شده است. توزیع آن به این صورت است:

  • در طول عرضه اولیه سکه این شرکت، 8.6 میلیارد توکن DENT با قیمت ثابت 0.0005 دلار برای هر توکن (ICO) فروخته شد.
  • 30 درصد از تمام توکن‌های دنت توسط سازمان برای خریدهای استراتژیک و رشد صنعت، پاداش‌های کاربران، دستمزدها و پاداش‌ها حفظ می‌شود.
  • 70 درصد باقیمانده عرضه توکن در طول فعالیت‌های پیش‌فروش و فروش آزاد شد و هر توکن باقی‌مانده قفل شد و پس از آن هر سه ماه یکبار منتشر شد.

شبکه دنت چگونه ایمن می‌شود؟

شبکه دنت از Substrate، یک چارچوب مدولار برای ساختن محیط‌های بلاکچینی، برای ایجاد یک اکوسیستم کاملاً کاربردی و ایمن با ادامه توسعه DENTNet استفاده می‌کند. Dent روی شبکه اتریوم و قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم میزبانی می‌شود، بنابراین توسط این شبکه بلاکچین ایمن می‌شود. اتریوم در حال حاضر از اثبات کار (Proof of Work) برای اهداف امنیتی استفاده می‌کند، در حالی که با نهایی شدن ارتقای اتریوم 2.0، این شبکه به اثبات سهام (Proof of Stake) تغییر خواهد کرد.

اثبات سهام ثابت کرده است که نسبت به مکانیسم‌های سنتی اجماع مانند اثبات کار از نظر انرژی کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر است. مزایای مکانیسم‌های اجماع PoS بسیار است، اما برجسته‌ترین آنها شامل افزایش مقیاس‌پذیری و کاهش مصرف برق و توان محاسباتی است. با توجه به این موضوع، بسیاری از پلتفرم‌ها به دنبال استفاده از بلاکچین اتریوم برای عرضه محصولات خود هستند. ارز دیجیتال دنت یکی از پروژه‌های پیشگام برای راه‌اندازی توکن ERC-20 در سال 2017 است.

برخلاف بیت‌کوین که از مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند، دنت برای تبدیل شدن به گره‌ها و اعتبارسنجی تراکنش‌ها به سهام‌گذاران بزرگ متکی است. بنابراین، Dent توسط گره‌ها و اپراتورهای مجازی ایمن می‌شود؛ هر چه تعداد گره‌ها و اپراتورها بیشتر باشد، سطح امنیت بالاتر است.

اپراتور و ارز دیجیتال دنت چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

فاواپرس / ارز دیجیتال دنت / رمزارز Dent
ارز دیجیتال دنت چه مشکلاتی را حل می‌کند؟
اقتصاد به اشتراک‌گذاری داده:
  • ارز دیجیتال دنت به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که آزادانه داده‌های تلفن همراه خود را خریداری کرده، بفروشند و به هر دستگاه دیگری اهدا کنند.
  • صرافی DENT به عنوان یک بازار هم سطح برای تجارت داده‌های تلفن همراه عمل می‌کند.
  • ارز دیجیتال دنت (DENT) به عنوان ارز جهانی برای تراکنش‌های داده تلفن همراه بین مخابرات و جامعه مصرف‌کننده عمل می‌کند.
رومینگ بین‌المللی:
  • رومینگ بین‌المللی متحول شده است.
  • ارز دیجیتال دنت حذف محرک‌های هزینه رومینگ داده از جمله مسیریابی پرهزینه بین مخابرات را آسان‌تر می‌کند.
خرید دیتای موبایل:
  • ارز دیجیتال دنت امکان خرید خودکار بسته‌های داده را برای مشتریان فراهم می‌کند. مصرف‌کننده همیشه بهترین قیمت را از مناسب‌ترین اپراتور در منطقه خود دریافت می‌کند.
  • اپراتورها می‌توانند به سرعت به شبکه DENT برای پشتیبانی از یک پایگاه مشتری جهانی بدون نیاز به ساخت سیستم‌های متمرکز خود متصل شوند.
مثالی از کاربرد دنت در صنعت تلفن همراه

فرض کنید مایک مشتری یک اپراتور آمریکایی است و 2000 توکن DENT دارد. مایک به محض ورود به استرالیا، از طریق Wi-Fi در فرودگاه به بازار DENT متصل می‌شود و داده‌های تلفن همراه مورد نیاز خود را خریداری می‌کند.

این اطلاعات را برای مثال، جین، یکی از مشتریان یک شرکت مخابراتی استرالیایی، می‌تواند ارائه کند. مایک نیازی به هماهنگی با اپراتورها یا تغییر سیم کارت ندارد. او به سادگی شروع به استفاده از تلفن خود در شبکه استرالیا می‌کند.

جین با این کار می‌تواند ارز دیجیتال دنت (DENT) به دست آورد، که قصد دارد در سفر بعدی خود به اروپا در تعطیلات تابستانی خود از آنها استفاده کند.

اپراتور آمریکایی مایک کارمزد تراکنش‌ها را دریافت می‌کند، در حالی که اپراتور استرالیایی جین کاربرد را در برابر سهم هزینه خود تقویت کرده است.

جمع‌بندی

با ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته، بلاکچین و چشم‌اندازی برای ایجاد تحول در صنعت داده‌های تلفن همراه، دنت به آرامی پتانسیل خود را به عنوان یک بازار P2P برای فروش و خرید خدمات داده تلفن همراه آشکار می‌کند. دنت می‌تواند به زودی به رهبر خدمات eSIM تبدیل شود، زیرا این پروژه طبق نقشه راه رسمی خود به توسعه ادامه می‌دهد.

هرچه پایگاه کاربر برنامه Dent بزرگتر باشد، این شبکه ایمن‌تر می‌شود، در حالی که خدمات آن در مقایسه با پیشنهادات شرکت‌های مخابراتی سنتی تلفن همراه مقرون به صرفه‌تر می‌شوند. به نظر می‌رسد این پروژه پتانسیل این را دارد که نحوه دستیابی و استفاده از خدمات داده تلفن همراه را کاملاً متحول کند.

DENT یک جامعه فعال و رو به رشد در چندین پلتفرم اجتماعی از جمله توییتر، تلگرام و اینستاگرام دارد. علاوه بر این، DENT قبل از اینکه در بایننس بزرگترین صرافی جهان (بر اساس حجم معاملات) فهرست شود، در گزارش پروژه‌های تحقیقاتی بایننس ظاهر شد. این بدان معناست که صرافی بایننس نیز به این پروژه توجه نشان داده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.