اخراج یک مدیر ایرانی از توییتر

مدیرعامل توییتر در آستانه نهایی شدن خرید توییتر توسط ایلان ماسک دو تغییر در مدیریت ارشد این شرکت انجام داد از جمله اخراج کیوان بیک پور مدیر ایرانی تبار این شرکت.

مدیرعامل توییتر از اخراج «کیوان بیک پور» مدیر ایرانی تبار بخش مصرف کنندگان و رهبر تیم محصولات این شرکت خبر داد. وی از سال 2105 یکی از مدیران ارشد توییتر بوده که پس از هفت سال اخراج شده است. توییتر علاوه بر کیوان بیک پور، مدیر درآمدهای خود یعنی «بروس فالک» را نیز برکنار کرد.

پراگ اگراوال مدیرعامل توییتر در یادداشتی خطاب به کارکنان این شرکت نوشته که امروز بهترین فرصت (‌برای توییتر) برای بهره‌گیری از بهترین مدیران است.

در حالی که همه منتظر هستند تا معامله بین « ایلان ماسک» و توییتر نهایی شود و ثروتمندترین فرد جهان به مدیرعامل جدید این شبکه اجتماعی تبدیل شود، به نظر می‌رسد توییتر و مدیر عامل فعلی آن، یعنی «پاراگ آگراوال» در حال انجام تغییراتی در ساختار آن است و برخی اعضا تیم مدیریتی خود را اخراج کرده است.

کیوان بیک پور که مدیر ارشد محصولات توییتر بود به همراه بروس فالک مدیر محصول درآمد این شرکت دو مدیر ارشدی هستند که به گفته مدیرعامل توییتر اخراج شده‌اند. همچنین توییتر استخدام در این شرکت را متوقف کرده است هرچند اعلام کرده قصدی برای اخراج‌ بیشتر ندارد.

«کیوان بیک پور» با انتشار توییتی این موضوع را اطلاع رسانی کرده و گفته بعد از هفت سال این شرکت را ترک می کند و اعلام کرد که مدیرعامل فعلی شبکه اجتماعی، یعنی پاراگ آگراوال پس از اینکه به او اطلاع‌رسانی کرده که می‌خواهد تیم را به سمت دیگری هدایت کند، از وی خواسته تا شرکت را ترک کند. «بروس فالک» مدیرکل درآمد و رئیس بخش تجاری توییتر نیز با ارسال یک توییت (که البته اکنون حذف شده) تایید کرد که او نیز توسط آگراوال اخراج شده است.

فاواپرس / کیوان بیک پور توییتر

یادداشت پاراگ آگراوال با کارمندان

آگراوال در بخشی از یادداشت مفصل خود به کارمندان این شبکه اجتماعی، نوشت: همزمان با آغاز همه‌گیری در سال 2020، تصمیم به سرمایه‌گذاری شدید شده بود تا باعث رشد چشمگیر کاربران و درآمد شویم و به عنوان یک شرکت، به مراحل اصلی که اعتماد به این اهداف را امکان پذیر می‌کند، دست پیدا نکردیم.

آدریان زامورا سخنگوی توییتر نیز این تغییرات را تایید کرد و در بیانیه‌ای گفت: می‌توانیم تایید کنیم که کیوان و بروس از توییتر خارج می‌شوند. «جی سالیوان» رییس محصول و رییس موقت بخش درآمد است. همچنین از این هفته، ما اکثر استخدام‌ها و موارد تکمیلی دیگر را به جز برای نقش‌های بسیار مهم متوقف می‌کنیم.

کیوان بیک پور کیست؟

کیوان بیک پور به عنوان مدیر بخش محصولات توییتر، توسعه بسیاری از بزرگترین ویژگی‌ها و تغییرات این شبکه اجتماعی در چند سال گذشته را رهبری کرده است. او از سال 2015 پس از تصاحب تصاحب استارتاپش یعنی Periscope توسط توییتر، یکی از کارمندان این شبکه اجتماعی بوده است.

تغییرات ساختاری توییتر در حالی انجام شده که ایلان ماسک این شبکه اجتماعی را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرده و در برنامه‌های ماسک برای توییتر علاوه بر افزایش 5 برابری درآمد و افزایش 4 برابری کاربران این شبکه اجتماعی به استخدام 3600 کارمند جدید اشاره شده بود.

کیوان بیک‌پور عمدتا به خاطر توسعه پریسکوپ شناخته شده است که یکی از نخستین سرویسهای پخش زنده روی موبایل به شمار می‌رفت. توییتر ابتدا این برنامه را مستقل توسعه داد و بعد آن را به خود سرویس توییتر اضافه کرد اما سرانجام در سال 2021 کاملا این سرویس را تعطیل کرد.

کیوان بیک پور اما شخصا ارتقا پیدا کرد و تا دیروز مدیر ارشد محصولات مصرفی ( Consumer Product) توییتر بود. توییتر جی سالیوان یکی از مدیران سابق فیس‌بوک را به عنوان جایگزین بیک‌پور اتنخاب کرده است.

این تغییر در آستانه خرید 44 میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک انجام می‌گیرد، پیش بینی می‌شود این خرید در پاییز امسال نهایی شود. مشخص نیست چقدر این تغییرات اخیر با اشاره و موافقت ایلان ماسک انجام گرفته و یا به طور مستقل توسط مدیرعامل توییتر تصمیم گیری شده است.

توییتر برای مدیر محصول درآمد خود هنوز جایگزینی معرفی نکرده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.