بهترین زمان ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی

هر پلتفرم اجتماعی بسته به اهداف، نوع محتوا و مخاطبان، مزایای خاص خود را دارد. اگر متوجه شده‌اید که تعامل شما با مخاطبانتان در حد مطلوبی نیست، اهداف حضورتان در رسانه‌های اجتماعی و KPI های خود را مجددا بررسی کنید.

هر پلتفرم اجتماعی بسته به اهداف، نوع محتوا و مخاطبان، مزایای خاص خود را دارد. اگر متوجه شده‌اید که تعامل شما با مخاطبانتان در حد مطلوبی نیست، اهداف حضورتان در رسانه‌های اجتماعی و KPI های خود را مجددا بررسی کنید. البته، دانستن اینکه چه روزهایی بیشترین مشارکت را دارید به شما کمک می کند به آن اهداف نیز برسید. در ادامه به بررسی بهترین زمان ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکداین می‌پردازیم.

در حالی که داده‌های مربوط به هر شبکه اجتماعی را به صورت جداگانه تفسیر می‌کردیم، به طور مداوم متوجه شدیم که بالاترین زمان تعامل سه‌شنبه‌ها، چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها در ساعت 9 یا 10 صبح بوده است. به طور تجربی ثابت شده، صبح‌های اواسط هفته در اکثر پلتفرم‌های اجتماعی، از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین خواهد بود.

[bs-quote quote=”بهترین زمان برای ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی به طور کلی: سه‌شنبه تا پنج‌شنبه ساعت 9 صبح یا 10 صبح.
بهترین روزها برای ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی: سه‌شنبه تا پنج‌شنبه
بدترین روز برای ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی: یکشنبه‌ها” style=”style-21″ align=”center” color=”” author_name=”” author_job=”” author_avatar=”” author_link=””][/bs-quote]

بهترین زمان برای پست در فیسبوک

فاواپرس / بهترین زمان ارسال پست در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکداین

بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک: دوشنبه‌ها تا جمعه ها ساعت 3 صبح، سه‌شنبه‌ها در ساعت 10 صبح و ظهر

بهترین روزها برای ارسال پست در فیس بوک: سه شنبه تا جمعه

بدترین روز برای ارسال پست در فیس بوک: شنبه‌ها

فیس بوک همچنان پر استفاده ترین پلتفرم توسط بازاریابان در سراسر جهان است، اما ما شاهد تغییر جالبی در زمان بیشترین تعامل در سال 2022 بوده ایم. در حالی که اواسط صبح در سال های گذشته با قدرت بیشتری با مخاطبین تعامل برقرار می کرد، اکنون به نظر می رسد که ساعات اولیه صبح این موضوع را تحت تاثیر قرار داده است.

بهترین زمان پست در اینستاگرام

فاواپرس / بهترین زمان ارسال پست در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکداین

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام: دوشنبه‌ها ساعت 11 صبح، سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 1 بعد از ظهر، و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها 10 صبح و 11 صبح.

بهترین روزها برای ارسال پست در اینستاگرام: سه‌​​شنبه و چهارشنبه

بدترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام: یکشنبه‌ها

ما شاهد رونق اینستاگرام در طول سال‌های 2020 و 2021 بوده‌ایم و شاهد بوده‌ایم که تا اوایل سال 2022 به 2 میلیارد کاربر ماهانه رسیده است. در حالی که رقابت برای محتوای ویدیویی کوتاه اینستاگرام با TikTok در حال داغ شدن است؛ اینستاگرام با قابلیت ویدیوهای 60 ثانیه ای و Reels گوی سبقت را از تیک توک ربوده است.

بهترین زمان برای پست کردن در توییتر

فاواپرس / بهترین زمان ارسال پست در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکداین

بهترین زمان برای ارسال پست در توییتر: دوشنبه‌ها، سه‌شنبه‌ها، چهارشنبه‌ها، جمعه‌ها و شنبه‌ها ساعت 9 صبح.

بهترین روزها برای ارسال پست در توییتر: سه‌شنبه و چهارشنبه

بدترین روز برای ارسال پست در توییتر: یکشنبه‌ها

توییتر بستر مناسبی برای مکالمات لحظه به لحظه و اخبار فوری بوده است. و سال 2021 با ورود همه گیری کووید-19 روند رو به رشد خود را از دست نداد. برندهایی که به دنبال مشارکت در موضوعات پرطرفدار هستند باید به موقع در توئیتر فعال باشند.

زمان اوج تعامل توییتر نسبت به سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده و در اواسط صبح و ظهر در طول هفته بسیار متمرکزتر شده است. این می تواند نشان دهنده توجه بیشتر به اخبار و به روز رسانی ها و همچنین تمایل به سرگرمی و پیگیری اخبار از طریق توییت‌ها باشد.

بهترین زمان برای پست در لینکداین

فاواپرس / بهترین زمان ارسال پست در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکداین

بهترین زمان برای ارسال پست در لینکدین: سه‌شنبه‌ها 10 صبح تا ظهر

بهترین روزها برای ارسال پست در لینکدین: چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها

بدترین روز برای ارسال پست در لینکدین: شنبه‌ها و یکشنبه‌ها

برای این پلتفرم اجتماعی متمرکز بر حرفه ای ها تعجب آور نیست که زمان تعامل همچنان با هفته کاری ایالات متحده سازگار است. ساعات کاری بالا در ظهر متمرکزتر است و مانند سال‌های گذشته از ساعات کاری در ایالات متحده فراتر نمی‌رود.

احتمال کمتری وجود دارد که در آخر هفته به محتوای LinkedIn خود توجه کنید، جایی که تعامل به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

لینکداین با بیش از 810 میلیون کاربر در سراسر جهان، شبکه اجتماعی تخصصی در حوزه مشاغل محسوب می شود و می توانید از آن برای جذب استعدادها و نیروی کار مورد نیاز خود استفاده کنید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.