عقب‌نشینی ایلان ماسک از خرید توییتر

ایلان ماسک به تازگی اعلام کرده که در حال حاضر از خرید شرکت توییتر منصرف شده تا جزییات کامل مربوط به حساب‌های کاربری جعلی در این شبکه اجتماعی مشخص شود.

ظاهرا ایلان ماسک از تصمیم خود برای خرید توییتر عقب‌نشینی کرده و بر سر ارزش این پلتفرم به‌ دلیل وجود اکانت‌های فیک، دچار تردید شده است.

به گزارش فاواپرس به نقل از پاکت‌لینک، به نظر می‌رسد که پروژه خرید توییتر توسط ایلان ماسک به این زودی‌ها خاتمه پیدا نخواهد کرد، زیرا بنیان‌گذار تسلا از توقف آن به‌طور موقت خبر داده است. ظاهرا حساب‌های هرزنامه یا جعلی که در حدود ۵ درصد از کل کاربران فعال و روزانه توییتر را تشکیل می‌دهند، عاملی برای نگرانی این میلیاردر خبرساز شده است. او که در محاسبات خود، به رقمی بسیار بالاتر رسیده، در بخشی از بیانیه خود به حذف ربات‌های هرزنامه تاکید داشته است.

پس از اعلام این تصمیم ایلان ماسک ارزش سهام شرکت توییتر در معاملات بازار بورس نیویورک حدود ۲۰ درصد سقوط کرد. مدیر عامل تسلا با انتشار پیامی در توییتر نوشت که به دنبال افشای حقایق در خصوص حساب‌های کاربری هرزنامه و جعلی در این شبکه اجتماعی است.

ظاهرا تعداد این حساب‌ها کم‌تر از ۵ درصد اعلام شده اما ماسک به دنبال واقعی شدن این مقدار و پایین آوردن قیمت توییتر است. ماسک در این پیام تاکید کرده که فرآیند خرید شرکت توییتر را تا مشخص شدن جزئیات کامل حساب‌های کابری جعلی به حال تعلیق درمی‌آورد.

فاواپرس / عقب‌نشینی ایلان ماسک از خرید توییتر

البته توییتر هنوز واکنشی به این تصمیم ایلان ماسک نشان نداده است. هیئت مدیره این شرکت کمتر از یک ماه پیش پیشنهاد ایلان ماسک را برای خرید این شرکت در معامله‌ای به ارزش ۴۴میلیارد دلار پذیرفت.

مدیرعامل تسلا پس از رسمی شدن این معامله اعلام کرد که برنامه‌های مشخصی برای حذف حساب‌های جعلی و هرزنامه، احزار هویت کاربران و تقویت شفافیت در این شبکه اجتماعی دارد.

مدیران توییتر، آمار اعلامی را از طریق آخرین پرونده این شرکت فاش کردند و ماسک اکنون اعلام کرده که برای ادامه پروسه خرید پلتفرم، به دریافت شواهد کافی نیاز دارد.

این شرکت ابتدای ماه مه و در جریان ارایه عملکرد سه ماه خود مدعی شده بود که به طور میانگین روزانه ۲۲۹ میلیون کاربر فعال دارد. این شرکت همچنین تخمین زده بود که کم‌تر از ۵ درصد از این میزان کاربر را حساب‌های جعلی تشکیل می‌دهند.

ایلان ماسک مدعی شده تلاش می‌کند تا این پلتفرم محبوب در میان شبکه‌های اجتماعی را به سنگر آزادی بیان تبدیل کند. همچنین وی تاکید کرده که حساب کاربری دونالد ترامپ را باز خواهد گرداند. ارزش سهام توییتر در بازار بورس و پس از رسمی شدن این معامله به شدت کاهش یافته است.

هیات مدیره فعلی توییتر هم‌چنین پیشنهاد کرد که برنامه‌های تبلیغاتی ماسک برای این پلتفرم می‌تواند باعث دلزدگی کاربران شود. در این بیانیه آمده است که تا زمانی که معامله تکمیل نشود، ابهامات احتمالی در مورد برنامه‌ها و استراتژی‌های آینده ما وجود دارند.

از زمان تایید پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک از سوی توییتر، برخی از برنامه‌های بحث‌برانگیز او برای این شبکه اجتماعی خبرساز شده است.

او به‌طور علنی اعلام کرده که قصد دارد ممنوعیت‌های مادام‌العمر اشخاص از جمله دونالد ترامپ را از این پلتفرم لغو کرده و پای دیدگاه‌های تند و تیز تر را به این شبکه اجتماعی باز کند. مجازات افرادی که قوانین توییتر را زیر پا بگذارند نیز به تعلیق کوتاه مدت محدود خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.