از توکن ریال پست بانک به منظور تبادل ارزش‌های اقتصادی رونمایی شد

رییس کل اداره کل بازاریابی پست بانک ایران، گفت: توکن ریال پست بانک که در بستر کیف پول ققنوس رونمایی شده است، معادل ریالی پول است اما خلق پول نمی‌کند و به عنوان یک ابزار واسط مانند ارز دیجیتال عمل می‌کند.

به گزارش فاواپرس، حمید قیطاسوند پیرامون «توکن ریال پست بانک» که به‌تازگی رونمایی شده است، گفت: توکن ریال را با نماد توکن ریال پست بانک رونمایی کردیم. این توکن با نماد IRRP با دو هدف کلی معرفی شده است که یکی استفاده از بستر بلاکچین و دیگری ترویج استفاده از ابزار پرداخت های الکترونیک و دیجیتال است.

رییس کل اداره کل بازاریابی پست بانک ایران، ادامه داد: توکن ریال پست بانک در بستر کیف پول ققنوس است و پلتفرم این کیف پول کاملا بربستر بلاکچین پیاده سازی شده و شامل ابزارهای سرمایه جدید مانند توکن ریال است.

وی، اضافه کرد: توکن ریال پست بانک معادل ریالی پول است اما خلق پول نمی کند و براساس دارایی موجود در کیف پول کاربر تولید می‌شود و در همین راستا قابلیت خرید، فروش، انتقال و واگذاری به سایر اعضای کیف پول ققنوس را دارد.

قیطاسوند گفت: این توکن به عنوان یک ابزار واسط مانند ارز دیجیتال عمل می کند، بدین معنا اعضایی که در کیف پول ققنوس هستند می توانند برای تبادل هر ارزش اقتصادی (کالا، خدمات و…) در بستر این کیف پول از ریال استفاده کنند.

فاواپرس / توکن ریال پست بانک

رییس کل اداره کل بازاریابی پست بانک ایران، بیان کرد: این توکن ریال رونمایی شده است و فاز تجاری‌سازی آن طی سه ماهه آینده و با افزایش تعداد پذیرندگان انجام می شود.

قیطاسوند، توضیح داد: پست بانک ایران برای لانچ کیف پول مربوط به توکن ریال با شرکت ققنوس همکاری کرده است، زیرا این پلتفرم یک بنیاد و دارای مجوز از شرکت فرابورس برای تامین مالی جمعی است.

وی، تاکید کرد: توکن ریال پست بانک را کم کم وارد جامعه می کنیم تا فرهنگ استفاده از آن توسط مردم جا بیافتد و از آنجایی که این توکن به صورت مدیریت شده است، ریسک بسیار پایینی دارد و از لحاظ تکنولوژی و تبادل، قابلیت اتصال به سایر پلتفرم ها و بسترها را نیز دارا است.

رئیس کل اداره کل بازاریابی پست بانک ایران در ادامه به سیتنا گفت: سرویس برداشت مستقیم از حساب این امکان را به کاربر می دهد که با احراز هویت به یک سرویس پرداخت مانند ققنوس اجازه دهیم تا از حساب ما به صورت ادواری برای خرید، برداشت پول را انجام دهد و در چنین شرایطی کاربر با این مجوز کنترل شده، اتفاق منحصر به فردی را تجربه می کند و از ورود مکرر با رمز نیز جلوگیری می شود.

قیطاسوند، در پایان اشاره کرد: این مجوز تحت عنوان Direct Debit برای سرویس‌هایی مانند پرداخت قبوض،کیف پول و …بسیار مفید است و ما این کار را بر اساس قراردادی که بین پست بانک و شرکت ققنوس منعقد شده، به ققنوس سپرده ایم و در همین جهت، کاربر اجازه دارد Direct Debit خود را روی حساب‌های پست بانک فعال کند و به طور سیستماتیک برداشت پول خود را انجام دهد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.