ازکی وام و پست بانک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

ازکی وام و پست بانک با هدف ساده‌سازی در اعتباردهی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی ازکی وام، براساس این تفاهم‌نامه، ازکی وام با همکاری پست بانک ایران، می‌تواند اعتباری با بازپرداخت ۱۲ و ۲۴ ماهه به افراد ارائه دهد. از ویژگی‌های اصلی طرح جدید اعتباری این است که افراد برای دریافت اعتبار نیازی به ضامن ندارند و از طریق سفته الکترونیکی می‌توانند اعتبار لازم را دریافت کنند.

از اهداف مهم این تفاهم‌نامه تامین و اختصاص اعتبار به کاربران برای خرید اقساطی کالا و خدمات با استفاده از سفته الکترونیکی و کاملا آنلاین عنوان شد.

محمد مهدی مومنی، مدیرعامل ازکی وام در این رابطه گفت: پست بانک به‌عنوان بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای استراتژی اقتصاد دیجیتال است. به ‌همین دلیل بنای همکاری با استارت‌آپ‌ها را دارد و با سامانه‌های بانکداری باز، ظرفیت مناسبی را برای حوزه فین‌تک و لندتک فراهم کرده است. مدت‌زمان پرداخت اقساط در این طرح ۲۴ ماهه با نرخ سود مصوب بانک مرکزی است که هزینه کمتری برای مشتری به دنبال دارد. از دیگر ویژگی‌های طرح پست بانک ایران این است که سازوکار دریافت اعتبار، کاملا آنلاین و بدون مراجعه حضوری انجام می‌شود.

به گفته او در این طرح می‌توان شرایط راحت‌تری را برای کاربران در فرایند دریافت اعتبار مانند ارائه سفته الکترونیکی به‌جای چک ضمانت و امضای دیجیتال فراهم کرد. در این صورت به‌دلیل استفاده بیشتر از ابزارهای دیجیتال، طرح جدید وجه تمایز بیشتری نسبت به طرح‌های قبلی ازکی وام دارد.

مومنی هم در توضیح افراد واجد شرایط برای این طرح گفت: افرادی که ازطریق طرح پست بانک ایران، درخواست اعتبار می‌دهند، لازم است که از نمره اعتبارسنجی قابل‌قبولی برخوردار باشند. بنابراین افرادی که دارای نمره اعتباری پایین هستند و سابق بر این نیز اقساط معوق یا وام‌های سررسید نشده داشته‌اند، در دریافت این اعتبار با مشکل مواجه می‌شوند.

مومنی همچنین درباره همکاری‌هایی که تاکنون ازکی وام در حوزه اعتباردهی با پست بانک انجام داده، گفت: ازکی وام پیش از این با پست بانک ایران در قالب کارت اعتباری مروارید برای دو مجموعه ماموت و مکث قرارداد همکاری داشته است. این همکاری که در مرحله آزمایشی به اجرا درآمد و نتیجه مطلوبی به همراه داشت، برای کاربران سازمانی این امکان را فراهم کرد تا آنها بتوانند از پلتفرم ازکی وام جهت خرید اعتباری، درخواست خود را ثبت کنند.

مومنی همچنین در رابطه با چشم‌اندازهای آتی این طرح نیز توضیح داد: ما قصد داریم که در موضوعات دیگر نیز با پست بانک ایران در تعامل باشیم. به‌عنوان مثال ارائه خدمات اعتباری در لایه سازمان‌ها و همچنین توسعه گستره اعتباردهی در مناطق روستایی از برنامه‌های پیش‌روی ما در همکاری با این بانک است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.