5 روش برای تشخیص تقلبی بودن گوشی آیفون

برخی از کلاهبرداران برای کسب سود بیشتر، آیفون‌های تقلبی را با قیمت پایین‌تر در بازار به فروش می‌رسانند.

برخی از کلاهبرداران برای کسب سود بیشتر، آیفون‌های تقلبی را با قیمت پایین‌تر در بازار به فروش می‌رسانند. در ادامه چند ترفند برای چک کردن اصل یا تقلبی بودن گوشی آیفون را با هم مرور می‌کنیم.

1. شماره IMEI را بررسی کنید

شماره IMEI مخفف International Mobile Equipment Identity است. هر زمان که آیفون می خرید، ابتدا شماره IMEI آن را بررسی کنید. شماره IMEI گوشی روی جعبه محصول را بررسی کنید. اکنون به وب سایت اپل https://checkcoverage.apple.com/in/en مراجعه کنید. در اینجا روی گزینه ‘شماره IMEI’ کلیک کنید و شماره چاپ شده روی جعبه تلفن را تایپ کنید. اگر هیچ جزئیاتی در آنجا پیدا نکردید، پس گوشی که خریداری کرده اید، جعلی است.

2. رابط تلفن را بررسی کنید

وقتی گوشی را روشن کردید، به دقت به پیام هایی که برای شما به نمایش در می آید توجه کنید. اگر اطلاعات گوگل یا اکانتهای دیگر متصل به آن از شما خواسته شود و یا سیستم عامل اندروید روی گوشی نصب بود، گوشی شما جعلی است.

3. به دقت پیچ Pentalobe Screw را چک کنید

فاواپرس / 5 روش برای تشخیص تقلبی بودن گوشی آیفون

برای اینکه متوجه شوید این گوشی یک محصول واقعی اپل است یا خیر، به پیچ پنتالوب گوشی که خریداری کرده اید دقت کنید. پیچ ​​Pentalobe را در آیفون اورجینال نزدیک درگاه لایتنینگ پیدا می کنید. همچنین آیفون اصلی باید دارای 5 شیار روی سر پیچ باشد. اگر تعداد شیارها کمتر از آن باشد، آیفون تقلبی است.

4. نسخه گوشی را پیدا کنید

یکی دیگر از گزینه های تشخیص آیفون واقعی از تقلبی، یافتن نسخه گوشی است. به تنظیمات آن گوشی بروید. روی گزینه «درباره تلفن» کلیک کنید. در اینجا باید بین نسخه ای که به نمایش در می آید و آنچه روی جعبه نوشته شده، مطابقت وجود داشته باشد. اگر تفاوتی وجود داشته باشد، گوشی تقلبی است.

5. قاب نمایشگر را بررسی کنید

همچنین می توانید با نگاه کردن به قاب نمایشگر گوشی، گوشی واقعی اپل را از تقلبی تشخیص دهید. قاب مرز بین صفحه نمایش گوشی و قاب آن است. اگر قسمت پایین قاب یکنواختی ندارد، گوشی خریداری شده شما تقلبی است. قاب آیفون های تقلبی به طور کلی ضخیم است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.