معرفی اپلیکیشن New Profile Pic؛ ساخت عکس پروفایل نقاشی با هوش مصنوعی

در سال‌های اخیر ویرایشگرهای عکس مبتنی بر هوش مصنوعی با بازخورد مناسبی از سوی دارندگان گوشی‌های هوشمند مواجه شده‌اند و هر چند ماه، یکی از آن‌ها به اپلیکیشن داغ سیستم عامل‌های موبایل تبدیل می‌شود.

اپلیکیشن New Profile Pic با قابلیت ساخت عکس پروفایل نقاشی از جدیدترین برنامه‌هایی است که توانسته است به جایگاه به اپلیکیشن داغ سیستم عامل‌های موبایل تبدیل شود.

در سال‌های اخیر ویرایشگرهای عکس مبتنی بر هوش مصنوعی با بازخورد مناسبی از سوی دارندگان گوشی‌های هوشمند مواجه شده‌اند و هر چند ماه، یکی از آن‌ها به اپلیکیشن داغ سیستم عامل‌های موبایل تبدیل می‌شود. یکی از جدیدترین عناوینی که توانسته است چنین جایگاهی را تصاحب کند، اپلیکیشن New Profile Pic است که در کنار جلب توجه علاقه‌مندان، نگرانی کارشناسان حوزه امنیت سایبری را نیز به همراه داشته است. در ادامه به معرفی قابلیت‌های این اپ در کنار معایب و مزایای آن خواهیم پرداخت.

اگر تجربه استفاده از سایر ویرایشگرهای تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی مثل اپ‌های FaceApp یا MyHeritage را داشته باشید؛ احتمالا می‌دانید که سبک و سیاق چنین عناوینی بسیار نزدیک بهم است. اپلیکیشن New Profile Pic هم از همین قاعده پیروی می‌کند و وظیفه کاربر در آن تنها محدود به انتخاب عکس خام می‌شود. البته ممکن است با کمی افزودن چاشنی خلاقیت، بتوان به نتیجه بهتری دست پیدا کرد؛ ولی به شکل کلی امکان کنترل جنبه‌های عملکردی ویرایشگر از سوی کاربر وجود ندارد.

قابلیت‌های اپلیکیشن New Profile Pic

پس از دریافت و نصب اپلیکیشن New Profile Pic با گزینه خرید حق اشتراک سالانه به مبلغ ۳۰ دلار مواجه خواهید شد که در کنار سه روز اشتراک پرمیوم رایگان قرار گرفته است. البته برای بهره‌مندی از اشتراک ویژه آزمایشی باید اطلاعات کارت‌های پرداخت بین‌المللی را در اختیار داشته باشید یا از سایر گزینه‌های خرید گوگل پلی بهره بگیرید. خوشبختانه بدون استفاده از این اشتراک هم می‌توان از عنوان گفته شده استفاده کرد؛ اگرچه محدودیت‌هایی مثل واترمارک و نمایش تبلیغات متعدد به سراغ کاربران خواهد آمد.

فاواپرس / معرفی اپلیکیشن New Profile Pic؛ ساخت عکس پروفایل نقاشی با هوش مصنوعی

با گذر از صفحه خرید اشتراک، به صفحه اصلی اپلیکیشن New Profile Pic می‌رسیم که در آن گزینه‌های چندانی وجود ندارد. با انتخاب آیکن همبرگری در گوشه صفحه می‌توانید به اطلاعات بیشتری از اپلیکیشن دسترسی داشته باشید، به آن امتیاز دهید یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

با لمس کلید Choose Photo در بخش پایینی صفحه قادر خواهید بود تصویر دلخواه خود را برای شروع ویرایش خودکار انتخاب نمایید. همچنین تب مستقلی با عنوان Celebs در نظر گرفته شده است که با نوشتن نام افراد یا آی‌دی اینستاگرام در آن، می‌توانید به تصاویر حاصل از جستجوی گوگل و پست‌های اینستاگرام دست پیدا کنید.

فاواپرس / معرفی اپلیکیشن New Profile Pic؛ ساخت عکس پروفایل نقاشی با هوش مصنوعی

با انتخاب تصویر مورد نظر، باید کمی منتظر بمانید تا بارگذاری آن روی سرور و انجام پردازش‌های لازم به اتمام برسد. در همین حین ممکن است یک یا چند تبلیغ نیز از سوی برنامه نمایش داده می‌شود. پس از چند ثانیه صبر قادر خواهید بود نتیجه کار را مشاهده کنید. همانطور که در تصویر زیر مشخص است، دو ردیف آیکن در بالا و پایین تصویر ویرایش شده قابل انتخاب خواهند بود.

آیکن‌های ردیف بالایی نمایانگر استایل‌های مختلف هستند که در نسخه رایگان ۴ عدد از آن‌ها در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ اما مشترکین طرح پرمیوم به استایل‌های بیشتری دسترسی خواهند داشت. آیکن‌های ردیف پایینی هم برای تغییر پس‌زمینه عکس کاربرد دارند که کلا شامل ۵ حالت می‌شوند؛ اگرچه احتمال می‌رود حالت‌های بیشتری در آینده از سوی توسعه‌دهنده برای اشتراک پرمیوم عرضه شود.

فاواپرس / معرفی اپلیکیشن New Profile Pic؛ ساخت عکس پروفایل نقاشی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی اپلیکیشن New Profile Pic در اغلب موارد قادر است سوژه را به خوبی از پس‌زمینه تشخیص دهد. البته دقت این قابلیت به کیفیت عکس و وضوح چهره نیز بستگی دارد و در برخی موارد ممکن است فرایند تشخیص چهره با مشکل مواجه شود. در چنین شرایطی می‌توانید با انتخاب آیکن آدمک در گوشه پایینی سمت چپ تصویر، به صفحه ویرایشگر اپ منتقل شوید.

در صفحه اشاره شده، سوژه انتخابی توسط هوش مصنوعی با رنگ قرمز مشخص شده است و کاربر قادر خواهد بود قسمت‌هایی از سوژه را حذف نمایید یا بخش‌های انتخاب نشده را به آن اضافه کند. با لمس آیکن قرار گرفته در گوشه پایینی سمت راست هم پس‌زمینه از تصویر حذف می‌شود و سوژه به تنهایی قابل مشاهده خواهد بود.

فاواپرس / معرفی اپلیکیشن New Profile Pic؛ ساخت عکس پروفایل نقاشی با هوش مصنوعی

پس از دستیابی به نتیجه دلخواه در انتخاب و جداسازی سوژه از پس‌زمینه در کنار ترکیب کردن استایل‌ها و پس‌زمینه‌های مختلف، می‌توانید اقدام به تهیه فایل خروجی یا به اشتراک‌گذاری تصویر کنید. جهت انجام این کار تنها کافی است تا گزینه Save & Share در قسمت پایینی صفحه را لمس کنید.

به اشتراک‌گذای مستقیم در فید، استوری یا دایرکت‌های اینستاگرام همراه با تلگرام و واتساپ از جمله گزینه‌هایی هستند که در صفحه نهایی دیده می‌شوند. همچنین با انتخاب گزینه Download می‌توانید فایل خروجی را روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره نمایید.

آیا اپلیکیشن NewProfilePic ایمن است؟

اپلیکیشن New Profile Pic موفق شده است در طی روزهای اخیر توجه زیادی را به خود جلب کند و ظاهرا کاربران هم از عملکرد آن راضی هستند. در هنگام نگارش این متن، اپلیکیشن مذکور در گوگل پلی امتیاز ۴.۶ از حدود ۵۰ هزار رای و در اپ استور امتیاز ۴.۸ از حدود ۴۰ هزار رای را کسب کرده است؛ با این حال نام شرکت ثبت‌کننده نسخه اندروید با iOS متفاوت است، ولی مشخص است که هر دو نسخه عملکرد یکسانی دارند. تا به امروز شایعاتی مبنی بر ارتباط احتمالی توسعه‌دهنده با دولت روسیه منتشر شده است و برخی خبرگزاری‌ها مدعی جمع‌آوری و ارسال داده‌های کاربران به مسکو هستند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط وب سایت Snopes که در زمینه اعتبارسنجی اطلاعات فعالیت می‌کند، اپلیکیشن New Profile Pic توسط گروه توسعه موبایل Informe Laboratories, Inc ساخته شده است و حق کپی رایت آن هم در اختیار شرکت Linerock Investments LTD است.

نام دوم در گذشته برنامه‌های محبوب دیگری مثل ToonMe و Photo Lab Picture & Art را هم به ثبت شده است و هر دوی آن‌ها در جزایر ویرجین بریتانیا پایه‌گذاری شده‌اند؛ اما اسکرین شات‌ها نشان می‌دهند که دامنه آن در مسکو به ثبت رسیده است. البته در حال حاضر این دامنه به فلوریدا منتقل شده است و سخنگوی شرکت ادعا دارد که آدرس قبلی محل سکونت توسعه‌دهنده موجب ثبت اشتباه دامنه در مسکو شده است.

در بیانیه رسمی سازنده اپلیکیشن New Profile Pic اشاره شده است که شرکت توسعه‌دهنده آن در جزایر ویرجین بریتانیا قرار دارد و تنها شامل دفاتری در روسیه، اوکراین و بلاروس می‌شود. همچنین در ادامه ذکر شده است که داده‌ها و تصاویر کاربران به مسکو ارسال نمی‌شود و تمامی اپلیکیشن‌های این شرکت در کنار اطلاعات افراد روی سرورهای AWS آمازون و مایکروسافت آژور در ایالات متحده میزبانی می‌شوند.

اما هنوز هم نمی‌توان رابطه احتمالی این اپلیکیشن با دولت روسیه را انکار کرد؛ زیرا به نظر می‌رسد تمامی شرکت‌های گفته شده توسط شرکت دیگری به نام Andersen Business Services کنترل می‌شوند که در خاک روسیه به ثبت رسیده است. در سوی دیگر کارشناسان امنیتی هیچ فعالیت مشکوکی در این اپ نیافته‌اند؛ اگرچه مانند سایر عناوین مشابه خود اقدام به جمع‌آوری برخی از داده‌های کاربران می‌کنند.

سخن پایانی

اپلیکیشن New Profile Pic یکی از ترندهای روز به شمار می‌رود که امکان اعمال افکت‌های جذاب را روی تصاویر به کمک هوش مصنوعی فراهم می‌سازد. البته نسخه رایگان برنامه می‌تواند بسیار آزاردهنده به نظر برسد؛ زیرا تقریبا در هر قدم یک تبلیغ به کاربر نشان می‌دهد که تجربه ناخوشایندی را به همراه دارد. همچنین در نظر داشته باشید که شایعاتی مبنی بر ارتباطات توسعه‌دهنده این اپلیکیشن با دولت روسیه و ارسال داده‌های افراد به مسکو منتشر شده است.

دانلود اپلیکیشن New Profile Pic

فاواپرس / دانلود از اپ استور   فاواپرس / دانلود از گوگل پلی   فاواپرس / دانلود از کافه بازار   فاواپرس / دانلود از مایکت

 

پرسش‌های متداول درباره اپلیکیشن NewProfilePic

آیا اپلیکیشن New Profile Pic مشکلات امنیتی را در پی خواهد داشت؟

براساس گزارش‌های منتشر شده، دامنه مرتبط با این اپ در ابتدا داخل روسیه به ثبت رسیده؛ درحالی که اکنون به فلوریدا منتقل شده است. همچنین به نظر می‌رسد شرکت مادر پشت اپلیکیشن New Profile Pic دارای وکلایی در روسیه است. همین موارد، موجب نگرانی کارشناسان امنیتی پیرامون جمع‌آوری ارسال غیر مجاز داده‌های کاربران به دولت روسیه شده است.

چگونه می‌توان از اپلیکیشن New Profile Pic استفاده کرد؟

پس از نصب و ورود به اپ، تنها کافی است تا تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از آن هوش مصنوعی به صورت خودکار می‌تواند سوژه را از پس‌زمینه جدا کند و استایل‌های مختلفی را روی آن اعمال نماید. همچنین در صورت علاقه قادر خواهید بود پس‌زمینه‌های گوناگونی را پشت عکس قرار دهید.

اپلیکیشن New Profile Pic را از کجا دانلود کنیم؟

برای دریافت اپلیکیشن New Profile Pic می‌توانید نام آن را در گوگل سرچ کنید تا لینک نسخه رایگان در گوگل پلی و اپ استور نمایش داده شود. همچنین اگر می‌خواهید با تبلیغات مزاحم و آزاردهنده در داخل نسخه رایگان مواجه نشوید، بهتر است به سراغ نسخه کرک شده در وب سایت‌های غیر رسمی دانلود اپلیکیشن بروید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.