تعدیل نیروی 30 درصدی استارتاپ باسلام

استارتاپ باسلام، طی یک برنامه‌ریزی قبلی، با 30 درصد از نیروی انسانی خود خداحافظی کرد.

استارتاپ باسلام با حدود ۷۰ نفر از کارکنان خود، طی یک برنامه‌ریزی قبلی، خداحافظی کرد.

بازار اینترنتی باسلام با 30 درصد از نیروهای خودش خداحافظی کرده و این بدان معناست که حدود ۷۰ نفر از کارکنان این Social Marketplace، دیگر در این مجموعه مشغول به کار نیستند. بخشی از نوشته‌هایی که این افراد در شبکه‌های مجازی از روند این تعدیل نیرو منتشر کردند حکایت از این دارد که این خداحافظی با برنامه‌ریزی قبلی، آگاهانه و با هماهنگی پرسنل صورت گرفته و کمتر نیرویی با چالشی سخت از این مجموعه خداحافظی کرده است.

به‌نظر می‌رسد باسلام قصد دارد مسیر راه خود را با تغییراتی استراتژیک ادامه دهد تا بتواند با همراهی غرفه‌داران و کاربران خود، در بازار تجارت الکترونیکی کشور به عنوان یک بازارگاه اینترنتی در کنار دیگر بازیگران، به حیات خود ادامه دهد.

تعدیل نیرو در سالی که شرایط اقتصادی آن طوری رقم خورده که کالاهای اساسی با افزایش قیمت زیادی مواجه شدند و انتقادات زیادی به روند قیمت‌ها از سوی مردم و کارشناسان و نمایندگان مجلس و…. شنیده می‌شود، گریبانگیر مجموعه باسلام هم شده است.

فاواپرس / استارتاپ باسلام

استارتاپ باسلام، بازاری اینترنتی با عمری بیش از پنج سال است که تا امروز توانسته در کنار دیگر بازیگران تجارت الکترونیکی کشور، رشد جدی را تجربه کند و جزو معدود بازارگاه‌های اینترنتی باشد که در کنار بازیگران اصلی این حوزه همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

شنیده‌ها حاکی‌ست که پایبند نبودن به تعهدات برخی از سرمایه‌گذاران جدید باسلام و همچنین شرایط سخت اقتصادی، عواملی بوده‌اند که در تعدیل نیرو موثر نقش جدی داشته‌اند. تیم باسلام با همکاران خود درباره شرایط بحرانی پیش آمده از سال جدید به گفتگو نشسته و جلساتی را برای تشریح وضعیت موجود برگزار کرده است. در این جلسات به نیروها گفته شده که باسلام نیاز دارد برای ادامه حیات خود به تعدیل نیرو دست بزند.

شرایط سخت اقتصادی در سال جدید گریبانگیر بسیاری از شرکت‌ها شده و باسلام اولین تیمی از اکوسیستم استارتاپی است که با وجود عبور از بحران کرونا، حالا در برابر شرایط پیچیده اقتصادی کنونی، به چالش خورده است. این مساله نشان می‌دهد که بحران اقتصادی در کشور می‌تواند حتی از کرونا هم برای برخی کسب و کارها سخت‌تر باشد و امید می‌رود که شرایط رو به بهبودی پیش برود.

باسلام در ماه‌های اخیر با ری‌برند و جذب سرمایه قرار بود با جدیت بیشتری حرکت کند اما این تعدیل نیرو شاید این باور را برای عده‌ای به هم بریزد، هر چند همان‌طور که گفته شد شنیده‌های دیجیاتو حکایت از این دارد که تیم باقی مانده در باسلام قصد دارند با جدیت بیشتری به سوی اهداف خود حرکت کنند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.