به راه افتادن کارزاری برای حذف بودجه صداوسیما

پس از پیشنهاد کنایه آمیز جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مجلس، برای حذف بودجه صداوسیما و تقسیم آن در میان مردم، برخی کاربران فضای مجازی نیز با ثبت یک کارزار جمع آوری امضا، خواستار این اقدام شده‌اند.

هفته‌ی گذشته و در پی آزادسازی یارانه ی برخی کالاهای اساسی از جمله آرد، روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات و تقسیم این یارانه میان مردم، جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت جام و نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، در توییتی کنایه آمیز پیشنهاد کرد بودجه صداوسیما هم میان مردم تقسیم شود.

او در این توییت نوشت: «پیشنهاد دارم، الان که یارانه های آرد و نان هدفمند و به خود مردم پرداخت می شود، بودجه صداوسیما را هم بین مردم تقسیم کنیم. هرکسی دوست داشت اشتراک بخرد و برنامه های متنوع صداوسیما و اخبار ۲۰:۳۰ تماشا کند. هر کس دوست نداشت پولش را صرف امورات زندگی کند.»

فاواپرس / کارزاری برای حذف بودجه صداوسیما

حالا تعدادی از کاربران فضای مجازی نیز با ثبت یک کارزار خواستار حذف بودجه صداوسیما و تقسیم آن در میان مردم شده اند.

در این درخواست که خطاب به رییس جمهور و رییس مجلس نوشته شده، آمده است:

با توجه به اینکه یارانه کالاهای اساسی که مستقیماً با حیات مردم مرتبط است توسط دولت به اصطلاح «هدفمند» شده است، ساخت بی‌ شمار شبکه‌ های تلویزیونی که از پول بیت‌ المال تأمین می‌ شوند و تعداد بسیار کمی از مردم آن را مشاهده می‌ کنند فقط هدر رفت بیت‌ المال است.

در شرایط فعلی که اکثریت مردم جامعه مشکلات معیشتی فراوانی دارند و وضعیت اقتصادی کشور به هیچ عنوان مساعد نیست، درخواست می‌ شود بودجه در نظر گرفته شده برای صداوسیما به شکل مستقیم بین مردم تقسیم شود. چنین پیشنهادی پیش تر توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مطرح شده بود. ما حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام می‌ کنیم.

در جزئیاتی که سال گذشته از لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ منتشر شد، بودجه ی امسال سازمان صداوسیما ۵ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۲۳۷ هزار تومان مشخص شده بود که بر این اساس بودجه ی سال ۱۴۰۱ این سازمان نسبت به سال قبل، رشدی ۵۰ درصدی داشته است.

این افزایش بودجه در حالی رخ داده که کیفیت پایین و ناکارآمدی تولیدات صداوسیما که موجب کاهش مخاطبان تلویزیون شده در سال های اخیر همواره مورد انتقاد مردم و کارشناسان بوده است و حتی مسئولان و دست اندرکاران سازمان صداوسیما نیز به آن اذعان داشته اند.

پیمان جبلی، رئیس جدید صداوسیما اوایل اردیبهشت ماه امسال در دیداری که در سازمان صداوسیما با جمعی از هنرمندان داشت، به کاهش مخاطبان تلویزیون اذعان کرد.

جبلی در اینباره گفت: «همه ی ما، چه شما به عنوان هنرمند، چه ما به عنوان مسئولین صداوسیما، باید از خودمان بپرسیم چرا احساس علاقه‌ ای که مخاطب به هنرمندان و آثارشان داشت، کاهش یافته است؟ چرا بعضی آثار که در گذشته با هزینه‌ های کمتر ساخته می‌ شد، ماندگارترند؟ همه ی ما مقصریم و نمی‌ توانیم خودمان را تبرئه کنیم.»

 

 

مطالب مرتبط
1 دیدگاه
  1. آواتار زهرا
    زهرا می‌گوید

    بهتره یک کارزار راه بندازید برای حذف یارانه بنزین هواپیماها ک ۲۰ هزار میلیارد هست و فقط تو جیب اون ۴ درصدی میره ک سفرهای خارجی زیادی دارند.این بودجه خیلی بیشتر از بودجه صداسیما هست. ما ملت ایران نداریم پول ب این سفرها بدیم. چرا باید از جیب ما خرج این ۴ درصدیا بشه ک صداسیما نمیبینند و میرن کنسرت های خارجی رو میبینند؟

ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.