بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2022

در چند روز گذشته تمام بازار ارز دیجیتال ریزش شدیدی را تجربه کرد و از طرفی بهترین زمان ورود و سرمایه‌گذاری، بعد از همچین ریزشی است که باعث کسب سود بیشتر با ریسک کم‌تر می‌شود.

در این مقاله به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت در سال 2022 می‌پردازیم. برای آشنایی با این رمزارزها همراه ما در فاواپرس باشید.

در چند روز گذشته تمام بازار ارز دیجیتال ریزش شدیدی را تجربه کرد و از طرفی بهترین زمان ورود و سرمایه‌گذاری، بعد از همچین ریزشی است که باعث کسب سود بیشتر با ریسک کم‌تر می‌شود.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

در کنار چندین هزار ارز دیجیتالی که وجود دارد، درحالی که بیش‌تر از 95 درصد آن‌ها مناسب سرمایه‌گذاری نیستند، در این مقاله بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022 معرفی شده است که در سرمایه‌گذاری شما کمک زیادی خواهد کرد.

1. بیت‌کوین (Bitcoin)

بیت‌کوین که محبوب‌ترین و رتبه یک از لحاظ ارزش بازار (Market Cap) به حساب می‌آید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

فاواپرس / بیت کوین / معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

این رمزارز که کار بانک‌های سنتی را به صورت غیرمتمرکز انجام می‌دهد، در چند روز گذشته ریزش شدیدی داشت و به محدوده حمایتی خود رسید. هنوز افراد بسیار زیادی معتقدند که در آینده، قیمت بیت‌کوین به بالای 100 هزار دلار خواهد رسید. این باعث می‌شود احتمال رشد بالایی را به سرمایه‌گذاران آن، چه کوتاه مدت و چه بلند مدت بدهد.

2. اتریوم (Ethereum)

اتریوم اولین جایگزین بیت‌کوین به حساب می‌آید و هدف آن گسترش کارایی بیت‌کوین بود؛ به طوری‌که توسعه دهندگان بتوانند برنامه‌های خود را به صورت یک سری قراردادهای هوشمند اجرا کنند، نه اینکه فقط برای ذخیره تراکنش‌ها از آن استفاده شود.

فاواپرس / اتریوم / معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

رمرارز این پروژه، یعنی اتر (ETH) در جایگاه دوم از لحاظ ارزش بازار قرار دارد. تحلیل‌گران بزرگ این بازار، همچنان معتقدند که تا آخر امسال، قیمت این رمزارز به 5 هزار دلار خواهد رسید و برای سرمایه‌گذاران، دومین انتخاب بعد از بیت‌کوین محسوب می‌شود.

3. یونی سواپ (Uniswap)

یونی‌سواپ، که بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز (DEX) از لحاظ حجم معاملات در حال حاضر است، می‌تواند یکی از گزینه‌های دیگر ما برای سرمایه‌گذاری باشد.

فاواپرس / یونی سواپ / معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

کارکرد صرافی‌های غیرمتمرکز به این صورت است که خریداران و فروشندگان را به طور مستقیم به هم متصل می‌کند. افراد زیادی معتقدند که صرافی‌های غیرمتمرکز به دلیل نبود واسط در آن‌ها، در آینده به طور کامل جای صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال را خواهند گرفت.

4. کامپاند (Compound)

کامپاند یکی از بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال است، که عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های ما برای سرمایه‌گذاری باشد.

فاواپرس / کامپاند / معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

این پلتفرم در چند ماه گذشته در حال توسعه و راه‌اندازی سرویسی به نام گنجینه کامپاند (Compound treasury) بود. سرویسی برای سازمان‌های مالی که با استفاده از دلار آمریکا، بهره ثابتی به مقدار 4 درصد به صورت سالانه به دست آورند.

این سرویس، نقدینگی بسیار زیادی برای این پلتفرم تهیه می‌کند، که کامپاند می‌تواند از آن در سرویس‌های وام‌دهی خود استفاده کند.

یکی از رقبای اصلی کامپاند، پلتفرم وام‌دهی آوه (Aave) است. اما این دو در نحوه ارائه خدمات خود متفاوت هستند.

کامپاند در حال حاضر یکی از قوی‌ترین‌های این حوزه است، اما به این معنی نیست که حتما به موفقیت خود ادامه خواهد داد یا اینکه تنها پروژه‌ موفق خواهد بود.

5. ایپ کوین (ApeCoin)

ایپ‌کوین یکی دیگر از رمزارزهای دارای پتانسیل رشد است. این رمزارز که تقریباً به تازگی در صرافی‌های مختلف لیست شده، محبوبیت بالایی را به دست آورده و هیجانی دوباره به بازار داده است.

فاواپرس / ایپ کوین / معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

این توکن در اصل توکن حاکمیتی Ape DAO است و Ape DAO، کالکشن ان‌اف‌تی بزرگ Bored Ape Yacht Club را اداره می‌کند.

به نظر می‌آید که در این رمزارز، افزایش مومنتومی در حال به وجود آمدن است و می‌تواند پتانسیل رشد بالایی داشته باشد. شایعاتی از این پروژه کالکشن ان‌اف‌تی شنیده می‌شود با این عنوان که قرار است متاورسی راه‌اندازی کنند که برای پرداخت‌های داخل آن، از توکن APE استفاده شود.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث رشد این ارز شود، این است که قصد دارد در بازی‌های P2E که توسط شرکت انیموکا برندز (Animoca Brands) ساخته می‌شوند، ادغام شود. همچنین، شرکت انیموکا برندز تحت حمایت شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) است.

6. ریپل (XRP)

بعد از اینکه شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به طور کامل حل و فصل شد، پذیرش این شرکت و همچنین رمزارز آن، به شدت افزایش خواهد یافت و آن را به یکی دیگر از گزینه‌ها، برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

فاواپرس / ریپل / معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

شرکت ریپل، یک پلتفرم پرداخت و حواله جهانی است که اغلب با سازمان‌های بزرگ مالی همکاری می‌کند. ریپل به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به طور موثرتری باهم کار کنند، بدون اینکه به بانک نیاز داشته باشند.

ریپل الان در جایگاه ششم از لحاظ ارزش بازار قرار دارد در حالی که قبلاً به مدت بسیار زیادی در جایگاه سوم قرار داشت. احتمال زیادی وجود دارد که این ارز دیجیتال دوباره بتواند به جایگاه‌های بالاتری دست پیدا کند.

در کنار این تعاریف، این را هم بگوییم که افرادی هم هستند که سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال را به دلیل متمرکز بودنش، ریسکی می‌دانند.

7. کاردانو (ADA)

کاردانو، ارز دیجیتال نسل سوم محسوب می‌شود و برای حل مشکلات بیت‌کوین و همچنین اتریوم ساخته شده است؛ مشکلاتی مثل مقیاس‌پذیری و گسترش قراردادهای هوشمند.

کاردانو بعد از آپدیتی که در سال 2021 انجام داد، باعث شد تعداد قراردادهای هوشمند روی این شبکه افزایش پیدا کند. این باعث می‌شود که به رقابت با اتریوم نزدیک‌تر شود. این شبکه همچنین ویژگی‌های دیگری مثل ساخت توکن را راه‌انداری کرده است.

فاواپرس / کاردانو / معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

8. بایننس کوین (BNB)

بایننس‌کوین در رتبه سوم از لحاظ ارزش بازار قرار دارد و سال 2021، سال بسیار خوبی برای آن بود بنابراین در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری هم قرار می‌گیرد.

فاواپرس / بایننس کوین / معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

معامله‌گران در صرافی بایننس، با داشتن بایننس‌کوین می‌توانند در هزینه کارمزد معاملات خود، تخفیف بگیرند. همچنین این شرکت در اواخر 2020، شبکه جدیدی راه‌اندازی کرد به نام بایننس اسمارت چین (BSC) که از ارز بایننس‌کوین برای پرداخت کارمزد استفاده می‌کند.

در حال حاضر، بایننس اسمارت جین سومین پلتفرم مورد استفاده پروژه‌های دیفای است. از این منظر هم می‌توانیم بگوییم که اگر حوزه دیفای رشد پیدا کند، این پلتفرم هم رشد خواهد کرد.

9. دوج کوین (Dogecoin)

دوج‌کوین یکی دیگر از ارزهای محبوب همه، به خصوص آقای ایلان ماسک است که در سال 2013 ساخته شد اما در سال 2021 رشد خود را آغاز کرد. از این میم‌کوین بیشتر برای پرداخت‌های کوچک استفاده می‌شود.

فاواپرس/ دوج کوین / معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

به تازگی گفته شده که ماسک از سال 2019 با توسعه‌دهندگان این رمزارز همکاری داشته و به عنوان مشاور به آن‌ها کمک می‌کرده است.

سرمایه‌گذاری روی دوج‌کوین را می‌توان نسبت به گزینه‌های دیگر ریسکی‌تر دید. احتمال دارد سرانجام روزی خالقان این ارز و همچنین ماسک، از این رمزارز خسته شوند و به طور کامل آن را کنار بگذارند. اما به هر حال اکنون ارز بسیار محبوبی است و احتمال رشد بیشتر آن وجود دارد.

سخن آخر

در این مقاله، تعدادی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری معرفی شد، اما تمام مطالب صرفاً نظر شخصی هستند و انتخاب نهایی با خود شماست. اکنون نوبت شماست تا با تحقیقات بیشتر، بهترین ارز دیجیتال را انتخاب کنید. در این بازار که عموما پرنوسان است و هزاران انتخاب برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، فقط با انتخاب درست و رعایت اصول مدیریت سرمایه می‌توان سودهای زیادی به دست آورد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.