اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک‌های موتوری اسنپ فود

از انتهای هفته گذشته پیک‌های موتوری اسنپ‌فود در اعتراض به دستمزد پایین و نداشتن امنیت شغلی دست به اعتصاب زده‌اند و حالا ظاهراً رانندگان اسنپ نیز به دنبال اقدام مشابه هستند.

از انتهای هفته گذشته کاربران شاهد اعتصاب رانندگان اسنپ فود در اعتراض به دستمزد پایین و نداشتن امنیت شغلی بودند و گویا رانندگان اسنپ نیز به دنبال اقدام مشابه هستند.

اعتصاب رانندگان اسنپ

به گزارش فاواپرس به نقل از زومیت، از روز گذشته فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که از یکم تا پنجم خرداد رانندگان اسنپ در اعتراض به سطح پایین دستمزد خود، دست به اعتصاب بزنند. در این فراخوان آمده است که رانندگان شاغل در شرکت اسنپ، در اعتراض به افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی، گرانی‌های اخیر و عدم هم‌خوانی دستمزد با تورم موجود دست به اعتصاب خواهند زد.

مطرح شدن این اعتراض از زمانی قوت گرفت که هفته گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از منتفی شدن افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی خبر داد.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ  با اعلام این که پیگیر خواسته‌های رانندگان ناوگان این شرکت است تأکید می‌کند که اسنپ همواره دردسترس بودن و بهینه بودن قیمت را مأموریت اصلی خود می‌داند.

خلج با تأکید بر ناراضی بودن رانندگان از میزان تعرفه کرایه‌ها گفت: درحال‌حاضر با توجه به تورم سالانه‌ و افزایش قیمت خودرو و تأثیرات آن بر نامتعادل شدن عرضه و تقاضا با نارضایتی‌هایی در بحث قیمت‌گذاری و همچنین دردسترس بودن خدمات مواجهیم. بدون شک نیازها و خواسته‌های هر دو گروه از کاربران اسنپ منطقی است و ادامه‌ی فعالیت اسنپ هم در گرو رضایت هر دو گروه است؛ هم رانندگان که در صورت پایین بودن قیمت‌ها از فعالیت در این ناوگان دلسرد می‌شوند و هم مسافران که شاید رفته‌رفته ناچار شوند رفت‌وآمد با اسنپ را از سبد مصرفی خود حذف کنند.

او تأکید می‌کند که تاکسی‌های اینترنتی نیز براساس مصوبات مربوط به نرخ افزایش تاکسی‌های اینترنتی، افزایش قیمت سالانه را متناسب با نرخ تورم خواهند داشت.

براساس اظهارت خلج این شرکت درحال‌حاضر در حال رایزنی با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور است و پس از دریافت مجوزهای لازم، افزایش نرخ مصوب سال ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

خلج اعلام می‌کند که قیمت‌ سفرهای تاکسی‌های اینترنتی به نحوی تعیین خواهد شد که دغدغه‌های معیشتی کاربران راننده و هزینه‌های مربوط به استهلاک، قیمت خودرو و همچنین هزینه‌های سوخت تأمین شود و از طرفی دغدغه‌های کاربران مسافر نیز در تعیین نرخ جدید در نظر گرفته خواهد شد.

اعتصاب پیک‌های موتوری اسنپ‌فود

در کنار رانندگان اسنپ، اعتصاب پیک‌های موتوری اسنپ فود از انتهای هفته گذشته آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد. به گزارش زومیت، از انتهای هفته گذشته پیک‌های موتوری اسنپ‌فود در شهر تهران دست به اعتصاب زدند و از ارائه خدمات‌دهی خودداری کردند. این رانندگان دلیل اعتصاب خود را شرایط سخت کاری، دستمزد پایین، نبود امنیت شغلی و بیمه اعلام می‌کنند.

برخی از فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که گروهی از این اعتصاب‌کنندگان با تجمع دربرابر شرکت اسنپ درخواست افزایش دستمزد کرایه و بیمه خود را مطرح می‌کنند.

همچنین به‌عنوان کاربر وقتی اسنپ‌فود را باز کنید با این پیام روبه‌رو می‌شوید که به دلیل بروز برخی مشکلات در ناوگان حمل‌ونقل، ممکن است سفارش‌ها شما با تأخیر ارسال شود.

فاواپرس / اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک‌های موتوری اسنپ فود

در تماس با اسنپ‌فود، مدیران این مجموعه اعلام می‌کنند که به‌زودی در خصوص مشکلات ایجادشده در ناوگان حمل‌ونقل این سرویس فعال در حوزه سفارش آنلاین غذا اظهار نظر خواهند کرد.

این اولین بار نیست که پیک‌های اسنپ فود نسبت به دستمزد پایین خود دست به اعتصاب می‌زنند. سال ۹۹ نیز پیک‌های موتوری این سرویس دست به اعتصاب زده و باعث بروز اختلال‌هایی در تحویل سفارش‌ها شدند.

در آن زمان دلیل اعتراض این‌چنین اعلام شد که پیک‌های موتوری اسنپ‌فود قرار است زیر نظر اسنپ‌باکس، دیگر سرویس ارسال مرسوله گروه اسنپ قرار بگیرند و در نهایت مجبور به پرداخت حق کمیسیون شوند. همان زمان مهرداد عبدالرزاق، رییس هیات‌مدیره اسنپ‌فود به زومیت گفت که قانونی عوض نشده و موضوع مطرح‌شده نیز شایعه‌ای بیش نیست.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.