اسنپ تا پایان امسال برای ورود به بورس آماده می‌شود

محمد خلج مدیر عامل اسنپ اعلام کرد: اسنپ از لحاظ ساختار داخلی، مالی و حقوقی تا پایان امسال(۱۴۰۱) برای ورود به بورس آماده است؛ اما بخشی از ورود به بازار سرمایه، بستگی به شرایط و مجوزهای سازمان بورس دارد و زمان‌بندی این بخش در دست اسنپ نیست.

به گزارش فاواپرس در حاشیه مراسم «گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال 1400» محمد خلج مدیرعامل اسنپ به پیوست گفت: اسنپ برنامه ورود به بورس دارد؛ اما این موضوع به دو عامل بستگی دارد. یک جنبه، آماده‌سازی خود شرکت از لحاظ ساختاری است، این ساختار شامل ساختار حقوقی، مالی و غیره است و ما به صورت خود خواسته در حال انجام دادن اقدامات لازم هستیم ولی جنبه دیگر مربوطه به شرایط سازمان بورس دارد.

به گفته خلج آنها ترجیح می‌دهند فرآیند ورود به بورس را با طمانینه و دریافت مشاوره‌های کافی با دقت و در زمان مناسب انجام دهند، موضوعی که خلج آن را اینطور بیان می‌کند: ورود به بورس از بسیاری از جنبه‌ها دارای اهمیت است. مثلا برای مقیاس‌پذیر کردن، اعتبار شرکت، افزایش سرمایه و خروج از آن و غیره. ما نیز از سال گذشته در حال پیگیری و مناسب‌سازی ساختارهای داخلی اسنپ برای ورود به بورس هستیم که بتوانیم مجوزهای لازم را دریافت کنیم؛ اما ترجیح ما روی دقت و صبوری بیشتر است، گرچه ما از لحاظ ساختار داخلی تا پایان سال ۱۴۰۱ آماده ورود به بازار سرمایه هستیم.

خلج همچنین در پاسخ به این سوال که اسنپ ابتدا مقدمات ورود کدام شرکت از مجموعه اسنپ را برای بورس آماده می‌کند نیز گفت: این که کل شرکت یا بخشی از آن وارد بورس شود، نیازمند شناسایی استراتژی سهامداران و شناخت دقیق نیازهای بازار است و فعلا در این رابطه تصمیمی گرفته نشده است.

فاواپرس / محمد خلج: اسنپ تا پایان امسال برای ورود به بورس آماده می‌شود
محمد خلج مدیرعامل اسنپ، در حال ارایه عملکرد گروه اسنپ

تداوم اسنپ در گرو رضایت کاربران و ناوگان حمل و نقل است

مدیرعامل اسنپ همچنین در رابطه با مشکلاتی که اخیرا در رابطه با ناوگان حمل در اسنپ پیش آمده نیز گفت: تداوم کسب‌وکار اسنپ مستلزم رضایت دو سویه کاربران و رانندگان است. بحث قیمت‌گذاری باید دارای نقطه تعادل باشد تا هم رانندگان انگیزه پذیرش و هم کاربران انگیزه درخواست داشته باشند. در تلاشیم بتوانیم دغدغه‌های رانندگان را رفع کنیم و از سویی دیگر رضایت کاربران را هم مد نظر داشته باشیم.

خلج در این رابطه توضیح داد: مشکل پیدا کردن نقطه تعادل است، درست است که رانندگان از افزایش قیمت خوشحال می‌شوند اما وقتی کاربران به دلیل افزایش قیمت نتوانند درخواستی را ثبت کنند در نهایت رانندگان هم از این موضوع متضرر می‌شوند. بازار اسنپ کاملا دوسویه و مشروط به رضایت کاربران و رانندگان است. گرچه در همین جهت از دولت کمک خواسته‌ایم و در حال رایزنی‌ در مورد رفع این چالش هستیم.

فاواپرس / ایاد الکسار از بنیان‌گذاران اسنپ
ایاد الکسار از بنیان‌گذاران اسنپ

ایاد الکسار بنیان‌گذار گروه اسنپ نیز که برای اولین بار در مراسم رسمی گروه اسنپ شرکت کرده بود به آمار کوتاهی از گزارش سالانه اسنپ پرداخت و گفت: ۷ سال فعالیت در بازار پر فراز و نشیب ایران کار ساده‌ای نبود و گزارش جامع ما نشان از روند رو به رشد فعالیت‌های اسنپ دارد.

او در این رابطه توضیح داد: ما فقط به دنبال ارائه یک برنامه تاکسی یا سوپرمارکتی نبودیم و نیستیم و ما می‌خواهیم در اندازه‌های جهانی به کاربران ایرانی سرویس بدهیم. گرچه در این مسیر بدون مشکل نبوده‌ایم اما تلاشمان را برای رفع ایرادها کرده‌ایم و ماموریت اصلی خودمان یعنی ساده کردن زندگی و امور مردم را تا جای ممکن انجام داده‌ایم.

الکسار همچنین از روزهایی صحبت کرد که او را از سرمایه‌گذاری در بازار ایران منع کرده‌اند. او در این زمینه گفت: از اینکه در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌ام خوشحالم و ما توانستیم به کمک پتانسیل و ظرفیت مهندسان ایرانی یک سوپر اپلیکیشن با استاندارهای جهانی ارایه کنیم.

فاواپرس / محمود فوز از بنیانگذاران اسنپ
محمود فوز از بنیانگذاران اسنپ

محمود فوز یکی دیگر از بنیانگذاران گروه اسنپ نیز در رابطه با عملکرد اسنپ در سال ۱۴۰۰ گفت: ما به رکورد یک میلیون سفر روزانه در تهران رسیده‌ایم. آماری که حتی اوبر در یک شهر مشخص به آن نرسیده است. فوز البته به رکورد ۳ میلیون سفر در یک روز در اسفند سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد.

فوز این موضوع را در خاورمیانه بسیار شگفت انگیز عنوان کرد و گفت گرچه با موانعی مثل تحریم‌ها در ایران مواجه هستیم اما در اسنپ به کمک بهترین مهندسان و گذاشتن وقت و انرژی این کار را به ثمر رساندیم و همچنان ادامه می‌دهیم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.