تکذیب افزایش 2 تا 3 برابر ی تعرفه‌های پست توسط وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات با تکذیب افزایش ۲ تا ۳ برابری تعرفه‌های پست، از مدیرعامل شرکت پست خواست ظرف ۲۴ ساعت شرایط بازگشت مبالغ مازاد دریافتی از کاربران خدمات پستی را فراهم کند.

به گزارش فاواپرس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، در پی انتشار اخباری مبنی برافزایش ۶۰ تا ۱۱۰ درصدی تعرفه‌های پستی، گفت: «افزایش ۲ تا ۳ برابری تعرفه پستی تکذیب می‌شود و اصلاً چنین افزایشی نداشته و نداریم.»

این موضوع در حالی است که طی روزهای گذشته، کاربران شرکت ملی پست نسبت به افزایش تعرفه‌های پست ابراز نگرانی کردند. این افزایش تعرفه حتی کسب‌وکارهای آنلاین که جریان لجستیکشان مبتنی بر پست بود هم نگران کرد.

هرچند با وجود گزارش‌ها و مشاهدات مردمی درباره افزایش قابل توجه تعرفه‌های پستی در مرحله اول مهدی سالم، رییس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توئیتی اعلام کرد افزایش چند برابری هزینه خدمات پستی تکذیب می‌شود.

این اظهار نظر او در حالی در توییتر واکنش کاربران را به خود جلب کرد. برخی کاربران در واکنش به سالم اظهار کردند: «نرخ به ظاهر دوبرابر نشده اما مواردی لحاظ شده که باعث شده هزینه ارسال بسته‌ای که پیش از این 20 هزار تومان بوده تا 60 هزار تومات افزایش پیدا کند.»

فاواپرس / وزیر ارتباطات افزایش 2 تا 3 برابر ی تعرفه‌های پست را تکذیب کرد

تکذیب رسمی افزایش تعرفه پست توسط وزیر

صبح امروز اما سایت رسمی اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین واکنش رسمی خود به افزایش غیرعادی تعرفه پست، تکذیبیه وزیر ارتباطات را منتشر کرد که بر اساس آن وزیر ارتباطات اعلام کرده: «طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار بر این شد که برای خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی، تعرفه برای مردم عادی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.»

زارع‌پور سال گذشته درواکنش به عدم تغییر تعرفه‌های پست با اشاره به اینکه تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا خواهد کرد. گفته بود با توجه به تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی در سال‌های اخیر، تعرفه‌های پستی نیاز به بازنگری دارد و در سال ۱۴۰۱ افزایش تعرفه محقق خواهد شد.

افزایش 50 درصدی تعرفه پست برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها

او همچنین در بخش دیگری از توضیحات خود در تکذیبیه افزایش 2 تا 3 برابری تعرفه پست نیز گفت: «این افزایش تعرفه برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها افزایش ۵۰ درصدی خواهد بود. همچنین برای خدمات غیر پایه پستی مانند پست ویژه و پیشتاز، تعرفه مطابق حداکثر سقف تورم که حدود ۴۰ درصد است افزایش پیدا خواهد کرد.»

او با تاکید بر اینکه از سال ۹۸ تاکنون تعرفه خدمات پستی تغییر نداشته است، گفت: «اگر ریالی بیشتر از این تعرفه از مردم اخذ شده است بازگردانده می‌شود، به مدیرعامل شرکت پست دستور داده‌ام تا طی ۲۴ ساعت آینده سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا کسانی که برای پست مرسوله خود، مبلغ بیشتری از میزان مصوب پرداخت کرده‌اند، مابه‌التفاوت آن را دریافت کنند.»

به گفته او این سامانه آنلاین باید راه‌اندازی شود تا شماره مرسوله موردنظر کاربر وارد شده و درصورتی‌که هزینه بیشتر پرداخت‌شده بود به مردم بازگردانده شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.