تخصیص اعتبار به پایان‌نامه‌های با موضوع فناوری از سوی دولت

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص اعتبار به پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکتری با موضوع فناوری خبر داد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص پژوهانه (گرنت) فناوری جوانه ۲۰ تا ۸۰ میلیونی به پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکتری با موضوع فناوری خبر داد. در این پژوهانه به استادان راهنما و همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری در راستای فناوری و نوآوری ارائه دهند، گرنت اختصاصی تعلق خواهد گرفت.

علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اختصاص پژوهانه فناوری جوانه به پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری، اظهار داشت: «پژوهانه فناوری از سه تا چهار سال قبل در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شد که سه بخش دارد اما مهم ترین بخش آن، گرنت فناوری جوانه است.»

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از تأمین این بودجه خبر داد و افزود: «بودجه این پژوهانه تأمین شد و در اختیار پارک های علم و فناوری استان ها قرار گرفت؛ از همه روسای دانشگاه ها می خواهیم در این زمینه به دانشجویان و استادان اطلاع رسانی کنند. پارک های علم و فناوری این بودجه را برای اختصاص به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به صندوق های پژوهش و فناوری واریز می کنند.»

خیرالدین به نحوه اختصاص این مبلغ به افراد حایز شرایط اشاره کرد و گفت: این رقم به نوع پایان نامه و رساله، کار آزمایشگاهی و حجم تجهیزات آزمایشگاه ها بستگی دارد و ممکن است ارقام با توجه به عملکرد پایان نامه ها و رساله ها تغییر کند.

طرح پژوهانه شکوفایی، حمایت از خروجی های آزمایشگاه های تحقیقاتی است و تبدیل به موضوع فناورانه می شود. این پژوهانه حدود ۲۰۰ میلیون اعتبار دارد. تاکنون ۷۰۰ عضو هیأت علمی از ۱۳۸ دانشگاه در این طرح پژوهانه فناوری شرکت کرده اند که در مجموع ۱۳ میلیارد تومان اعتبار از وزارت علوم، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سازمان فضایی، پنج میلیارد تومان اعتبار از وزارت نفت و پنج میلیارد تومان اعتبار از وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات در نظر گرفته شده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.