تاریخ عرضه اولیه تپسی تعیین شد

بر اساس شنیده‌ها، شرکت تپسی در روز ۲۵ خرداد عرضه اولیه خواهد شد. هرچند برای قطعی شدن روز عرضه اولیه باید هماهنگی‌های لازم با شرکت تپسی انجام شود.

چند ماهی است که صحبت از ورود استارتاپ‌ها به بورس می‌شود، ولی حساسیت سازمان بورس به شرکت‌های دانش‌بنیان، مانع از تحقق این عرضه شد.

مهم‌ترین شرکت استارتاپی که برای عرضه اولیه آماده‌ است، شرکت دانش‌بنیان پیشگامان فناوری و دانش آرامیس یا همان «تپسی» است که فعالان بازار سرمایه مدت‌هاست در انتظار عرضه آن هستند.

عرضه اولیه تپسی به‌عنوان یک شرکت استارتاپی، دارای چنان اهمیتی است که رییس سازمان بورس چندی پیش در خصوص عرضه اولیه این شرکت با احتیاط سخن گفته بود. مجید عشقی، رییس سازمان بورس در این رابطه گفته بود: شرکت‌های دانش‌بنیان به‌دلیل شرایط خاصی که دارند، برای ورود به بازار دچار حساسیت هستند که بخشی از این حساسیت‌ها ناشی از نهادهای بیرون از بازار است و تلاش کرده‌ایم مسئله مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب کمیته‌ای مشترک جمع‌آوری و ضوابط مشخصی برای آنها تعیین شود که در نهایت طبق آن ضوابط در بازار پذیرش خواهند شد.

به‌دلیل همین حساسیت‌های مطرح‌شده، عرضه اولیه شرکت تپسی چند وقتی است که در صف انتظار عرضه قرار داشته و با وجود اینکه چندین بار از عرضه اولیه این شرکت سخن به میان آمده بود، ولی تاکنون این عرضه عملیاتی نشده است. تا اینکه روز سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱، ضوابط پذیرش شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال توسط هیات‌مدیره سازمان بورس به تصویب رسید و ابلاغ شد.

تصویب و ابلاغ این دستورالعمل چند ماهی زمان برد. در آذر ۱۴۰۰، هامونی، مدیرعامل سابق فرابورس از شروط ۱۷گانه ورود استارتاپ‌ها به بورس سخن گفته بود. او از شروطی مانند وثیقه‌کردن درصدی از سهام شرکت نزد هیئت پذیرش فرابورس برای مدیریت ریسک و صیانت از داده‌های محرمانه کاربران سخن گفته بود و روز گذشته، در نهایت ضوابط عرضه اولیه اسارتاپ‌ها به ارکان بورسی ابلاغ شده و مسیر عرضه اولیه تپسی باز شد.

طبق اخبار واصله از فرابورس ایران و شنیده‌ها، شرکت تپسی در روز ۲۵ خرداد عرضه اولیه خواهد شد. هرچند برای قطعی‌شدن تاریخ عرضه اولیه باید هماهنگی‌های لازم با شرکت تپسی انجام شود.

تپسی یک شرکت استارتاپی و سامانه هوشمند حمل‌ونقل اینترنتی است که در سال ۱۳۹۵ توسط شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس راه‌اندازی شد. فعالیت اصلی شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس ارائه کلیه خدمات فنی و مهندسی مدیریتی و اجرایی در زمینه آی‌تی‌سی در داخل و خارج از کشور، تولید و ارائه تمامی خدمات سخت‌افزاری به کلیه نهادها و شرکت‌های خارجی و داخلی و خدماتی مشابه در این حوزه است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.