تجمیع کسب‌وکارهای دیجیتال توسن در «دیار دیجیتال»

تمامی کسب‌وکارهای حوزه دیجیتال هلدینگ توسن در یک شرکت جمع شد و طی مراسمی از رویکرد جدید شرکت توسن به دنیای دیجیتال با نام «دیار دیجیتال» رونمایی شد.

به گزارش فاواپرس، امروز ۱۰ خردادماه هلدینگ توسن از اکوسیستم جدیدی به نام دیار دیجیتال رونمایی کرد. پس از این شرکت‌های آپسان، فرابوم، اعتماد هوشمند، داده‌کاوان هوشمند، سکوک، هوش مصنوعی دلفین، سپندار و سپندار ایرانیان، نوآوران توسن و زربد از این پس اعضای اکوسیستم دیار دیجیتال خواهند بود.

دیار دیجیتال اکوسیستم جدید توسن

ولی‌الله فاطمی، بنیان‌گذار گروه توسن در مراسم رونمایی از دیار دیجیتال با اشاره به اینکه یک شهر کویری برای ایجاد هیچ دلیلی جز روحیه آفرینندگی و خالق بودن ندارد، گفت: این حس خیلی به ما در راه اقتصاد دیجیتال و ایجاد اکوسیستم دیار دیجیتال کمک کرد، دلیلی ندارد که حتماً ببینیم تا بتوانیم، می‌توانیم خودمان خالق باشیم.

او ادامه داد: این ایده به ما می‌گوید چگونه در فضای اکوسیستم دیجیتال بدون خیلی از شرایط و با وجود محدودیت‌ها فعالیت کنیم.

فاواپرس / ولی‌الله فاطمی، بنیان‌گذار گروه توسن / دیار دیجیتال
ولی‌الله فاطمی، بنیان‌گذار گروه توسن

فاطمی گفت: مجموعه دیار قرار است کل فضای پیوستگی بین پلتفرم‌های دیجیتال را ایجاد کند تا محدودیت‌های موجود جلوی رشد اکوسیستم دیجیتالی را نگیرد چرا که زندگی دیجیتال قرار است بدون هیچ‌گونه محدودیت رگولاتوری، امنیتی و نظارتی به کمک فناوری بزرگ‌ترین مسئله‌ها را حل کند.

بنیان‌گذار شرکت توسن با اشاره به اینکه فناوری دیجیتالی نابرابری‌ها را با کاهش هزینه و دسترس‌پذیری از بین خواهد برد، گفت: اتصال اکوسیستم‌ها بسیار مهم است اما اعتماد در نتیجه بزرگتر شدن اکوسیستم است و هر چقدر اکوسیستم هوشمندتر باشد و بهترین تجربه کاربری را به مصرف‌کننده نهایی بدهد دیجیتال تازه متولد می‌شود.

او در پایان گفت: دیجیتال توسط حاکمیت تعریف و ایجاد نمی‌شود بلکه اکوسیستم‌ها با رشد و توسعه بستر زندگی دیجیتال را برای همه فراهم خواهند کرد.

در ادامه امید ترابی، عضو هیات مدیره توسن در خصوص تاریخچه این هلدینگ گفت: توسن از سال ۷۸ تشکیل شد و الآن ۲۳ سال از فعالیت ما می‌گذرد. اکثرا اکوسیستم ما را به تولیدکننده کربنکینگ می‌شناسند و بیشترین سهم را در این بازار داریم.

او ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ میلیون کد ملی یونیک از سیستم توسن استفاده می‌کنند و حتی در چند کشور خارجی سیستم کربنکینگ ارائه می‌دهیم. همچنین توسن بزرگ‌ترین شبکه ارتباط با اکوسیستم شرکت‌های فناوری در نرم‌افزار و سخت‌افزار را دارد.

ترابی با اشاره به مفهوم نوپای فین‌تک در دنیا گفت: با فین‌تک به یک‌باره با موضوعی در حوزه بانکداری دیجیتال و اقتصاد دیجیتال مواجه شدیم و در این حوزه نیز فعالیت‌های متعددی را در اکوسیستم دیجیتالی خود که امروز آن را با نام دیار می‌شناسیم رقم زدیم و با توجه به رویکرد سازمان فناوری اطلاعات این نوید را می‌دهم که سرویس‌های مهم و جدیدی را ارایه کنیم.

فاواپرس / امید ترابی، عضو هیات مدیره توسن / دیار دیجیتال
امید ترابی، عضو هیات مدیره توسن

او ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ توسن دیجیتال که با دیار دیجیتال شناخته می‌شود راه‌اندازی شد که راه‌اندازی دیار دو دلیل عمده دارد، یکپارچگی و هم‌افزایی در شرکت‌های گروه توسن و هم‌افزایی در مقابل جمع جبری و همچنین خلق زنجیره ارزش راهکار جدید دیجیتالی در B4B&B2C که بافت دیار هماهنگ کننده و استراتژیست کسب‌وکارهای دیجیتال موجود و پیش روی توسن خواهد بود.

ترابی گفت: در مورد چرایی ایجاد دیار توجه به پاسخ چند سوال کافیست، آیا به معنای واقعی نئوبنک و بانکداری دیجیتال ایجاد شده است؟ در فضای لندتک حتی به اندازه همسایگان معتبر هستیم؟ آیا توانسته‌ایم اعتبار را به عنوان زیرساخت برای توسعه کسب‌وکار حتی در جهان سوم ایجاد کنیم؟ این نشان می‌دهد که جا برای کار زیاد است و دیار با رویکرد حل این مسائل و با آگاهی بر اینکه در این حوزه‌ها جا برای کار زیاد هست، تاسیس شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.