فراخوان ثبت‌نام شرکت‌های متقاضی سرمایه به روش تامین مالی جمعی ویژه طرح‌های صادراتی

کارن‌کراد با همکاری صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و همچنین خانه‌های فناوری و نوآوری ایران(iHIT)، جهت تسهیل جذب سرمایه و تامین مالی جمعی برای شرکت‌های فعال در حوزه صادرات، ثبت‌نام می‌نماید.

کارن کراد با همکاری صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و همچنین خانه‌های فناوری و نوآوری ایران(iHIT)، جهت تسهیل جذب سرمایه و تامین مالی جمعی برای شرکت‌های فعال در حوزه صادرات، ثبت‌نام می‌نماید.

تامین مالی جمعی عبارت است از جمع‌آوری منابع مالی مورد نیاز یک پروژه از محل سرمایه‌های خرد تعداد زیادی سرمایه‌گذار. کرادفاندینگ که سرمایه‌گذاری جمعی و تامین سرمایه از اجتماع نیز خوانده می‌شود در واقع به معنای مشارکت جمعی در سرمایه‌گذاری از طریق سرمایه‌های خرد یا کلان است و در بستر اینترنت انجام می‌گیرد.

تامین مالی در این روش، از جنس سهامداری نیست و مشارکتی که در آن صورت می‌گیرد، از نوع عقد شراکت است اما باید توجه داشت که تامین مالی جمعی، در قالب سهام و اوراق صکوک نیست؛ بلکه برای این کار، ابزاری جدیدی به نام گواهی شراکت طراحی شده است. صدور گواهی شراکت به منزله شرکت در تامین مالی کسب‌وکار یا پروژه بوده و معیاری برای مشخص شدن میزان مالکیت مالی سرمایه‌گذار، در آن پروژه یا کسب‌وکار است.

فاواپرس / فراخوان ثبت‌نام شرکت‌های متقاضی سرمایه به روش تامین مالی جمعی ویژه طرح‌های صادراتی

هدف این برنامه، شناسایی و بررسی طرح‌ها و شرکت‌های این حوزه برای تامین مالی جمعی از طریق صدور گواهی شراکت برای سرمایه‌گذاران است که با مجوز رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و نظارت مالی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش‌پرداز‌ آریان (آیکو) همراه است.

در این برنامه که با همکاری صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و همچنین خانه‌های فناوری و نوآوری ایران(iHIT) برگزار می‌شود، شرکت‌های متقاضی سرمایه این امکان را دارند تا مطابق دستورالعمل ابلاغی در خصوص تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ)، تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال، از عموم مردم سرمایه جذب کنند.

همچنین شرکت‌های متقاضی در این برنامه، امکان بهره‌مندی از مزایای صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و همچنین مزایای خانه‌های نوآوری ایران را خواهند داشت.

متقاضیان تامین مالی جمعی در این برنامه امکان آن را خواهند داشت که به طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران فعال سکوی کارن کراد معرفی شده و از ایشان جذب سرمایه کنند.

قابل ذکر است که صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و خانه‌های فناوری و نوآوری ایران، به عنوان متعهدین سرمایه‌گذاری در پویش‌های تامین مالی جمعی این طرح‌ها حضور خواهند داشت. بعد از شروع کمپین‌های جذب سرمایه، در صورت عدم جمع‌آوری کامل منابع مالی توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در مدت یک ماه، متعهدین سرمایه‌گذاری، باقی‌مانده کمپین‌های مختص به خودشان را تکمیل خواهند کرد تا طرح به مرحله اجرا برسد؛ بنابراین سرمایه‌گذاران اولیه، دیگر نگران عدم تکمیل کمپین و بازگشت وجه، بدون نفع و پس از یک ماه، نیستند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.