امکان دریافت هم‌زمان ای‌نماد و درگاه پرداخت فراهم شد

پنج پرداخت‌یار و یک شرکت پرداخت به وب‌سرویس اینماد و پنجره واحد تجارت الکترونیکی متصل شده‌اند و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی یک فراخوان از تمامی شرکت‌های پرداخت‌یار و پرداخت دعوت کرد تا به وب‌سرویس اینماد و پنجره واحد تجارت الکترونیکی متصل شوند. در این صورت کسب‌وکارها می‌توانند همزمان با ثبت درخواست اینماد اقدام به دریافت درگاه پرداخت کنند.

به گزارش پیوست، هم‌اکنون پنج پرداخت‌یار ایران درگاه، سیزپی، دیجی‌پی، درگاه پرداخت سپرده، بیت‌پی و همچنین تجارت الکترونیکی پارسیان به این بستر متصل شده‌اند.

طبق اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، امکان این اتصال پرداخت‌یارها و PSPها به دلیل درخواست‌شان برای دریافت وب‌سرویس نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد به منظور تسهیل امور برای کسب‌وکارهای اینترنتی با همکاری شاپرک فراهم شده است.

با اقداماتی که هم‌اکنون صورت گرفته کسب‌وکارها هنگام دریافت نماد اعتماد الکترونیکی‌ می‌توانند به صورت مستقیم درگاه پرداخت دریافت کنند و با توجه به اتصال‌هایی که بین شاپرک و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایجاد شده است، هنگام درخواست دریافت درگاه پرداخت دیگر نیازی به وارد کردن مجدد اطلاعات نخواهد بود.

فاواپرس / امکان دریافت هم‌زمان ای‌نماد و درگاه پرداخت فراهم شد
پرداخت‌یارها و Pspهایی که به صورت وب‌سرویس به درگاه ای‌نماد و پنجره واحد تجارت الکترونیکی متصل شده‌اند.

هم‌اکنون این هفت شرکت‌ به صورت آزمایشی به این وب‌سرویس متصل شده‌اند و سایر درگاه‌‌های پرداخت نیز می‌توانند درخواست اتصال خود به این وب‌سرویس را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ارائه دهند.

پیشتر زرین‌پال و سداد به عنوان پرداخت‌یار و شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، امکان ارائه همزمان درگاه پرداخت و اینماد را از طریق درگاه نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب‌وکارهای متقاضی نماد فراهم کرده بودند، حال با تغییراتی که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی روی این بستر ایجاد کرده به نظر می‌رسد اتصال سایر درگاه‌های پرداخت به آن نیز امکان‌پذیر شده است.

طبق اعلام مرکز، به محض انتخاب شرکت خدمات پرداخت یا پرداخت‌یار مورد نظر از فهرست شرکت‌های متصل به اینماد توسط کسب‌وکار، ضمن ارسال اطلاعات احرازشده هویت، دامنه، تلفن ثابت و همراه، ایمیل، نشانی، نوع فعالیت، کد رهگیری مالیاتی و غیره به صفحه اختصاصی شرکت به منظور تکمیل سایر اطلاعات مورد نظر منتقل شده و بدون نیاز به ورود مجدد اطلاعات، امکان ثبت درخواست درگاه اینترنتی وجود خواهد داشت.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نظر دارد تا کلیه خدمات ارائه‌شده به کسب‌وکارهای اینترنتی را در پنجره واحد تجارت الکترونیکی (ecsw.ir) تجمیع کند از همین رو امکان درخواست درگاه پرداخت اینترنتی پس از دریافت اینماد در پنجره واحد تجارت الکترونیکی ایجاد شده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.