وزارت صمت، پروانه کسب تیمچه، وینی‌لند و دیس‌مارکت را باطل کرد

کمیته نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و کسب‌وکارهای مجازی وزارت صمت، پروانه کسب تیمچه، وینی‌لند و دیس‌مارکت را لغو کرد و از اتحادیه کسب‌‌‌‌وکارهای مجازی نیز خواست تشریفات لغو پروانه این ۳ فروشگاه اینترنتی را انجام دهد، در غیر این صورت مسئولیت ادامه فعالیت این مجموعه‌ها بر عهده اعضای هیات مدیره اتحادیه خواهد بود.

به گزارش فاواپرس، تقریباً یک سال و نیم پس از اینکه فروشگاه اینترنتی تیمچه آغاز به‌کار کرد، کمیته نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و کسب‌وکارهای مجازی وزارت صمت، پروانه کسب تیمچه و چند فروشگاه اینترنتی دیگر را طی نامه‌ای لغو کرد. پیش از این، اینماد تیمچه در تیرماه سال ۱۴۰۰ تعلیق شده بود.

در این نامه که سرپرست دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، غلامعلی مهدوی خطاب به اتحادیه کسب‌‌وکارهای مجازی نوشته، پروانه کسب دو کسب‌وکار اینترنتی دیگر به‌نام‌‌های وینی‌لند و دیس‌مارکت که هر دو در زمینه خرده‌فروشی آنلاین فعالیت می‌کردند نیز لغو شده است.

از جزئیات تخلفات وینی‌لند و دیس‌مارکت اطلاعات کمتری در دسترس است. مدیر سایت وینی‌لند فردی به نام مهدی احمدعمویی است که کاربران متعددی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند بعد از ثبت سفارش و پرداخت هزینه، یا سفارش بدون بازگشت مبلغ، به آنها تحویل داده نشده یا با تاخیرهای طولانی به دست‌شان رسیده است.

در مورد دیس‌مارکت هم اطلاعاتی در دسترس نیست؛ فقط در سایت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، مجوز این کسب‌وکار به نام فردی به نام حمید مقدم ثبت شده است.

فاواپرس / وزارت صمت، پروانه کسب تیمچه، وینی‌لند و دیس‌مارکت را باطل کرد
نامه وزارت صمت به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

این وزارت‌خانه همچنین از اتحادیه کسب‌‌وکارهای مجازی خواسته است طبق قانون نظام صنفی، نسبت به انجام تشریفات ابطال پروانه این کسب‌وکارها اقدام کند و نتیجه را نیز اعلام کند.

چندی پیش، تاخیرهای طولانی در ارسال کالا و تامین نشدن کالا از سوی تیمچه و همچنین تاخیر این فروشگاه اینترنتی در تسویه‌حساب با تامین‌کنندگان کالا، نارضایتی کاربران را برانگیخته بود.

هیات مدیره در صورت ادامه فعالیت مسئول است

وزارت صمت همچنین هشدار داده در صورتی که این کسب‌‌‌وکارها با پروانه کسب‌ اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به فعالیت خود ادامه دهند، مسئولیت ادامه فعالیت‌شان با اعضای هیات مدیره اتحادیه خواهد بود.

همچنین در بخش دیگری از این نامه عنوان شده تیمچه کماکان از طریق درگاه‌های واسط پرداخت در حال فعالیت است و مجدداً مرتکب تخلف دیگری شده که در نامه دیگری تفهیم شده است.

مدیر واحد نظارت اینماد، اوایل اردیبهشت ماه امسال از ابطال اینماد تیمچه خبر داده و به پیوست گفته بود: «کسب‌وکار تیمچه با دامنه timcheh.com در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۹ موفق به دریافت اینماد شده و در تیر ۱۴۰۰ به دلیل تخلفات متعدد از جمله تعدد شکایات و عدم پاسخگویی مناسب، اینماد کسب‌وکار مذکور تعلیق و درگاه‌های پرداخت رسمی متصل به اینماد آن مسدود شده است.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.