بانک پاسارگاد الگوی بانکداری اسلامی ایران

طبق اعلام نشریه بنکر، بانک پاسارگاد پس از گذشت شانزده سال از تأسیس خود برای هفتمین بار موفق به کسب ‌عنوان “بانک برتر اسلامی ایران” در سال 2022 شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌‌پاسارگاد، این بانک در ادامه افتخار آفرینی‌‌های خود در عرصه‌های داخلی و بین‌ا‌‌لمللی در موفقیتی دیگر عنوان بانک برتر اسلامی ایران در سال 2022 را بر اساس اعلام نشریه معتبر بنکر (The Banker) کسب کرد.

بانک‌های اسلامی جهان در ارزیابی سالیانه این نشریه بر اساس شاخص‌هایی نظیر سرمایۀ لایۀ یک بانک‌ها (Tier-1 Capital) و تغییرات آن، میزان کل دارایی‌های منطبق بر شریعت، سود خالص از محل فعالیت‌های بانکداری اسلامی، نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت هزینه به درآمدها و درصد تسهیلات غیرجاری مرتبط با عقود اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

همچنین معیارهایی دیگری از جمله محصولات و خدمات خاص بانک‌ها در حوزۀ بانکداری اسلامی، تلاش‌های بانک جهت توسعۀ خدمات بانکداری اسلامی برای کسب‌وکارهای نو، نوآوری‌ها و اقدامات بانک در زمینۀ فناوری‌های مالی و بانکی روز، ابتکارات بانک در حوزه‌های محیطی، اجتماعی و حاکمیتی و البته سرمایه‌گذاری‌های جدید برای گسترش دایرۀ خدمات در ارزیابی‌ها موثر می باشند. بر اساس بررسی تمامی شاخص‌های ذکر شده توسط نشریۀ بنکر، بانک پاسارگاد موفق شد برای هفتمین دوره عنوان «بانک اسلامی سال ایران» را به خود اختصاص دهد.

بانک پاسارگاد پیش از این 6 مرتبه موفق به کسب عنوان بانک برتر اسلامی ایران طی سال‌های 2013 تا 2017 و همچنین سال 2021 شده بود.

گفتنی است مؤسسه بنکر (The Banker) متعلق به فایننشیال تایمز، از معتبرترین مؤسسات بین‌المللی در حوزۀ بانکداری به شمار می‌رود و فهرستی که این نشریه از بانک‌های برتر دنیا منتشر می‌کند، به‌عنوان مرجع معتبر مورد استناد فعالان اقتصادی دنیا قرار می‌گیرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.