مشارکت 250 میلیارد ریالی فناپ در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد

مجموعه فناپ به‌عنوان یکی از پیشتازان حوزه نوآوری در کشور با بسته اعتباری 250 میلیارد ریالی از شرکت‌های برتر رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با اولویت شرکت‌های مستقر در مناطق کم‌برخوردار حمایت کرد.

به گزارش واحد روابط عمومی و برندینگ فناپ، مجموعه فناپ به‌عنوان یکی از پیشتازان حوزه نوآوری در کشور با بسته اعتباری 250 میلیارد ریالی از شرکت‌های برتر رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با اولویت شرکت‌های مستقر در مناطق کم‌برخوردار حمایت کرد.

به‌گفته مدیران دانشگاه آزاد اسلامی، این مجموعه وارد گام دوم خود شده است؛ به همین مناسبت، ابررویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی از 8 تا 11 خرداد در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد تا آنچه را در این دانشگاه تا به امروز به بلوغ رسیده است، در معرض نمایش قرار دهد. محوریت این رویداد، ارائه برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم، معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه و پرداختن به نیاز مردم بود. همچنین در این رویداد، علاوه بر ارائه دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه تحول و تعالی، اسناد آمایش استان‌ها، تحولات و مسیر آینده دانشگاه ارائه شد.

افشین کریمی، عضو هیأت‌مدیره فناپ، در نشست امضای تفاهم‌نامه بین این مجموعه و صندوق پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بازوی مالی زیست‌بوم نوآوری دانشگاه گفت: «مجموعه فناپ به نمایندگی از گروه مالی پاسارگاد با هدف حمایت هوشمند و هدفمند از شرکت‌های برتر رویداد و با اولویت شرکت‌های مستقر در مناطق کم‌برخوردار، برای ۵۰۰ شرکت برتر این رویداد، بسته اعتباری ۵۰۰ میلیون ریالی (در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال) خرید خدمات مبتنی بر آی‌تی تخصیص داده است».

شهره ناصری، مدیر طرح «زی‌بوم» فناپ نیز در این باره گفت: «هدف زی‌بوم، حمایت از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپای حوزه آی‌سی‌تی کشور است. ما در فناپ با استفاده از طرح زی‌بوم، اولین کار مشترک خود را با دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کردیم و از شرکت‌های برتری که در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد معرفی شده‌اند، حمایت خواهیم کرد. هدف ما این است که این حمایت نه مستقیم و مالی، بلکه هوشمند و هدفمند باشد؛ چرا که شاید این کسب‌وکارهای نوپا نتوانند در مسیر درستی حرکت کنند. به همین دلیل، بسته‌هایی به آنها ارائه خواهد شد تا در مسیر رشد یک استارت‌آپ خاص، که به‌ویژه در مرحله بذری (Seed Stage) به آن نیاز خواهد داشت، کمک کند. چهار محصول حمایتی زی‌بوم فناپ متشکل از خدمات ابری ابرآروان، خدمات بانکی دیجیتال، خدمات لجستیک پادرو، و بازارچه API پادیوم است».

همچنین، حامد حاجی‌پور، مدیر توسعه و ارتباطات صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره این رویداد چنین گفت: «در این رویداد که با شعار «هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت‌آپ، هزار شرکت فناور و خلاق» برگزار شد، هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت‌آپ، و هزار شرکت فناور و خلاق حضور داشتند. این برنامه در راستای توسعه فناوری و نوآوری با هدف ارائه برنامه‌های این دانشگاه در گام دوم فعالیت خود و همچنین معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه آن و پرداختن به نیاز جامعه و صنعت در حوزه‌های تخصصی: کشاورزی و صنایع غذایی تبدیلی، دارو، تجهیزات پزشکی و فراسودمندها، محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات فناورانه، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق فرهنگی، هنری و گردشگری، فناوری آب و محیط زیست، نساجی، چرم و فناوری‌های مرتبط و با هدف تغییر ریل و مسیر دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه نسل اول (آموزشی) و نسل دوم (پژوهشی) به دانشگاه نسل سوم یعنی دانشگاه کارآفرین برگزار شد».

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.