ایرانسل در سیستان و بلوچستان دوره آموزشی «نسل دو تا پنج شبکه‌های ارتباطی» برگزار می‌کند

ایرانسل در چارچوب برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود و با هدف محرومیت‌زدایی، مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال، دوره آموزشی شبکه‌های ارتباطی نسل دو تا نسل پنج (5G) را در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌کند.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این دوره توسط آکادمی ایرانسل و با همکاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، در تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

این دوره پروژه‌محور، به‌منظور تربیت و تأمین نیروی‌های متخصص در زمینه نصب، راه‌اندازی و نگهداری تجهیزات شبکه تلفن همراه، در دو سطح مقدماتی و پیشرفته و به صورت نظری و عملی، برنامه‌ریزی شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در این دوره آموزشی، ضمن کسب دانش فنی مرتبط با تجهیزات و ساختارهای ارتباطی نسل دو تا نسل پنج شبکه‌های ارتباطی (5G)، به جمع شاغلان در این عرصه بپیوندند.

علاقه‌مندانی که دوره مقدماتی را با موفقیت پشت سر بگذارند، دوره پیشرفته را به صورت کاربردی و پروژه‌محور، همراه با کارورزی در سایت‌های ایرانسل طی می‌کنند و پس از آن، به عنوان نیروهای آموزش دیده، به شرکت‌های پیمانکاری حوزه ارتباطات، معرفی می‌شوند.

هزینه ثبت‌نام در دوره مقدماتی، سه میلیون تومان است؛ اما با هدف حمایت از توسعه استعدادهای جوانان استان در مسیر مهارت‌آموزی و اشتغال، هزینه این دوره برای متقاضیان ساکن استان سیستان و بلوچستان، با قیمت تخفیفی، ۵۰۰هزار تومان خواهد بود. دوره پیشرفته نیز با بورسیه ایرانسل، به صورت رایگان برگزار می‌شود.

دوره مقدماتی طی چهار روز، به مدت ۳۲ ساعت و به صورت حضوری، در روزهای دوم، سوم، نهم و دهم تیر ۱۴۰۱، از ساعت ۹ تا ۱۷، در محل پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

دوره پیشرفته نیز طی ۶ روز، به مدت ۴۸ ساعت و به صورت حضوری برگزار می‌شود که جزئیات شرایط و زمان‌بندی آن، متعاقباً اعلام خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، به نشانی b2n.ir/r79692 مراجعه کنند.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، از سال ۱۳۹۵، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرد و توانست در ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، نخستین بار در ایران، نمونه‌ای از شبکه کامل 5G را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، آزمایش کند.

نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، که روز اول مرداد ۱۳۹۹، نخستین سایت تجاری 5G ایران را در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات راه‌اندازی کرده بود، تاکنون توانسته است با راه‌اندازی ۹ سایت تجاری نسل پنج در تهران، مشهد، شیراز، کیش، اندیشه و کارخانه فولاد مبارکه، رکورد بیشترین سایت تجاری 5G را نیز در اختیار داشته باشد.

آکادمی ایرانسل؛ توسعه‌دهنده جریان آموزشی مهارت‌محور

آکادمی ایرانسل، در قالب مجموعه «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» تأسیس شده و به بیان دقیق‌تر، مرکز آموزشی این مجموعه است. هدف اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در راه‌اندازی آکادمی، این است که برای توسعه جریان آموزشی مهارت‌محور، توانمندسازی مشتریان، مشارکت در خلق روش‌های نوین آموزش دیجیتال و عرضه عادلانه آموزش، به سهم خود گامی مؤثر بردارد.

آموزش‌های ارائه‌شده در آکادمی ایرانسل، در نگاهی کلی، شامل «آموزش‌های تخصصی و نوآورانه برای توانمندسازی منابع انسانی شرکت ایرانسل»، «آموزش‌های مهارت‌محور در حوزه‌های تخصصی برای تأمین نیازهای علمی نیروهای انسانی در شرکت‌های همکار ایرانسل»، «آموزش دیجیتال برای مشتریان ایرانسل در گروه‌های تخصصی مدیریت حرفه‌ای و فناوری‌اطلاعات و ارتباطات» و «آموزش استارتاپ‌ها و فرایند شتاب‌دهی و ارائه خدمات منتورینگ» هستند.

در همین رابطه، مرکز آموزش‌های آزاد ایرانسل نیز به‌عنوان یک مرکز تخصصی در حوزه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات کشور، برای ارائه آموزش‌های تخصصی، نوآورانه و مهارت‌محور، برای توانمندسازی منابع انسانی شرکت ایرانسل، مشتریان ایرانسل و عموم مردم، با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در حال فعالیت است.

«ارائه آموزش دیجیتال در جهت دسترسی آسان و عادلانه برای مشتریان»، «ارتقای سطح دانش مدیریتی و فنی مدیران و کارشناسان ایرانسل»، «پیاده‌سازی آموزش تخصصی و مهارت‌محور برای همکاران غیرمستقیم ایرانسل در جهت بهبود خدمات نوین» و «احراز بالاترین درجه رضایتمندی مشتریان از آموزش‌های حرفه ای و مهارت‌محور» از جمله اهداف آکادمی ایرانسل هستند.

مجموعه ایرانسل لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند. ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، با راه‌اندازی این مجموعه، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.