سقف تامین مالی جمعی در کارن کراد، 150% افزایش پیدا کرد

سقف تامین مالی جمعی در کارن کراد، ۱۵۰% افزایش پیدا کرد و از این پس امکان جذب سرمایه تا ۲۵ میلیار تومان در این پلتفرم جمع‌سپاری فراهم گردیده است.

سقف تامین مالی جمعی در کارن کراد، ۱۵۰% افزایش پیدا کرد و از این پس امکان جذب سرمایه تا ۲۵ میلیار تومان در این پلتفرم جمع‌سپاری فراهم گردیده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، عارف علیقلی‌پور، مدیر نهادهای مالی و نوآوری فرابورس ایران از بازبینی سقف تامین مالی جمعی باهدف کمک به تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی جذب سرمایه خبر داد و گفت: مطابق با اختیارات ماده ۹ دستورالعمل تامین مالی جمعی، کارگروه ارزیابی این دستورالعمل سقف تامین مالی هر طرح توسط سکوهای دارای مجوز را باهدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی مورد بازبینی قرارداده و از این پس سقف تامین مالی جمعی هر طرح توسط سکوهای دارای مجوز، ۱۵۰درصد افزایش خواهد داشت.

بنابراین سقف تامین مالی جمعی بر سکوی کارن کراد نیز از ۱۰ میلیارد تومان به ۲۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و شرکت‌های متقاضی این امکان را دارند که سرمایه در گردش بیشتری برای توسعه کسب‌وکار خود جذب نمایند.

به گزارش روابط عمومی گروه پیشگامان کارآفرینی کارن، سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد از ابتدای صدور مجوز تامین مالی جمعی در ایران تا به کنون موفق شده است با همراهی بیش از ۲۰۰۰ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی، بیش از ۴۴ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای ۲۰ شرکت متقاضی سرمایه از جمله ۱۹ شرکت دانش‌بنیان تامین نماید.

با توجه به گفته‌های مدیر نهادهای مالی و نوآوری فرابورس ایران با شاره به موضوع ماده ۱۰ دستورالعمل تامین مالی جمعی، مجموع طرح‌های باز نزد هر عامل نیز افزایش داشته است؛ بنابراین سقف مجموع طرح‌های باز و در حال جذب سرمایه در کارن کراد که پیش ‌از این ۵۰ میلیارد تومان بود به عدد ۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

تسهیل نقل‌وانتقال گواهی شراکت

به گفته علیقلی‌پور، دبیرخانه این کارگروه مکلف شده است باهدف کاهش ریسک نقد شوندگی گواهی شراکت تامین مالی جمعی، فرایند نقل‌وانتقال این گواهی را طی هفته‌های جاری تسهیل کند.

بر اساس این تکالیف که در تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ توسط هیئت‌مدیره سازمان بورس تصویب‌شده، کارگروه ارزیابی در فاز ابتدای این بازار ساعت آغاز معاملات را ۱۰ صبح و خاتمه آن را ۱۲ ظهر مصوب کرد و امید است با استفاده از سامانه‌های بومی امکان نقل‌وانتقال گواهی شراکت نیز در همین زمان فراهم شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.