هشدار دوباره ایلان ماسک در مورد لغو قرارداد توییتر

ایلان ماسک بار دیگر در مورد لغو قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری توییتر هشدار داد. او در نامه‌ای به این شرکت گفت، اگر این شبکه اجتماعی اطلاعات لازم در مورد حساب‌های اسپم و جعلی را فراهم نکند از پیشنهاد خود صرف‌نظر می‌کند.

به گزارش فاواپرس به نقل از رویترز، این نامه توییتر را «به نقض آشکار» تعهدات متهم کرده و ماسک حقوق لغو کامل قرارداد را محفوظ می‌داند. ماسک پیشتر در ماه مارس نیز در مورد «توقف موقت» قرارداد هشدار داده بود و در انتظار است تا اطلاعات لازم درباره حساب‌های اسپم را از توییتر دریافت کند.

در این نامه آمده است: «ماسک باور دارد توییتر به روشنی از اجرای تعهدات خود در قرارداد ادغام سر باز می‌زند و او نگران است که شرکت داده‌های درخواستی را به دلیل نگرانی از نتیجه بررسی‌های ماسک منتشر نمی‌کند.»

نامه‌ای که از سوی وکلای ماسک ارسال شده نشان می‌دهد «ماسک باور دارد این شرکت دائماً در برابر ارائه حقوق اطلاعاتی او مقاومت می‌کند و از ارائه آن طفره می‌رود».

بر اساس قراردادی که بین توییتر و ایلان ماسک منعقد شده، اگر هر کدام از طرفین نتوانند تعهدات خود در تکمیل قرارداد را به درستی انجام ندهند، باید غرامتی یک میلیارد دلاری به طرف مقابل پرداخت کنند.

جدال دو طرف این قراداد پیامد‌هایی برای سرمایه‌گذاران به دنبال داشته است. در همان ابتدا با علنی شدن قصد ایلان ماسک مبنی بر خرید توییتر، قیمت سهام این شرکت مدتی افزایش یافت.

ماسک بعداً در روز ۱۳ مه در توییتی از توقف موقت این قرارداد تا زمان دریافت اطلاعات کافی در مورد حساب‌های جعلی خبر داد. ماسک معتقد بود حساب‌های جعلی حداقل ۲۰ درصد از کاربران توییتر را تشکیل می‌دهند و آمار پنج درصدی این شرکت برای کاربران جعلی به شدت گمراه‌کننده است.

چند روز بعد در روز ۱۶ مه ایلان ماسک در کنفرانس All-in Summit 2022 از احتمال کاهش قیمت پیشنهادی خود خبر داد و گفت: «نمی‌توان بابت چیزی که از ادعای آنها بدتر است همان قیمت را پرداخت کرد.» همین مساله باعث شد همان روز قیمت سهام توییتر با سقوطی هشت درصدی ۳۷.۳۹ دلار در ازای هر سهم کار خود را به پایان برساند.

با این حال این پایان ماجرا نبود. چندی بعد با انتشار خبر تامین مالی ماسک و تلاش او برای جذب سرمایه بیشتر باعث شد روز ۲۵ مه، سهام توییتر پنج درصد افزایش یابد.

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.