وعده رییس شورای شهر تهران:

همه سامانه‌های شهرداری از فردا در دسترس خواهند بود

رییس شورای شهر تهران به شهروندان وعده داد که روز شنبه 21 خرداد مصادف با میلاد امام رضا (ع)، به یمن و برکت این روز، سامانه‌های شهرداری تهران در دسترس قرار خواهند گرفت و مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید خود از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) گفت: بازدید امروز در ارتباط با راه‌اندازی و به روز کردن سیستم فاوای شهرداری تهران بود که خوشبختانه می‌توان این وعده را به مردم داد که سیستم‌ها و همه سامانه های شهرداری به طور کامل برای بهره‌برداری عموم مردم آماده شده است.

او با بیان اینکه اطلاعات شهروندان در سیستم و سامانه‌های شهرداری تهران از دست نرفته‌اند، اظهار داشت شهروندان می توانند روز شنبه مصادف با میلاد امام رضا(ع)، به یمن و برکت این روز، از سامانه‌های شهرداری تهران استفاده کنند. همچنین سازمان فاوای شهرداری تهران نیز در تمامی زمینه‌ها کار خود را آغاز خواهد کرد.

چمران با اشاره به بازدیدش ااز بخش و سامانه‌های سازمان فاوای شهرداری تهران از جمله سامانه مالی و شهرسازی، گفت: مسئولان و مدیران سامانه‌های مختلف توضیحات و گزارشی از اقدام‌های انجام شده ارائه کردند و در ادامه نیز نمونه‌هایی برای بررسی انتخاب شد که تمامی آن‌ها عملیاتی بود.

فاواپرس / شهرداری

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط پیش آمده، بایستی با احتیاط عمل کرد، اظهار داشت آن‌ها با برنامه عمل کرده تا در مقابل این عملیات گسترده ایستادگی و آن را خنثی کنند.

به گفته وی بیش از 50 هزار دسترسی کارمندی به سامانه‌ها در شهرداری تهران وجود دارد که در کنار ارتباط نزدیک شهرداری با مردم، با تمامی نهادها نیز ارتباط نزدیکی وجود دارد: به روز کردن تمامی آن‌ها کاری مشکل بود که شهرداری تهران و سایر نهادهای همکار توانستند به خوبی از پس این کار بر بیایند و در مدت کوتاهی کار خود را شروع کنند.

چمران سرقت اطلاعات شخصی شهروندان را شیطنت، تخریب و دروغ پراکنی دانست که با هدف ایجاد استرس و دلهره برای شهروندان صورت گرفته است: خوشبختانه در حمله سایبری انجام شده به اطلاعات مردم آسیبی وارد نشده است. این بدین معنا نیست که دشمنان نمی‌خواست این اتفاق بیفتد بلکه نتوانست به اطلاعات شهروندان آسیبی برساند و به موقع جلوی این اقدام ایستادگی شد.

به گفته وی شهروندان تهرانی می‌توانند از فردا با مراجعه به سامانه‌ها، عدم حذف اطلاعات را مشاهده کنند و همه سامانه‌های شهرداری تهران از روز شنبه در دسترس عموم خواهد بود.

گفتنی است پنجشنبه 12 خرداد ماه، سامانه‌های شهرداری تهران هدف حمله سایبری قرار گرفته و مختل شدند. این اختلال بیش از یک هفته ادامه داشته و موجب به دردسر افتادن شهروندانی شد که از سامانه‌های شهرداری، خدمات دریافت می‌کردند. البته گویا این اختلال تنها مختص تهران نبوده و به طور مثال عدم امکان شارژ کارت خدمات شهری برای مردم مشهد، آن‌ها را به زحمت انداخته است.

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.