زمان و روش عرضه اولیه تپسی مشخص شد

تپسی به عنوان اولین استارت‌آپ بورسی کشور در روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش فاواپرس، روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه برای عرضه اولیه تپسی به عنوان اولین استارت‌آپ بورسی کشور مشخص شد.

براساس اطلاعیه معاونت نظارت بازار شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس معروف به «تپسی» به عنوان نخستین استارت آپ، سه شنبه ۲۴ خرداد وارد بازار دوم فرابورس خواهد شد.

براساس این اطلاعیه، تعداد ۵۸ میلیون ۵۲۶ هزار و ۴۴۰ سهم شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس معادل ۵ درصد سهام این شرکت عرضه اولیه می‌شود. تعداد کل سهام شرکت یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۸۰۰ است و مشاور عرضه، شرکت کارگزاری بانک تجارت، متعهد خرید و بازارگردان، شرکت تامین سرمایه کاردان اعلام شده است.

فاواپرس / زمان و روش عرضه اولیه تپسی مشخص شد

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی، یک میلیون و ۴۰۰ هزار سهم است.

یادآور می‌شود، پس از مرحله اول عرضه اولیه به روش گشایش در مرحله دوم نماد «تپسی» به منظور طی مراحل افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم و صرف سهام متوقف خواهد شد. بنابراین، متقاضیان باید آثار ناشی از افزایش سرمایه در میزان مالکیت پس از افزایش سرمایه و نیز توقف نماد برای این موضوع را مدنظر قرار دهند.

ارسال سفارش تنها از طریق ایستگاه های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود. همچنین ۵۰ درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

به گزارش سنا، تپسی سفرهایش را با ۲۶ میلیون سفر در سال ۹۶ آغاز کرد و این رقم در سال ۱۳۹۸ به ۱۱۰ میلیون سفر رسید. در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل کرونا این آمار با افت روبه‌رو شد و برآورد می‌شود سفرهای این شرکت در سال جاری، به سطح قبل از کرونا برسد.

ارزش سهام تپسی بر اساس جمع‌بندی کاردان و کارشناس رسمی دادگستری با رویکرد مبتنی بر ارزش خالص دارایی‌ها به مارکت ۱۶ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال و ارزش هر سهم به هزار و ۴۰۳ تومان رسید.

همچنین، شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس ۴ دوره افزایش سرمایه داشته است که آخرین مورد مربوط به دی ماه ۱۳۹۸ است که طی این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت به ۱۱۷۰ میلیارد ریال رسید. طبق پیش‌بینی‌ها حاشیه سود خالص در سال ۱۴۰۱ روی ۳ درصد می‌رود. در سال ۱۴۰۲ با بهره‌گیری از منابع و زیرساخت‌ها به ۹ درصد خواهد رسید و در نهایت سال ۱۴۰۴ به سربه‌سری عملیاتی خواهد رسید که حاشیه سود ۱۵ درصد خواهد شد.

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.